Gå til innhold

Skapseng/sovesofa


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal la barna ha soverommet, så skal vi sove i stua. En løsning for studenter :wink:

HAr dere noen gode tips? Gode sovesofaer? Skapsenger? Har noen fått skapseng spesialtilpasset leiligheten? Andre gode idéer?

Tweeno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at sovesofaer sjelden er gode å ligge i, hvis du ikke velger å kjøpe en dyr en. Og du må nok ut med noen tusenlapper for å få en sovesofa som holder i lengden.

Skapseng har jeg sett på.. mens jeg bodde i en 1-romsleilighet og de var temmelig dyre de også. Men nå er dette en stund siden.

Har dere plass til en hems?

Dersom takhøyden er god, så kan dette være et perfekt alternativ. Under hemsen trenger det jo ikke å være så høyt. Det kan passe fint med en skrivepult, skap-plass, lekekrok e.l. under. For å skjule senga kan man henge opp skinner med gardiner i rundt toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er jo alternativet å bruke mere penger på en større leilighet, så selfølgelig hadde jeg kalkulert å bruke en slant penger på ett godt sted å sove. Jeg synes ikke hems er noen løsning med så små barn.

Tweeno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at hemsen skulle være en seng for dere voksne jeg da, ikke for barna. Men UNDER hemsen er det flott for de som ikke er så høye.

Men om du er villig til å bruke en god slant, så er jo skapseng et godt alternativ. Da slipper man å pakke bort sengetøy hver dag.

Desverre har jeg ikke erfaring eller pris på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sovesofa på rommet mitt i ca 6år! Kjempegrei løsning. Det var en slik type:

http://www.bohus.no/default.asp?menu=0&pag...le=0&product=36

Ulempen er da at den ikke er like bred som en vanlig dobbeltseng og at den er litt kort. Men de på møbelbutikken anbefalte denne typen sovesofa hvis man skulle benytte den hver dag. Men det er jo ganske lenge siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Lea: Skjønner at du mener oss voksne skal sove på hemsen. Men vi er liten kosefamilie, så det er nok daglig at vi har barna i senga.

Sovesofa må være god å sove i, stor som en seng(liten dobbelseng).

Tweeno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

så bra du har planer om å legge litt penger i en god sovesofa. Jeg vil overhode ikke anbefale IKEA, Bohus etc. rett og slett fordi disse ikke har sovesofaer som tåler daglig bruk som seng! De mister alt for fort fasongen og blir vonde å ligge i! Dette vet jeg av egen erfaring. De er greie som gjesteseng, men ikke mer! Jeg foreslår at du går til en mer designrettet butikk med god utvalg. Designmøbler av god kvalitet holder seg fine både som sofa og seng mye lengre. Hvis du understreker at sovesofaen er i dagligbruk bør de som jobber der ha kunnskap til å hjelpe deg. I tillegg kan du få sovesofaen i et trekk du vil ha. Min samboers sofa har f.eks. et trekk som er belagt med et teflonlignende stoff slik at den er flekkavstøtende. Sølte rødvin i den ved flere anledninger og ikke en flekk kan ses! Denne sofaen er lys beige! Stoffet kjennes ut som vanlig møbelstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...