Gå til innhold

~Sy aftenkjole / systue / pris / osv ~ Hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg i to bryllup denne høsten og jeg har intet å ha på meg....

Mulig jeg spør om et familiemedlem om et betalt sy-oppdrag. Kjolen er lang og i lyseblå sateng. Hva er sånn cirka pris sydamer og skreddere tar for slike jobber ?

Jeg må etter all sannsynlighet enten sy en til, enten prøve selv eller oppsøke en systue eller en skredder. Vet noen hvor mye jeg må ut med (sånn omtrent) ?

Det er i begge tilfeller snakk om lange aftenkjoler i sateng / silkeaktig stoff og den ene vil jeg gjerne ha korsettliv e.l. på. Satser på relativt enkle modeller.

Noen tips til meg ?

Må jeg levere inn materialer og ordre til en systue et år i forveien ?

Takknemlig for hjelp...

Klem, Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. 23 visninger og INGEN har svart ?

Er det ingen som har erfaring med dette ? Kjøper alle kjoler ferdig ?

Pleeeeezzzzze ! Anyone ?

Diva (ærbødigst takknemligst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaokda!

Hihi..

Jeg var innom mitt skattekammer her i Oslo (Carl Berner). Der er det ei kjempeflink dame som selger "alternative" kjoler. Hun syr også selv.

For en kjole sydd i kvalitetstoff og "gammeldags"fasong, spesialtilpasset meg, skulle hun ha 5000kr. Det høres mye ut, men det var ganske mange detaljer osv på denne kjolen. Tror jeg ville betalt max 3000-3500kr for en kjole som er sydd etter mine mål. Men da skal alt være inkl. Altså.. stoff og div. detaljer på kjolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger egentlig litt mer hjelp jeg.

Ingen fler som vet noe om systuer de vil foreslå og evt priser ?

Tips til hva man betaler for at en privatperson syr en slik kjole ?

Kan noen henvise til butikker som har aftenkjoler / gallakjoler da ?

Enten det er i Oslo / Vestfold / Aust Agder / Telemark ?

Gjerne nettbutikker også.

Mulig jeg får sydd en kjole av en slektning, men jeg må ha en til.....

Supertakknemlig for hjelp : - )

Diva

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har aldri fått sydd meg klær, så jeg kan ikke hjelp deg med priser osv., men jeg har sett en butikk som har dukket opp i det siste. Der står det "Selskaskjoler/Skredder" på vinduet. Har bare kjørt forbi, men det jeg har rukket å se i vinduet, ser veldig fint ut! Butikken ligger i overgangen mellom Akersgata og Ullevålsveien i Oslo, på samme side som VG. Litt lenger opp og nesten på hjørnet.

Den eneste sydama jeg vet om i Oslo er Wenche Lyche (usikker på skrivemåten). Hun som syr for Märtha Louise. Men hun er nok veldig dyr. Såvidt jeg vet har hun systuen sin i Eugenies gate (nord for Bislett).

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett i Gule Sider?

Sikkert noen der!

Hørtes kjempe bra ut, og få sydd "sin" kjole!

Hold meg oppdatert, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sydd kjole hos ei sydame i høst...da betalte jeg ca 3000,- for søm og alt tøy/fór/tråd mm til kjolen... :D

Her i distriktet har de fleste symaskin-butikker en/flere sydamer som syr for seg, men jeg vet dessverre ikke om noen i "dine" områder....forsøk og lete etter symaskinbutikker og ring dem og spør om det er slik der også....lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sydd brudekjolen min hos en kjempeflink dame på Møre tror jeg hun holdt hus. Sendte bare dit mål og bilde av kjolen jeg ville ha, og bare en måned eller noe (om det var så lenge etter) kom kjolen i posten. Kjempeflott kjole som absolutt var verdt prisen på ca 6000 inkl. porto.

Da kan kontakte henne på www.somaras.no

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...