Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er gjennomsnittet i høyde på 11 åringer?

Hvor kan jeg eventuelt finne det ut?

Har ei jente på 11 år som er 163 cm høy. Synes hun er veldig høy.Nesten like høy som meg...Kan ikke huske at jeg var så høy da jeg var like gammel...

Husker du hvor høy du var??

Hun føler seg litt utilpass til tider pga hun er høyest i klassen å flere av venninnene er bittersmå i forhold...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 1.68 høsten siste året på barneskolen. Alle venninnene min var knøttsmå i forhold, så jeg vet hvordan hun føler det. Men prøv å få henne til å være stolt over høyden sin, ellers kan hun utvikle dårlig holdning og ryggplager (luter for å virke kortere).

Nå er jeg 1.76, akkurat passe. :)

Gjest Deception
Skrevet (endret)

163 er ikke spesielt høyt, spesielt ikke hvis en av foreldrene er høye. Jenter blir ofte høyere enn mødrene sine uansett, og ikke minst: barn vokser i utrolig ulikt tempo. Jeg var nok selv over 160 som 11-åring, men er landet på 167 som voksen.

Endret av Deception
Gjest Gjest
Skrevet
Hva er gjennomsnittet i høyde på 11 åringer?

Hvor kan jeg eventuelt finne det ut?

Har ei jente på 11 år som er 163 cm høy. Synes hun er veldig høy.Nesten like høy som meg...Kan ikke huske at jeg var så høy da jeg var like gammel...

Husker du hvor høy du var??

Hun føler seg litt utilpass til tider pga hun er høyest i klassen å flere av venninnene er bittersmå i forhold...

Jeg var 170. Kan ikke huske at jeg følte meg spesielt høy i forhold til de andre. Vet at jeg ikke var den høyeste jenta i klassa, i hvertfall.

Skrevet
Jeg var 170. Kan ikke huske at jeg følte meg spesielt høy i forhold til de andre. Vet at jeg ikke var den høyeste jenta i klassa, i hvertfall.

170 det var høyt!!

Hun har nesten bestandig vært høyest av alle,har fått høre siden hun var liten at hun kom til å stoppe å de andre ville ta henne igjen.men hun har enda ikke blitt vokst forbi.

Hun lå over gjennomsnittet da jeg gikk gravid med henne å.

Hun har gått i to klasser det siste året å hun var høyest av guttene å jentene i begge klassene. jentene i den ene klassen var bortimot 2/3 hoder lavere enn henne. De i den klassen hun går i nå er ca 1/2 hoder lavere.

Bra at hun kommer til å vokse forbi meg...Mine 167 er akkurat litt for lavt synes jeg..hehe...

Hun har heldigvis god holdning,men kommer til å passe litt på.

Skrevet (endret)

Kongekommentaren da vi begynte på ungdomsskolen og jeg ikke hadde truffet flere av guttene på hele sommeren: "xxx, har du krympa?" I løpet av de månedene hadde de vokst forbi meg, gitt! :legrine:

Endret av Rosalie
Gjest Fliss
Skrevet

Min yngste sønn var 192 cm som 15-åring .. nå er han 16, og synes han vokser litt enda .. Men det er vel annerledes for gutter, kanskje?

Gjest Tweek
Skrevet

Da jeg var 11 var jeg vel 120 eller noe. Har alltid vært rundt der helt til siste året på ungdomskolen hvor jeg vokste sinnsykt mye.

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.pasienthandboken.no/default.asp...ocumentid=14088

der finner du percentilskjema...

Hun er iflg skjemaet over snittet, men helt normal.

Husker selv at jeg var ett hode høyere enn alle andre i klassen, men de fleste guttene vokste over meg noen år etterpå=) Husker ikke hvor lang jeg var, men nå er jeg 180 cm=) Og godt fornøyd med det=) Mannen min er 194 cm, så ungene våre blir nok laaaange de også:)

Gjest Mayamor
Skrevet

Våre 4 eldste barn er:

Gutt 10 år: 144 cm

Gutt 11 år: 143 cm

Gutt 12 år: 153 cm

Jente 13 år: 159 cm.

Selv var jeg 165 cm da jeg var 12 år, er som voksen 168 cm.

Skrevet (endret)

Datteren min er 10 og er ca. 159cm.

Hun og vi har alltid fått høre ting som 'Herregud så schwær den ungen er'a!!?' osv., og er nokså lei det. :sur: (Enn om jeg hadde greid å svare en gang: 'Og så liten den ungen din er'a!!?' )

Hun er høyest i klassen og luter nok litt i ryggen ..

Men vi tok røntgen av hånda hennes, og de mente at høyden i voksen alder ville bli ca 175cm. Og det er da ikke spesiellt høyt.

Begynte å lure da helsesøster ringte meg i fjor og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var! Eh..ja..? :sprettoy::overrasket:

Jeg bekymrer meg ikke, hun er nok bare litt tidlig ute.

Både pappa'n og jeg er forholdsvis lange vi også.

Endret av loffen
Skrevet

Jeg husker jeg var 136 cm i 4. klasse og 158 cm i begynnelsen av 8. klasse. I begynnelsen av 9. klasse var jeg 168 cm.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)
Datteren min er 10 og er ca. 159cm.

Hun og vi har alltid fått høre ting som 'Herregud så schwær den ungen er'a!!?' osv., og er nokså lei det. :sur: (Enn om jeg hadde greid å svare en gang: 'Og så liten den ungen din er'a!!?' )

Hun er høyest i klassen og luter nok litt i ryggen ..

Men vi tok røntgen av hånda hennes, og de mente at høyden i voksen alder ville bli ca 175cm. Og det er da ikke spesiellt høyt.

Begynte å lure da helsesøster ringte meg i fjor og spurte om jeg var klar over hvor høy hun var! Eh..ja..? :sprettoy::overrasket:

Jeg bekymrer meg ikke, hun er nok bare litt tidlig ute.

Både pappa'n og jeg er forholdsvis lange vi også.

Minner meg litt om en gutt jeg hadde i klassen på ungdomsskolen. Han var vanvittig høy, syntes vi, i forhold til oss andre - guttene spesielt (siden vi jentene som oftest var høyere enn dem da). Han var 180 cm da han startet i 8. klasse og da han gikk ut i 10. klasse var han 205 cm. Både moren og faren var også veldig høye, begge på rundt 2 meter. Husker at det egentlig var veldig fascinerende (flaut å si det, men det var det).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Gjesten
Skrevet

Eg var 173 daa eg var 12, det veit eg. Var ei av dei 3 hoegaste i klassen, men vi blei opplaert til at det var flott (foreldra vaare var vener, og einige i den biten), saa vi syns eigentleg berre det var kult. No er to av oss 175 og ei 182 cm, og vi syns fortsatt det er heilt fin, 20 aar etter :)

Gjest Vivike
Skrevet

Jeg var 1,64 da jeg var 11, idag er jeg....1,64. Sluttet å vokse i 5. klasse, så at man er en høy 11-åring, betyr ikke at man blir veldig høy som voksen.

Min datter er nå 11, og hun er 1,63, så det ser ut som historien gjentar seg. Regner dog ikke med at hun vokser så mye mer hun heller.

Skrevet

Tror jeg var 164cm når jeg var 11, og nå som voksen er jeg 175cm. Så hun er vel høy for alderen, men ikke så høy at det er bekymringsverdig.

Skrevet

Husker ikke om det var 4. eller 5. klasse, men da var jeg 1,42 m.

Er nå 1,72 m.

Skrevet

Leser om alle disse høye 11 åringene deres. Har det noe med at de er/var tidlige i puberteten?

Jenta mi er 12 år og 152, sønnen 15 år 160. Jeg er 170 og far 185.... Jeg var en av de høyeste i min klasse på barneskolen.

Lurer jo på når mine vil begynne å vokse.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er lærer og har ofte undervist elever i den aldren. Det er ikke så uvanlig at 11 år gammle jenter er rundt 170 cm. Trolig er de tidlig ute i puberteten, iallefall er de oftest tidlig utviklet.

Det er ikke uvanlig å vere så høy som datteren din, TS.

Skrevet

Jeg var på røntgen i 6. klasse for å se hvor høy jeg skulle bli, da var jeg omtrent 1.70 - og legene sa jeg skulle bli 1.80 til slutt, hvilket jeg også ble.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...