Gjest sja lu Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Er i et forhold hvor vi bor hver for oss, men treffes ofte og har hatt det godt sammen på alle måter. Desverre blir det ofte krangel etter byturer fordi en har forsjellig syn på hvor langt en kan trekke en flirt. Hun liker å svinse rundt og prate med alle og enhver(bekjente, x-er osv) og det blir lite kontakt mellom oss ute. Forsøker en å gi noen små kjærtegn for å markere at jeg er her jeg også - blir dette sett negativt på Er det naturlig at en jente kan sitte tett intill en annen kar og ta han på brystet under påskudd at vi var bare ute og tok en røyk ?Er det unatutrlig at en kjæreste reagerer ? Jeg reagerte med å smelle glasset i bordet og utbasunere at - det er jenta mi det En straffes nå med stadige avisninger, korte samtaler og sex har uteblitt etter denne episoden.Hadde ikke vært noen sak om kunne ha hverandre ved hjemkomst :rødme: - men slik er det da ikke. Er det bare jeg som er sjalu ? Hva er andres erfaringer ?
Gjest Nedfall Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Dump henne, fort som faen ! Hun leker med deg.
Gjest Pilsen Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Klassiske tegn på mangel av respekt, både ovenfor deg og forholdet deres. En annen ting er at du faller i fella hennes dersom du blir aggressiv og lager et nummer ut av det. Det er sannsynligvis nettopp det hun vil. Er hun en liten usikker jente med et konstant behov for oppmerksomhet og bekreftelse? Så hvordan skal du reagere? Nøyaktig motsatt av hva hun ønsker: lat som om du gir fullstendig faen. Rist på hodet, le av henne og gå et annet sted. La henne være den som driter seg ut. Jeg kan love deg at det kommer til å svi mer enn noen teite og ufunderte gloser fra deg i fylla. Stay alive, play smart
Gjest Frøken Titt Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg syns ikke det virker som om hun har respekt for deg. Ikke virker det som om hun er helt helhjertet med i forholdet heller, men hva vet jeg ut av det lille du forteller. bare tanker...
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg liker å smånusse og kose med typen min når jeg er ute og ikke sitte på fanget til andre menn! Det har sågar hent at typen min har ropt litt hardt til andre menn, men det er bare om de blir for pågående mot meg og ikke at jeg er den som er pågående Nei hun ser ikke ut til å ha noe respekt for deg. Tenk om du hadde gjort slik mot andre kvinner.Prøv det du og se om pipen får en annen lyd!
Gjest prestekrage Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Virker som om jeg er litt motsatt av de andre her. Er jeg på byen (være seg alene eller sammen med evt type) er jeg da der for nettopp å snakke med andre- ha det morsomt. Og hvem snakker jeg med ute; alle! Jobbekjente, venner, exer (er i samme vennegjeng med en av exene), venners venner og ukjente. Jeg kan diskutere så "filla flyr", le så jeg nesten knekker, danse med hvem jeg vil etc etc. Partner burde da kunne stole såpass på meg at jeg kan snakke med hvem jeg vil. Dersom partner ikke aksepterer at jeg "gjør som jeg vil" er det han som har ett problem! En partner kjenner da meg såpass at han veldig godt vet hvor grensene mine går! Har jeg behov for å å pjuske med kjærsten (sitte på fange, kline, ta på etc) kan jeg da holde meg hjemme i sofaen/senga! Ja- jeg vet at jeg kanskje kan oppfattes som en flirter- men sånn er jeg- snakker med alle! Men som jeg sa istad- partenern min VET hvor grensene mine går- og jeg vet hvor hans går. Dette har vi snakket om og er enige. Dessuten er jeg da gammel nok til å ta ansvar for meg selv- jeg vet godt hvordan jeg uttaler ordene: NEI- jeg er ikke intressert!
Gjest Blondie65 Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Kjære trådstarter. Har du grunn til å være sjalu? Gjør hun ting bak din rygg som ikke tåler dagens lys? Tåler hun at du snakker med andre jenter og flørter med dem? Det er INGENTING som er så usmakelig som "revirmarkering" i åpent terreng, har du problemer med oppførselen til jenten din så ta det på kammerset. Eller gi igjen med samme mynt. Dersom du HAR grunn til å være sjalu (dvs at det er usikkert om dere har samme grenser, eller at hun ikke ser grenser eller er interessert i en grenseoppgang samme med deg) er tiden inne til å gå videre i livet ditt. Jeg er ingen flørter selv dessverre, men jeg hadde ikke likt det dersom jeg ble sittende alene på fest mens typen flørtet med alle rundt uten å vie meg oppmerksomhet. Jeg hadde likt å bli dratt inn i det. Jeg synes også at et par skal bli enig om grensene på forhånd og forholde seg til dem og da burde slike scener være unødvendige. Når man har vært sammen en stund bør man kunne stole såpass på hverandre at man vet at den andre aldri trår over grensen. Inntil man er kommet så langt må begge parter utvise respekt for den andres usikkerhet og for hverandre (ved å ikk flørte åpenlyst og unngå revirmarkering).
*melis* Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Virker som om jeg er litt motsatt av de andre her. Er jeg på byen (være seg alene eller sammen med evt type) er jeg da der for nettopp å snakke med andre- ha det morsomt. Og hvem snakker jeg med ute; alle! Jobbekjente, venner, exer (er i samme vennegjeng med en av exene), venners venner og ukjente. Jeg kan diskutere så "filla flyr", le så jeg nesten knekker, danse med hvem jeg vil etc etc. Partner burde da kunne stole såpass på meg at jeg kan snakke med hvem jeg vil. Dersom partner ikke aksepterer at jeg "gjør som jeg vil" er det han som har ett problem! En partner kjenner da meg såpass at han veldig godt vet hvor grensene mine går! Har jeg behov for å å pjuske med kjærsten (sitte på fange, kline, ta på etc) kan jeg da holde meg hjemme i sofaen/senga! Ja- jeg vet at jeg kanskje kan oppfattes som en flirter- men sånn er jeg- snakker med alle! Men som jeg sa istad- partenern min VET hvor grensene mine går- og jeg vet hvor hans går. Dette har vi snakket om og er enige. Dessuten er jeg da gammel nok til å ta ansvar for meg selv- jeg vet godt hvordan jeg uttaler ordene: NEI- jeg er ikke intressert! Enig med dette! Man går jo ikke ut for å sitte på fanget til typen hele kvelden, men derimot for å møte andre folk og pleie sitt sosiale nettverk. Og helt enig med Blodie65 i at revirmarkering er noe av det verste som finnes! Selv om man er et par så eier man ikke hverandre, noe mange ser ut til å ha misforstått. Er forøvrig også enig i at dersom hun åpenlyst flørter med andre og ignorerer deg hele kvelden så vitner det om mangel på respekt for deg elller ekstremt behov for oppmerksomhet. Har dere avklart hvor grensene går?
Frk Johansen Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Jeg synes TS har all grunn til å være på vakt. Det virker ikke som om jenta er noe videre interessert i han. Som en tidligere sa gjør hun kanskje dette helt bevisst og egentlig er fryktelig usikker. Helt greit at hun sitter tett inntil andre, danser med andre etc, men om typen min hadde kommer bort til meg og kysset meg mens jeg satt sammen med noen andre ville jeg blitt kjempefornøyd. Trenger jo ikke stå i et hjørne med typen hele kvelden og kline men at man viser at man hører sammen når man er ute selv om man prater med andre synes jeg er helt naturlig! Jeg setter utrolig stor pris på noen kjærtegn og litt kos fra min kjæreste når vi er ute. Han kan godt gi meg et kyss og gå videre, men du verden som jeg setter pris på det kysset. Lykke til videre! I mine øyne er det ikke veldig sunt det forholdet deres.
Gjest NN Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Klassiske tegn på mangel av respekt, både ovenfor deg og forholdet deres. En annen ting er at du faller i fella hennes dersom du blir aggressiv og lager et nummer ut av det. Det er sannsynligvis nettopp det hun vil. Er hun en liten usikker jente med et konstant behov for oppmerksomhet og bekreftelse? Hei. Jeg syns dette oppsumerte kva som skjer veldig nøyaktig. Har selv opplevd det samme i mitt forhold. Dette er en Game du kan aldri vinne ovenfor henne. Mitt råd til deg: Dump henne. Du fortjener ei dame som behandler deg med respekt.
Gjest Gjest MonaLisa Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Hvor langt dama kan gå er det bare dere to som kan svare på. Dette må dere finne utav sammen. Som du allerede ser så har du fått et hav av forskjellige meninger. Vi kan bare fortelle hva vi synes, har opplevd eller lever med. En av mine eks'er var nok noe lik dama di. Han elsket å gå ut på byn. Alltid sammen med meg, men mitt problem var at jeg ikke følte vi var ute sammen. Jeg følte at jeg ble plassert på en stol og så svinset han rundt og flørtet og pratet og var "borte" i timevis av gangen. Jeg kunne gjøre det samme. Jeg stolte på han og var aldri usikker på om han var "utro" på noen måte. Jeg var ikke sjalu. Men det var utrolig slitsomt å leve med. Jeg følte det var resptløst. Både overfor meg som kjæreste og gjerne venner vi hadde vært på vorspiel med og var ute sammen med. At han aldri kunne sette seg ned sammen med oss og snakke med oss og. Isteden fartet han rundt som en annen bie og lette etter honningbiter og erkjennelse, flørt, oppmerksomhet, bekreftelse osv. Den dag i dag er jeg bare så glad for at jeg har funnet en som er så mye mer lik meg selv. En jeg ikke trenger å dra hjem på kveldene.... - men en som vil gå hjem for å være sammen med meg. Kanskje kjedelig for noen, men akkurat passe for meg
Gjest =tentacle= Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Hvor langt kan dama gå... Hun kan gå så langt hun vil, hun er et fritt menneske selv om dere er kjærester. Du har bare en måte å påvirke atferden på, og det er å snakke med henne om hva dere synes er greit og forsøke å komme til enighet. Din eneste autoritet her er hvor viktig du er for henne og hvor mye respekt hun har for deg. I tillegg kommer hennes integritet, hvor viktig er det for henne å oppføre seg ålreit mot sine nærmeste. Den eneste makten du har om hun ikke hører på deg, er å dumpe henne hvis hun går for langt. Å forsøke å ta kontroll ved å markere revir og glefse etter andre menn er bare tull. Det er hennes innstilling til deg som kan holde på henne, ikke noe du finner på. Dere må snakke sammen. Med hverandre, ikke til hverandre.
Angelica_83 Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Jeg hadde aldri kommet til å oppført meg slik på byen, med eller uten kjæresten. Og jeg hadde blitt forbanna hvis han gjorde slik mot meg... Dump henne hvis hun ikke forstår at dette er et problem for deg, er mitt råd... Lyke til, uansett hva du gjør!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Enig med dette! Man går jo ikke ut for å sitte på fanget til typen hele kvelden, men derimot for å møte andre folk og pleie sitt sosiale nettverk. Og helt enig med Blodie65 i at revirmarkering er noe av det verste som finnes! Selv om man er et par så eier man ikke hverandre, noe mange ser ut til å ha misforstått. Er forøvrig også enig i at dersom hun åpenlyst flørter med andre og ignorerer deg hele kvelden så vitner det om mangel på respekt for deg elller ekstremt behov for oppmerksomhet. Har dere avklart hvor grensene går? Enig her. Når vi går ut så er det jo for å hygge oss med andre mennesker. Synes ingenting er verre enn par som sitter oppå hverandre og kun snakker med hverandre. Men virker som dere har noe usnakket her. At dere har litt ulike grenser på området som må avklares. Dersom du er av den veldig sjalu typen skjønner jeg at du trigges, og dersom hun ikke er det så skjønner jeg at hun blir sur over oppførselen din. Selv er jeg veldig lite sjalu og bruker nok mest tid med å prate med andre enn typen når vi er ute. Men selv om jeg bruker kvelden på å snakke med andre så er det jo han som er bestekompisen min og som jeg elsker å "oppsummerer" kvelden med når vi kommer hjem. Og dette vet han ;-) Verste jeg kan tenke meg er en kjæreste som lager scener når vi er ute fordi jeg f.eks ler når jeg snakker med en annen fyr... Men det er du som må finne ut hvor grensene deres går og om dere klarer å kompromisse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå