Gå til innhold

Flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et fint hus, i et boligområde hvor vi har både skole og barnehage nære. Ungene ( 4 og 11 år) trives veldig godt, mens vi voksne mistrives. Vi synes tomten er for liten, og at naboene nærmest tråkker oppi oss. Vi kan ikke bevege oss stort utendørs uten å bli sett. Det er også innsyn fra gaten og fra naboer.

Nå har vi funnet et dyrt men kjempefint hus i et boligfelt ca 5 km unna. Vi har veldig lyst til å kjøpe, men jeg kvier meg pga ungene, og pga tryggheten vi har nå, både økonomisk og i fht at vi vet at ungene trives her. Vi må ta opp et ganske høyt lån, noe banken går med på men "råder oss til ikke å gjøre".

Mannen min vil gjerne flytte, jeg tviler. Er drittlei naboene (spes de nærmeste), og savner å bo i et trivelig nabolag. Men tanken på ungene som har det så bra her, holder meg tilbake. Spesielt han på 11 vil bli knust om han flytter. Dette til tross for at det ikke er lengre unna enn at han kan sykle til sine gamle kamerater, og han slipper også å bytte skole.

Vi må avgjøre i dag om vi skal legge inn bud...hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt ut noen år til.

Ungene trives jo. Dere har det levelig økonomisk.

Men jeg misliker tanken på masse lån. Vi flyttet nettopp pga det at husprisene var skyhøye der vi bodde før. Ingen av oss var lystne på å bo oss ihjel. Har ikke angret.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde nok ikke hatt så store betenkeligheter med å flytte såpass kort, da beholderman jo gjerne mye av nettverket samtidig som man får et bedre sted å bo. Men det jeg nok IKKE ville gjort, er å ta et så høyt lån at det går utover familieøkonomien i stor grad. Kan dere ikke finne et kompromiss; et litt rimeligere hus i et litt annet strøk, men samme område?

Skrevet

Ja, drømmen forble en drøm. Mannen min ville gjerne, men jeg klarte ikke å ta steget. Jeg synes det ble feil tidspunkt, ikke bare med tanke på økonomi, men også barna. Men jeg har tenkt mye i det siste, og innimellom angret litt. Det er et helt spesielt hus, med en kjempebra beliggenhet helt nede ved stranden. Det blir spennende å se når det legges ut til salg... Kanskje jeg vil angre resten av livet?

Skrevet
Det blir spennende å se når det legges ut til salg... Kanskje jeg vil angre resten av livet?

Hvis det ikke er lagt ut for salg er det vel ikke for sent??

Jeg skjønner akkurat hvordan du tenker, for jeg kunne vært en parson som flytter pga naboene! Når det er bare 5km og skolen er den samme ville jeg nok ikke vært i tvil..

Tenk deg om EN gang til, for det er ingenting som er verre enn å gå et helt liv å angre på det man ikke gjorde..

Skrevet

Kanskje du heller vil være glad for å slippe mere lån når renta stiger igjen?

Dere ville kanskje ikke hatt råd til ferieturer hvis dere hadde høyt lån. De tre siste årene har vi vært på Mallorca, i Tyrkia, i Thailand og i Danmark. Med et høyt huslån hadde vi aldri hatt råd til dyre ferieturer. Vi har huslån på 1,4. Det går helt greit det.

Men vi er tilsammen 2 voksne og 4 unger. Så det er dyrt når hele gjengen skal på ferie.

Skrevet

Nå har det gått noen dager siden jeg bestemte at vi ikke skulle legge inn bud. Og - som jeg angrer! Nå føles naboene enda verre, mannen min har vært skikkelig muggen siden beslutningen ble tatt, og jeg blir rett og slett skikkelig deppa når jeg er hjemme.. Huff!

Håper dette virkelig går over, jeg skal iallefall slenge inn en lottokupong i helga!

Hvordan skal jeg overleve i dette råtne nabolaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...