evilla Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Hva bruker dere når dere vasker vasken, til daglig eller av og til..som er veldig effektivt og fjerner bakterier? Og hvor ofte vasker dere den skikkelig? Og hva bruker dere til å vaske stekeovnen innvendig? Jeg har kjøpt noe i butikken, men kommer aldri i gang da det står på flaska at en må bruke vernebriller, hansker og det som er Hva bruker dere?
Dunilla Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker bare en skvett Zalo på vasken (og stålull ca en gang i året...) Liker ikke de sterke rengjøringsmidlene noe særlig, og de trengs ikke heller. Stekovnen kan du rengjøre ved å sette en skål salmiakk i ovnen, skru på varmen70-100 grader (?), la den stå en stund og så slå av varmen. Vask når det er lunkent men så du ikke brenner deg. Stekovner er noe herk å vaske, så der vil jeg anbefale å bruke bakepapir, stekeposer, stekefat med lokk osv i størst mulig grad, for da blir det lite gris som må vaskes/fjernes når det først er blitt rent.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker bare en skvett Zalo på vasken (og stålull ca en gang i året...) Liker ikke de sterke rengjøringsmidlene noe særlig, og de trengs ikke heller. Stekovnen kan du rengjøre ved å sette en skål salmiakk i ovnen, skru på varmen70-100 grader (?), la den stå en stund og så slå av varmen. Vask når det er lunkent men så du ikke brenner deg. Stekovner er noe herk å vaske, så der vil jeg anbefale å bruke bakepapir, stekeposer, stekefat med lokk osv i størst mulig grad, for da blir det lite gris som må vaskes/fjernes når det først er blitt rent. Jeg bruker også for det meste zalo, men lurte på om jeg burde bruke noe sterkere. Riper ikke stålullen opp vasken? :klø: Det var et godt tips, det skal jeg jammen meg prøve. Men hvor lenge sånn ca skal salmiakken stå i ovnen? Og hva kan jeg vaske med etterpå? Bare en vanlig fille? Trodde ikke du kunne bruke vanlige vaskemidler og sånt i ovnen...? Jeg prøver så godt jeg kan å bruke papir og fat...for ikke å grise, men nå er det veldig lenge siden den har blitt rengjort, og den kan trenge en vask....men tror ikke det er så altfor gale...
Arkana Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Vasken: Bruker oppvaskkost og en skvett zalo hver gang jeg har brukt den, da holdes den ren. Ser ingen grunn til å bruke bakteriedrepende greier der. Ovnen: Mr Muscle Ovnsrens
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Føler at det er et belegg i vasken, som jeg ikke får vekk med zalo...kanskje jeg burde brukt noe mer fettløsende? Hva kan det i tilfelle være? Zalo er vel foressten fettløsende... :klø: Jeg har nå handlet salmiakk, og tror det er mr muscle jeg har, men det så så stress ut når jeg leste på flaska...men tror jeg må sjekke i bruksanvisningen hvilken type ovn jeg har, og hvordan den skal vaskes. Den er ganske ny, så jeg vet ikke helt hva jeg har.. Endret 26. juli 2007 av tuscany
Arkana Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Føler at det er et belegg i vasken, som jeg ikke får vekk med zalo...kanskje jeg burde brukt noe mer fettløsende? Hva kan det i tilfelle være? Zalo er vel foressten fettløsende... :klø: Jeg synes disse gule og hvite svampene (er det swiffer tro? :klø er veldig bra til å få vekk slikt belegg, og ellers det meste av flekker, fett o.l. Bruker bare zalo med. Endret 26. juli 2007 av Arkana
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes disse gule og hvite svampene (er det swiffer tro? :klø er veldig bra til å få vekk slikt belegg, og ellers det meste av flekker, fett o.l. Bruker bare zalo med. Ja takk for tips, disse svampene har jeg jo. Har faktisk brukt dem i dag til å fjerne merker på de hvite veggene....de er bare helt geniale!! Swiffer magic eraser tror jeg de heter! De skal jeg jammen meg prøve i vasken!! hihi..
Gjest Fjellsippa Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker Zalo og litt Gloria på en svamp når jeg vasker vasken. Da blir den skinnende blank.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker Zalo og litt Gloria på en svamp når jeg vasker vasken. Da blir den skinnende blank. Hva er gloria?
Gjest Fjellsippa Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Hva er gloria? Gloria er et skuremiddel som fås kjøpt på en liten rød boks. De har det på Rema. Det er et middel som har eksistert i mange år. Husker at bestemor pusset kobberfat med Gloria. Det er fortsatt like efffektivt og kan brukes til mye.
Gjest Fjellsippa Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Fant en link til Gloria, men den sier egentlig ikke så mye. Det er det røde boksen i midten som er den Gloria jeg bruker. Har aldri sett de andre i butikkene heller.
evilla Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2007 Fant en link til Gloria, men den sier egentlig ikke så mye. Det er det røde boksen i midten som er den Gloria jeg bruker. Har aldri sett de andre i butikkene heller. Ja det var en kjent boks, har nok sett den i butikken. Skal teste den ut. Og når jeg tenker meg om så har jeg jo rens til hvitevarer i stål, kan nok kanskje bruke dette i vasken. Gloria kan sikkert brukes på hvitevarene og?
Gjest Fjellsippa Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Ja det var en kjent boks, har nok sett den i butikken. Skal teste den ut. Og når jeg tenker meg om så har jeg jo rens til hvitevarer i stål, kan nok kanskje bruke dette i vasken. Gloria kan sikkert brukes på hvitevarene og? Vet ikke om Gloria kan brukes på hvitevarer, eller om det er for sterkt. Prøv først på et lite synlig sted. Du kan sikkert bruke rensen til hvitevarene i stålvasken.
Gjest Fliss Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Jeg bruker stålull på vasken når den blir stygg - til vanlig brukes kun Zalo. Til ovnen bruker jeg Mr Muscle for kjøkken - sprayer på og vaske godt av .. glassruten bruker jeg det samme som på den keramiske toppen .. smører på og skraper med skrapen - til slutt vasker jeg av med lunket vann og tørker av .. glasset blir som nytt.
øyenstikker Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 Jeg bruker zalo til daglig i vasken. en gang i uken bruker jeg domestos og skuresvamp...blir heelt blank og ingen bakterier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå