Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått hvite nupper på kinnbeina. hvordan blir jeg kvitt dette?

Hva er dette?

Alle råd tas i mot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig komedoner (hudormer). Vanskelig å få dem bort på egen hånd, ta en tur til hudpleier.

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg syns det hjelper å skrubbe med en "skrubbkrem". Får nupper på armene og det blir mindre av det hvis jeg bruker skrubb i dusjen. Det finnes egene skrubbkremer for ansiktet.

Skrevet

Takk for svar!

Har egentlig ikke råd til å dra til hudpleier nå med det første :tristbla:

Jeg skrubber en gang i uka med decleor/ dermalogica produkter.

Skrevet

Dette er sannsynlig vis ikke vanlige hudormer, som er sorte, men såkalte milier. De ser ut som et lite riskorn fanget rett under huden. Det kommer av talgansamlinger i huden, men i motsetning til vanlige hudormer (comedoner) har de ingen "kanal" ut av hudoverflaten, og lar seg derfor ikke klemme ut på vanlig måte. For å fjerne dem må det lages et snitt i huden, f.eks. mer en skalpell e.l. Derfor bør en ikke gå i gang med å fjerne dem selv, men en hudpleier vil kunne fjerne problemet i løpet av en eneste behandling. Det er ikke vondt engang:)

Skrevet

Okei, takk for svar :)

Har hatt dette et par ganger før, men det har forsvunnet av seg selv. Men jeg vil ha de bort nå..

Noen som vet hva en slik behandling vil koste?

Skrevet

Jeg har selv hatt slike nupper/talgansamlinger på kinnebeina et par ganger. De har heldigvis latt seg fjerne med å stikke hull på dem med en nål og klemme ;)

Tips: Bare pass på å gjøre det når du ikke har planer, blir lett litt rødt og hissig noen timer...

Skrevet
Okei, takk for svar :)

Har hatt dette et par ganger før, men det har forsvunnet av seg selv. Men jeg vil ha de bort nå..

Noen som vet hva en slik behandling vil koste?

Det er somregel del av en klassisk ansiktsbehandling som koster fra 400 og oppover somregel. Men ville tatt en tur på en hudpleiesalong og bedt om et tilbud på en mini-overhaling. Noen steder er veldig hyggelige med å tilpasse sånt.

Eneste måten jeg selv har fått de til å forsvinne noen ganger er med å bruke basiron på dem over lengre tid (men regn da med flassing av huden rundt) til de ble så tørre at de datt av etter en runde peeling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...