evilla Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 En ting til jeg lurer på.... Sånn laken som en har rundt rammemadrassen, er det ikke kappelaken det heter? Finnes det forskjellige sånne? Eller er det bare den ene typen som jeg har som henger å slenger på siden av sengen. Den blir alltid skjeiv, og ligger alltid ned til gulvet... Når jeg går ut at sengen trør jeg alltid på den... Og det ser ikke mye fint ut, har jo en kant nede av eik på sengen, men denne kanten viser jo ikke. Så jo at det fantes to lengder her, men jeg kjøpte den korteste. Og jeg har to senger med akuratt samme problem. Nå har jeg tatt de av, og ønsker ikke å ha de lenger, men skulle så gjerne hatt et som passte skikkelig. Skulle heller hatt et strekklaken som holder seg på plass, og som ikke går lenger ned enn til den eike kanten Noen som kan sy en sånn til meg
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 På kid har man noe som ligner på strekklaken men som kun er over de to nederste, på en måte en beskytter bare.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2007 Hva med madrassbeskytter fra ikea? Hva er det og hvordan fungerer det?
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 (endret) På kid har man noe som ligner på strekklaken men som kun er over de to nederste, på en måte en beskytter bare. De to nederste? Det er jo bare de som blir "beskyttet" av kappelakenet også, for overmadrassen ligger jo over kappelakenet, og det er bare 3 stk hos oss hvertfall. Det hørtes jo litt genialt ut...vet du hva det heter? Sist jeg var på kid så hadde de kun det kappelakenet, men skal sjekke igjen...siden det er en stund siden... Takk for tips Endret 26. juli 2007 av tuscany
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Ja, de to nederste hehe, ikke overmadrassen da for og si det enkelt, den tynne. Husker ikke hva de heter akkurat nå men de lå i samme kurven som kappelaken. Er vel bare og spørre etter beskytter til rammemadrass, ikke kappelaken men sånn som ligner på strekklaken. Ser siden til Kid er nede nå så får ikke søkt det opp heller.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Ja, de to nederste hehe, ikke overmadrassen da for og si det enkelt, den tynne. Husker ikke hva de heter akkurat nå men de lå i samme kurven som kappelaken. Er vel bare og spørre etter beskytter til rammemadrass, ikke kappelaken men sånn som ligner på strekklaken. Ser siden til Kid er nede nå så får ikke søkt det opp heller. Dette skal sjekkes ut
Gjest Gjest over Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Ja, de to nederste hehe, ikke overmadrassen da for og si det enkelt, den tynne. Husker ikke hva de heter akkurat nå men de lå i samme kurven som kappelaken. Er vel bare og spørre etter beskytter til rammemadrass, ikke kappelaken men sånn som ligner på strekklaken. Ser siden til Kid er nede nå så får ikke søkt det opp heller. Det er dette som er madrassbeskytter. Du finner den på ikea sine nettsider under sengetøy - fikk ikke til å legge inn link
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 La merke til at den på ikea bare er 30 cm høy, så er sengen høyere enn det kan du jo høre på kid.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2007 Det er den nattglim du tenkte på? Så at den var 30cm, og var akkuratt nede og målte senga, så ut til at den er 35 cm.. Men det kan jo være at det går an å strekke den litt. Men skal sjekke med kid også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå