Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 synes nettsidene til colorline var mindre bra. det er mye jeg lurer på, som jeg ikke fant svar på. eller kanskje jeg er dårlig til å lete.. uansett, kan tenke meg at flere her har peiling! skal vi se... minicruise til f.eks kiel eller fredrikshavn, hvor lang tid tar båtturen, og hvor lenge er man i byene? skal reise med en tenåring og en på 4, kanskje litt vel langt til kiel da? ser det er kino ombord, det er jo toppers da! det står ikke noe om klokkeslett, men det er vel tilpasset turene... ellers, noe dere vil anbefale eller fraråde? må ikke være de to nevnte stedene, er åpen for andre også, kanskje gøteborg?
La Luna Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Hvis du går inn og begynner å bestille, så kommer tidene opp. Finner heller ikke klokkeslett på kinoen, bare hvilke filmer som går.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 ok. fant dfds seaways' sider, og de var bedre! meneh, lurer på en ting til: er det do og dusj på rommene, de som er rimelige også?
kathrine79 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 ok. fant dfds seaways' sider, og de var bedre! meneh, lurer på en ting til: er det do og dusj på rommene, de som er rimelige også? Jepp Hvis du vurderer flere selskaper anbefaler jeg Color Line fremfor Stena Line på minicruice. Selv om sistnevnte er nyoppusset er Color Festival bedre syns jeg i hvert fall. Stena Line sin båt er så rotete, tax-free'en er delt opp på flere dekk etc. Color Festival er i land 2-3 timer, tidlig på morgenen.
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Jepp Hvis du vurderer flere selskaper anbefaler jeg Color Line fremfor Stena Line på minicruice. Selv om sistnevnte er nyoppusset er Color Festival bedre syns jeg i hvert fall. Stena Line sin båt er så rotete, tax-free'en er delt opp på flere dekk etc. Color Festival er i land 2-3 timer, tidlig på morgenen. color Festival har alkohol/tobakk taxfree på et dekk og resten på et annet. Men ikke noe problem. Festival er inne i Kiel ca 9.30 og går igjen 14. Tur/retur passasjerer måtte være ombord 13.45.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 men nå har jeg fått sånn tro på københavncruise, 7 eller 8 timer i københavn. høres perfekt ut! noen som har vært på det? det er med dfds. ser også at det anbefales å kjøpe mat og bestille bord på forhånd. er det så nøye da? ser ikke for meg at vi skal flotte oss med treretters osv. men vil jo gjerne ha sitteplass da...
Pasha Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Så lenge dere går og bestiller plass i restaurantene med engang dere kommer ombord går det nok greit. Men i høysesongen så er det ikke sikkert dere får det klokkeslettet dere ønsker derosm dere ikke har bestilt på forhånd da. Er to forskjellige cafeer på dfds også og her er det ikke noe bordbestilling i det hele tatt
momo Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Vi har tatt dfds båten mye. Vi har aldri bestil mat på forhånd og alltid fått bord når vi ønsket. Vi dro sist nå i slutten av juni og, ikke noe problem og få bord. Ellers er det jo noen kafeer der og, der får man alltid bord. Det er kino på båten, lekerom og basseng. Var basseng ute og. I land har vi enten bare gått og shoppa eller vi har vært på tivoli i københavn.
lillesky Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 På sommeren er det lurt å bestille bord på forhånd. Kinoprogrammene er tilpasset båttidene.
Kjetil E Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Med et såpass lite barn ville jeg annbefale Kiel eller København, fordi dere da har lugaren helt til dere kommer tilbake ti Oslo. Reiser dere til Fredrikshavn må dere forlate lugaren 3 eller 4 timer før annkomst Oslo. Og det kan bli lang tid. Kamp om sitteplassene og lignende.
ToveM Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Color Line sine båter til Kiel har badeland ombord, må være ypperlig hvis en reiser med barn
Trampe Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Har reist med flere forskjellige båter. For turen sin del synes jeg København er best, da får man lengre tid i byen og det ble ikke så mye stress. Da vi var i Kiel var oppholdet i byen kort, men et pluss da var at det var kort avstand fra båt til by, så vi kunne gå. Selve båtene er egentlig greie. Reiste med Queen of Scandinavia til Køben og det var helt ok. Til Kiel dro vi med Color Fantasy, og den var mye bedre. Fantastisk mat! Det er kino, badeland og kabaret ombord.
Glitnir Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Vil anbefale København som beste reisemål av de aktuelle, det er også veldig greit å få noen timer der når man først er fremme. Når det gjelder båtene er jo de fineste de to nye til Color Line (Magic og Fantasy), som går til Kiel. Men disse koster vel en del mer, og Kiel er etter min mening ikke et så attraktivt reisemål som København.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå