Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Synnøve Finden lett-gulost er bra men lurer på om det teknisk er mulig å få den hvitere. Vet noen her det? Det er liksom litt småkvalmt med gul ost...så hva med lett-hvitost?
Bokormen Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Haha dette må være den rareste tråden noen sinne :D Jeg aner ikke, har aldri tenkt over dette!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Haha dette må være den rareste tråden noen sinne :D Jeg aner ikke, har aldri tenkt over dette! Jøss, du kan ikke ha vært borte i så mye rart Barn er som småfilosofer og får lov til å lure på alt. Men voksne får ikke lov, mener du?
Bokormen Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Selvsagt får voksne lov, jeg syns bare det var en rar ting å lure på Og nå har jeg og lurt på det i hele går kveld og i morges!
Gjest Elfrida Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Det er liksom litt småkvalmt med gul ost...Det må jeg si... Har du noen andre matvarer du blir kvalm av på grunn av fargen? Hvordan stiller du deg til eggeplommer feks?
Gjest Borghild Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Du kan jo farge den med hvit konditorfarge. Eller hva med grønn? Da ser du ikke muggen heller.
Flua Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Du kan da bare kjøpe Tine Lett Norvegia da vel!! :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Du kan da bare kjøpe Tine Lett Norvegia da vel!! :kaffe: Er den hvit/hvitere enn Synnøves?
Supraspinatus Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Den type ost er litt gulaktig... Hvis fargen er så viktig, hvorfor ikke prøve mozarella eller noe annet? Finnes drøssevis kritthvite oster der ute!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Den type ost er litt gulaktig... Hvis fargen er så viktig, hvorfor ikke prøve mozarella eller noe annet? Finnes drøssevis kritthvite oster der ute! Jo gjerne! Men finnes slike i light/lett her i Norge?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Nåh! Det heter jo gulost da. Om den var hvit, ville den het hvitost. Støtter forslaget om konditorfarge. Men å bli kvalm av fargen på osten... hm det var litt snodig. Hadde skjønt det om du hadde blitt kvalm av nugatti f.eks. Den kan jo minne om avføring i fargen.
Flua Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Ok, jeg skjønner ikke helt problematikken......hvit ost.....balsfjordost er rimelig hvit, hvis man liker geitost. Snøfrisk er kritthvit, hvis man liker geitost. Men, jeg skjønner ikke helt problematikken.....fargen er vel uvesentlig hvis man liker smaken....eller..... Lett Norvegia er nok bitte bitte litt lysere, men det veier ikke opp smaken spør du meg.
*Enigma* Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Jo gjerne! Men finnes slike i light/lett her i Norge? Tines mozarella har 268 kcal, Synnøve lett gulost har 272 kcal, det samme har lett Norvegia. Synnøve ekstra lett gulost har 226 kcal så vidt jeg husker. Den er altså ikke akkurat av det feteste av ostene du kan få i deg. Den ligger på samme fettprosent (16% fett) som lett gulost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå