Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Aktuell problemstilling:

Ferietur med et barn hver, kanskje bo på hotell.

Sambo foreslo at vi kunne bo sammen med hvert vårt barn på hotellet, begge to er rundt 12 år og har delt rom før. For meg blir dette omtrent som å reise på ferie alene meg eget barn, synes jeg ser frustrasjonen (mest hans) etter 3 dager uten sex!

Andres synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barna går godt sammen, synes de sikkert det bare er gøy å dele rom på hotell. Det hadde i alle fall jeg gjort da jeg var i den alderen. Hadde nok følt meg veldig stolt og voksen. :)

Gjest vimselot
Skrevet

Pax, det er en gjest som har spurt og det er til enhver tid ca 500 gjester her...

Ts, om dette er seriøst, hadde jeg ringt bv...

Gjest Gjest
Skrevet
Pax, det er en gjest som har spurt og det er til enhver tid ca 500 gjester her...

Barnevernet?? :klø:

Fordi to unger muligens skal dele hotellrom?? Her må én eller annen forklare ett eller annet. :ler:

Skrevet

Hæ? :klø:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Aktuell problemstilling:

Ferietur med et barn hver, kanskje bo på hotell.

Sambo foreslo at vi kunne bo sammen med hvert vårt barn på hotellet, begge to er rundt 12 år og har delt rom før. For meg blir dette omtrent som å reise på ferie alene meg eget barn, synes jeg ser frustrasjonen (mest hans) etter 3 dager uten sex!

Andres synspunkter på dette?

Hva er grunnen til at han vil velge denne løsningen?

Føler han at dere får for lite kontroll på sikkerheten deres hvis de sover slik at de kan stikke ut ubemerket eller noe kan skje dem på rommet?

Ønsker han kosen med å være kun de to litt når man skal sove, det kan være en god tid for fortrolighet som det kan minke på i hverdagen i den alderen?

Er det noe ufred han er redd for kan skje mellom barna eller mellom dere to?

Det kan være greie poenger på begge sider av bordet her. Om dere ender opp i hver deres barneseng, kan dere likevel snike inn kjærestetid når ungene gjør noe sammen eller er med på ting. En bra anledning til å ha sex utenom sengen (så ikke et av barna må forholde seg til flekker på laknene). Samboer kan med fordel hoste opp en årsak til hvorfor han vil ha det slik på ferien, for litt kjipt er det jo, og det er lettere å svelge babykamel om man forstår hvorfor det er viktig for kjæresten.

Skrevet

Hva vil barna da?

Det må vel være greit at de deler rom dersom de er omtrent like gamle, har gjort det før og har lyst til det selv?

Er i samme situasjon selv, og da skal tenåringene dele rom, noe de gleder seg veldig til. Skjærer det seg, bytter vi selvsagt om på romfordelingen.

Jeg lurer også på årsaken til at samboeren din foreslår dette, han kjenner jo sitt barn best ...

Men det med barnevernet skjønte jeg ikke altså ...

Skrevet

Hvorfor bor dere ikke på familierom så alle er sammen? Sambo og jeg har tre tilsammen og vi var nettopp ute på hotellferie, alle fem bodde på samme rommet. Nå hadde hotellet heldigvis satt av en juniorsuite for oss så vi hadde supert med plass men jeg ville ikke latt mine barn ligge alene.

Jeg ble selv lagt på rommet som barn/ungdom en påske som mamma og pappa skulle sitte i baren (de ble ikke fulle altså) og danse litt. Noen kom og banket på døra, det ble banket på flere bortover så det var sikkert noe fulle ungdommer men jeg ble kjemperedd og synes det var en evighet før mamma og pappa kom på rommet. Jeg delte rom med min søster men hun sov og jeg likte det ikke. Dette var jo også før mobilen sin tid men men jeg ville ikke latt to tolvåringer ligge alene.

Skrevet

Alternativt kan dere jo be om "connecting room" da er det jo noe annet for da kan man ha døren mellom rommene åpen.

Skrevet

Vi var nettopp på ferie,- min mann og jeg + han to barn fra tidligere ( 8 og 13 år ).

For oss var det da en selvfølge at barna delte et rom som lå vegg i vegg med vårt. Tilfeldigvis var det dør mellom disse rommene, men den låste vi, og barna banket på hvis det var noe.

Men det blir kanskje litt annet når ingen av barna er mine..

Skrevet

Når de er 12 så bør de vel klare å dele et rom sammen? Dere kan jo be om rom med dør mellom, så dere kan følge litt med. Hvordan ville dere gjort det om de var søsken? Hvis de da ville delt rom, ser jeg ingen grunn til at de ikke skal dele rom når de er stesøsken.

Skrevet

Hei

Jeg har to barn på 11 og en stesønn på 12. I fjor reiste vi til syden for første gang alle sammen, og da bodde de tre barna våre sammen på eget rom nesten hele uka. Tidligere har jeg ofte reist alene med jentene (før jeg møtte min nye mann) og da har jeg og jentene bodd sammen. Overgangen for dem blir selvfølgelig stor, og det er et vanskelig valg. Men jeg har tidligere vært igjennom et forhold der barna alltid ble prioritert først og etter noen år mistet vi det vi hadde. Etter lange feriedager med ungene er det godt for meg og min kjære å få ha litt voksentid også. Noen dager la vi også inn en liten siesta for alle sammen. Barna hadde med seg Nintendo DS, bøker, blader og spill. Litt surmuling ble det selvfølgelig og noen få krangler i løpet av uka. Vi hadde avtale om at de kunne ringe inn til oss hvis det ble krangler de selv ikke greide å løse opp i eller de ble redd for noe eller noe annet (syke el). På innsiden av hotelldøren var det sikkerhetslås, og de sov med verandadøren låst. Jeg hadde følt det hadde blitt merkelig om vi skulle sovet på hvert vårt rom. Det vil jo ikke et ektepar med egne barn som fortsatt har lidenskap igjen i forholdet sitt. Det aller beste er jo å ha et familierom, eller to rom med dør imellom. Men det er vanskelig å få tak i og vanligvis mye dyrere. Vi delte oss heller opp litt mer på dagtid. Jeg og jentene dro på marked mens de gjorde noe gutteting.Nå reiser vi snart på vår andre ferietur sammen, og barna skal fortsatt sove sammen. Vi har planlagt å sove en natt med hver våre, men det kan komme som en overraskelse. Sjalusi blir det også en del av mellom ungene, og jeg anbefaler daglige "familiemøter" - der alt oppsamlet gruff samles opp og luftes ut. Lykke til.

PS For noen år siden besøkte jeg en venninne som hadde to ganske små gutter. Hun fortalte at hun og mannen ofte lå lenge og koste seg i helgene (elsket). Hva med barna spurte jeg. De greier seg alene en tid sa hun. De er mer tjent med at pappan og jeg beholder nærheten - slik bevarer vi forholdet vårt. Jeg som dengang ofret alt for barna er skilt nå i dag, mens min venninne har en fin sammenspleiset familie.

Skrevet

Kom igjen da folkens.

Er det virkelig ikke flere som har noe fornuftig å si om dette emnet. Det forundrer meg at så mange er inne bare for å lese, men skriver ikke hva de selv mener. Du må bidra selv også hvis vi skal få gode tråder her. Stå på, og la oss lære av hverandres erfaringer. :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...