Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 "kognitiv" er det som har med tanker, fornuft, erkjennelse - det mentale - å gjøre
Gjest Zalomine Skrevet 18. mars 2003 #3 Skrevet 18. mars 2003 Jeg anbefaler atter en gang http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html for denne type spørsmål, så slipper man å lure. Ja, kverula sitt svar er rett, her følger forøvrig definisjonen fra ordboka: kognitiv: (av lat. cognitio 'kunnskap, erkjennelse') som har med fornuftsbestemt og erfaringsbegrunnet erkjennelse å gjøre k- læring, psykologi / språkv: k- betydning grunnbetydning .
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #4 Skrevet 18. mars 2003 Tusen takk begge to. Ville være sikker, er ikke ord man tenker på .
Gjest Zalomine Skrevet 18. mars 2003 #5 Skrevet 18. mars 2003 for en god del av oss, så er det ord vi tenker på. For meg er dette en naturlig del av vokabularet, grunnet min utdannelse. (ja, vi hadde mye om kognitiv læring og sånn i et fag jeg tok, nemlig) Før jeg tok det faget var det ikke det, men nå er det like naturlig som, ja som mye annet jeg har lært i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå