Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Hei!

I går inviterte en gammel flamme av meg meg med på tur til Oslo for å handle. Jeg har ikke hatt kontakt med han på 5 år. Jeg var hodestuptsforelsket i han da, men han var ikke i meg. Vi har sendt noen meldinger fram og tilbake, hvor han har sagt at han ikke skjønner hvorfor han ikke har brydd seg mer om meg enn det han har gjort, du er jo kjempesøt.

Må ærlig innrømme at jeg er smigret av han. Han er jo dritFIN, men som dere sikkert skjønner så har jeg kjæreste. Han vet ikke dette her. Var det galt av meg å bli med på denne turen? Vi gjorde ikke annet enn å prate og handle..

Vet ikke om jeg skal fortelle typen min det, om det er noe vits i å gjøre det. Skal jo ikke ha noe særlig kontakt med han videre.. Bare sånn tilfeldig hvis jeg møter han påbutikken osv...

Hva synes dere om dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sikkert fortalt at jeg var ute med en gammel kompis, og jeg tror også det hadde vært helt greit å fortelle at jeg var forelsket i han for mange år siden.

Dette var jo helt uskyldig, og ett forhold bør jo kunne tåle at man ser gamle flammer! Å holde ting skjult for samboeren min, har jeg ingen sans for.

Men du må jo passe på at det ikke blir noe mer enn ett vennskap da :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har faktisk gjort akkurat det samme. Traff en gammel flamme i fjor, som jeg hadde hatt litt meldngskontakt med en stund. Hadde heller ikke sett ham på 5-6 år. Vi traff hverandre og det var kjempehyggelig. Vi var aldri sammen, men vi fikk nå oppklart at vi var helt på knærne etter hverandre den gang. Jeg ser ikke noe galt i det. Det var helt uaktuelt for meg å begynne å flørte med ham igjen, siden jeg har kjæreste. Kommer sikkert til å fortsette å treffe ham innimellom. Nå var vi også gode venner, i tillegg til å nesten bli sammen, så kanskje det blir annerledes. Jeg fortalte uansett kjæresten om dette møtet på forhånd, og han syns det var helt greit. Ville nok ikke gjort det uten å informere ham om det før eller etter. Vet ikke hvor alvorlig forhold du er i, men for meg ville det vært uaktuelt å ikke si det. Kanskje annerledes hvis man er i et nytt forhold.

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Vi har vært sammen i 3 år.. Og er samboere faktisk.. Jeg tror jeg skal fortelle han det, håper han bare ikke blir lei seg, og føler seg bedratt på en måte.. VI gjorde jo ikke noe galt..

Vi hadde ikke så god vennkontakt før, jeg var bare avstandsforelsket, men vi prata jo litt påskolen og sånn, sendte noen meldiger, men ble med det. Jeg tror faktisk at han kunne vært interessert i meg nå, det virka litt sånn siden harn spurte og gravde om forholdet mellom meg og typen, om jeg kunne tenke meg å flytte tilbake til hjemstedet vårt når jeg er ferdig utdannet osv..

Men godt å høre at jeg ikke har gjort noe ulovlig i den forstand..

Gjest Gjest
Skrevet

oj oj oj, før du vet ordet av det, vil du tenke mer og mer på ham, og plutselig vil han sende en melding om du vil komme til middag til ham, kan du motstå det? hvis du kan det, er det greit..... ;)

Skrevet
hvor han har sagt at han ikke skjønner hvorfor han ikke har brydd seg mer om meg enn det han har gjort, du er jo kjempesøt.

Det der hadde jeg ikke latt meg smigre av for fem flate øre.

Han har plutselig "kommet på" at du egentilg er søt, etter 5 år? Han er ikke bare kåt, da?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du burde tatt det opp med samboern din FØR du ble med din gamle flamme. Og du bør fortelle det nå. Dette er tydeligvis en som liker deg. Jeg ville ikke utfordret skjebnen. Som en over sa så kan det plutselig bli middag, og med vin og flørt kan mye skje...

Skrevet

Hvorfor i alle dager sal du oppsøke ilden? Du blir med han til Oslo, så tar dere en matbit, så går dere på kino eller fotballkamp, på nok en shoppingtur, og typen din vet nada. Eller ihvertfall ikke hele sannheten.

For å snu det p åhodet - hvordan hadde du reagert på at typen din skulle til byen med noen han ikke har truffet på 5 år, og som han var forelsket i på den tiden?

Skrevet (endret)

dersom han, altså den gamle flammen, ikke var en kamerat som var hyggelig å treffe igjen pga det, ville jeg ikke valgt å bli med ham på tur nå fem år etter.

Hvorfor skulle jeg det liksom? om det ikke var vennskap før, hvorfor er han viktig nå?

Jeg er litt usikker på hvorfor du ble med på denne turen, sier ikke at det var galt, men er altså usikker på grunnen din til å bli med. Og til å ikke si noe om det til samboeren din før du dro, eller nå etterpå.

Innbiller meg at siden du er redd for at han skal tro det var noe mer, så var det kanskje noe mer? at det ikke SKJEDDE noe mer, er en annen ting en at det ikke var noe mer. Din tanke og intensjon med å bli med denne fem år gamle flammen på tur, ville for meg vært avgjørende på om det var ok eller ikke.

og, om jeg hadde en samboer som dro på tur med en eks-flamme han ikke hadde sett eller pratet med på fem år, uten å engang nevne det for meg.. før kanskje en god stund etterpå, litt sånn pga dårlig samvittighet?

Jeg kan ikke si at jeg hadde følt det komfertabelt, ikke fordi en evt samboer ikke kan dra på tur med kvinnfolk, men fordi noe gjorde at han ikke engang SA noe først, eller rett etterpå, før det var gått så lang tid at det å si ifra bare var fordi han hadde vært redd jeg skulle tro det var noe mer....

snu det, hvordan ville du reagert dersom din samboer gjorde det du gjorde, med alle de tanker og følelser du hadde rundt denne turen og denne mannen. Ville du likt det om det var ham som hadde gjort det? eller ville det ikke gjort det noe.

at det ikke skjedde noe er så, men hvordan ville du følt det? om du visste denne jenta antagelig ville ha ham, og at han ble sjarmert av pratet hennes også ble med henne på tur. uten at du visste.

Endret av aline
Gjest Fjellsippa
Skrevet
Hvorfor i alle dager sal du oppsøke ilden? Du blir med han til Oslo, så tar dere en matbit, så går dere på kino eller fotballkamp, på nok en shoppingtur, og typen din vet nada. Eller ihvertfall ikke hele sannheten.

For å snu det p åhodet - hvordan hadde du reagert på at typen din skulle til byen med noen han ikke har truffet på 5 år, og som han var forelsket i på den tiden?

Jeg er helt enig i dette. Du får i allefall avklare hva du vil fremover. Ønsker du fortsatt være sammen med kjæresten din eller ønsker du å gå videre med denne gamle flammen. Det virker som om du lett lar deg smigre av han, og han er kanskje ute etter å få bevis for at han fortsatt er attraktiv. Vær klar over at du leker med ilden, og bli ikke forbauset om kjæresten din blir både såret og rasende når han får vite dette.

Skrevet (endret)

Om dette ikke var problematisk hvorfor fortalte du det ikke da til samboeren med en gang?

Jeg mener ikke det er galt å treffe en eks, og ta en kaffi eller noe så sant begge vet at det bare er vennskapelig. Men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle fortelle det til samboeren, eller hvorfor du ikke fortalte ham at du hadde samboer.

Det at du forteller det til samboeren nå noen dager etter kan få det til å se ut som om du hadde noe å skjule.

Jeg hadde ikke hatt noe mot at min man traff tidligere kjæreste, men om han gikk bak ryggen min med det hadde jeg begynt å tvile på hensiktene hans.

Endret av Gyngestol
Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Uff, nå som jeg leser alle innleggene dere har skrevet, skjønner jeg at det virkelig var et feilgrep... Jeg vil ha min nåværende samboer...

Jeg tror faktisk det at han er mest kåt på meg, det var det han var for 5 år siden og. Uff.. Så utrolig teit! :tristbla:

Jeg får fortelle samboer om dette. Jeg har jo egentlig ingen interesse av å være med han. Vi har jo aldri vært venner, bare bekjente.. Så grunnen til at jeg ble med han på tur var kanskje rett og slett at jeg ville gjøre noe implusivt. Jeg tenkte at det kan da ikke skade, og en shoppingtur sier jeg jo aldri nei takk til. Også tenkte jeg vi kan jo være venner? Følte nok at jeg må da kunne omgås andre gutter selv om jeg har samboer. Så da dro jeg!

Han la meg til på msn her i går også, og spurte om jeg hadde webcam... Men skrudde det aldri på..

Skrevet
Følte nok at jeg må da kunne omgås andre gutter selv om jeg har samboer. Så da dro jeg!

Det er klart man kan omgås andre gutter selv om man har samboer. Jeg spiste middag med eksen min senest i går.

Poenget er bare at du ikke fortalte ham at du har samboer, og fortalte ikke samboeren at du var ute med ham. Dette gjør at det kan oppfattes som om du sendte ut feil signaler.

Som sagt, jeg hadde ikke hatt noe mot at mannen min var ute med eksen, men om han gjorde det bak min rygg hadde jeg tvilt på hans hensikter.

Skrevet

Det er vel en grunn til at du lurer på om du skal fortelle kjæresten det eller ikke :sjenert:

At du føler det ikke er riktig av deg å treffe denne fyren.

Jeg ville fortalt kjæresten om det, og kuttet ut den andre fyren helt. Mye bedre for deg selv i fremtiden også, slippe å bære på skyldfølelse.

Skrevet

i mine øyne er det stor forskjell på å kunne ha kontakt med andre gutter og på å dra på tur med en gammel flamme man ikke har hadde spesiellt mye kontakt med når han var en gammel flamme, og som ikke man har hatt noe behov for å ha i livet de siste fem årene, før han plutselig kommer og smigrer med at han burde ha tenkt mer på deg og hvor søt du er, blir du med på tur med meg?

Jeg vil kunne omgåes gutter selv om jeg er i forhold/samboer, jeg synes også det er helt greit at en kjærste/samboer har kontakt med jenter, men jeg ville synes det var naturlig at han/jeg visste hvem disse menneskene var, at det faktisk var VENNER uansett om det er ekser eller gamle flammer, så at partneren nå kan føle seg trygg på at dette kun er vennskap idag, fra begges side.

Har hatt samtalen flere ganger, men tidligere kjærster, dette med venner av motsatt kjønn, og det er helt greit, men også helt naturlig at partner vet hvem de er, får hilse på folk som betyr såpass for deg at en ønsker å dra på tur med dem etc.

Igjen, hvordan man ville følt det om man snur situasjonen, er en god pekepinn på hvor ok det er å gjøre.

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Min gamle flamme vet jo at jeg har kjæreste og samboer da..

Men han ville kanskje vise meg hvor "bra" han er da... Kanskje få muligheten til å bli kjent med meg, siden han synes jeg er ei søt jente...

Gjest Mirina
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig såret og usikker hvis kjæresten min hadde gjort noe slik mot meg. Var oppe i noe lignende med min eks. Han ble sur fordi jeg reagerte og sa han ikke skjønnte hvorfor han ikke kunne ha venninner. Da svarte jeg at jeg har ingen problemer med at han hadde venninner, men jeg hadde et stort problem med at han hadde hemmelige venninner.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Gammel flamme er ikke ute etter vennskap, og da er det ikke greit å gjøre "uskyldige" ting sammen uten samboers vitende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...