Gå til innhold

Hvordan velge brudekjole?

Fremhevede innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting. Når dere skal bestemme kjolen. Rådfører dere med noen ? Som brudesalongen eller familie? Eller helt på egenhånd. Høres mest sikkert ut å rådføre seg med en brudesalong, tror dere ikke ? Da kan de se hva du kler og om kjolen passer til deg. Kjolen skal jo være en del av deg og vise hvem du er. Noen som har noen tanker om dette?

Har funnet en på nettet jeg har lyst på men vet jo ikke om den vil kle meg da. Så er litt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i tre brudesalonger og fikk veldig god hjelp i to av dem.

I tillegg hadde jeg snakket mye med venner og vist dem bilder jeg hadde funnet i blader og på Internett. Jeg synes det var vanskelig å se for meg megselv i brudekjolene jeg så på bilder siden jeg sjelden stiller i galla :lol: . Det som hjalp meg mest var å være i brudesalongen og prøve og få hjelp og kommentarer fra de ansatte og venner jeg stolte på som var med meg i salongen.

Mange som sikkert snakker mye med familie, det gjorde ikke jeg fordi vi har ulik smak og de er ikke så opptatt av kjolen som vennene mine er.

Skrevet

Jeg hadde en klar formening om hvordan min kjole skulle

se ut da jeg tok turen til brudesalongen.

Jeg hadde med meg søstra mi og forloveren min som

gode og ærlige hjelper!

For å gjøre en lang historie kort, så endte jeg opp med en

helt anna kjole enn jeg hadde sett for meg :ler:

Fikk utrolig god hjelp og service på salongen, og det var

helt tydelig at hun viste hva som passa til meg og min fasong :D

Samtidig var jeg kjempeglad for at jeg hadde med meg noen jeg

stoler på sier sin ærlige mening.

Lykke til!

K.

Skrevet

Jeg syns de var utrolig flinke på den brudesalongen jeg kjøpte kjolen min!

Jeg visste veldig godt på forhånd hvilken stil jeg ønsket, og det viste seg at damen egentlig var ganske enig med meg... -Selv om man kan kle en kjole, er det ikke sikkert at det passer til din type og din stil... Jeg kunne iallefall aldri gifta meg i en prinsessekjole med digert skjørt, for å si det sånn...

Mitt råd er iallefall at du går i minst en brudesalong og prøver ulike typer kjoler. Slik kan du finne ut en del om hvilke fasonger/farger/stoff som passer deg.

Lykke til! :D

Skrevet

I salongene jeg har vært, har de vært veldig behjelpelige med type kjoler - hva som kledde meg og ikke. Endte også opp med en annen skjæring enn jeg hadde tenkt... Du finner nok fort ut hvilke skjæringer som passer deg, og hvilke som ikke gjør det. Det gjorde i alle fall jeg. Hadde ikke med meg noen først gang jeg prøvde, synes det er greit å slippe å høre 20 forskjellige meninger når jeg skal prøve å bestemme meg :) Hadde med forloveren min andre gang jeg prøvde kjolen som jeg har valgt, og hun syntes den var nydelig på :D

Skrevet

Da jeg skulle ordne meg kjole visste jeg allrede hva slags type kjole jeg ville ha og jeg prøvde kun en type kjoler også. Det angrer jeg veldig på i dag og jeg tror nesten helt bestemt at jeg hadde valgt en annen type kjole om jeg skulle ha gjort valget på nytt. Det jeg angrer mest på er at jeg iallfall ikke prøvde ulike typer kjoler slik at jeg så hva som passet meg best… Men mannen blir likte kjolen min godt (og gjestene mente den passet så godt til meg), så jeg skal vel egentlig ikke irritere meg over dette noe særlig…

Skrevet

Kjolen valgte jeg selv, ikke i salong men fra bilder på nett. Jeg er sær i klesveien og visste hva jeg absolutt ikke skulle ha. Da jeg fant bildet av kjolen jeg kjøpte visste jeg med en gang at denne kjolen ville jeg gifte meg i. Jeg har etterpå vist kjolen til min mor og min forlover og de er like fornøyd som jeg er selv.

Skrevet

Jeg hadde med meg mamma og to venninner på den første ordentlige prøve-runden. Der mente vi ganske forskjellig om kjolene....

Men da jeg så den kjolen som ble min, var d kjærlighet ved første blikk!!! :oops: :P mamma var med meg da, men jg hadde bestemt meg på flekken uansett om jg hadde vært alene! jeg bestile drømmekjolen, og viste den etterhvert til de to venninnene. Akkurat den kjolen tvilte jg ikke på et sekund, og jg hadde sikkert ikke hørt om noen ba mg droppe den. Den kjolen fant meg!!!

Skrevet

Jeg hadde med meg forloveren min og mamma på den første prøverunden, og prøvde MANGE kjoler - også de i fasong jeg ikke hadde noe særlig tro på, for å bekrefte magefølelsen. Og plutselig var drømmekjolen der. Fikk utrolig bra service i den brudesalongen, og det har også alt å si. Du vil jo helst slippe å måtte bekymre deg om de syr bra nok, leverer i tide osv. når du har så mye annet å tenke på. Jeg har full tiltro til brudesalongen, og henter kjolen nå på onsdag - i god tid før bryllupet!

10. mai 2003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...