Pnin Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er så lei av at jeg kjøper de samme grønnsakene støtt og stadig, så i går kom jeg hjem med en bunt neper av alle ting - og oppdaget at ikke én eneste av kokebøkene mine har oppskrifter med neper i. Noen som har tips til hva jeg kan bruke dem til? (NB: jeg er vegetarianer, så kjøtt- og fiskeretter utgår).
Arkana Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 I gryteretter (jeg synes neper er godt i tagine eller couscousretter), dampet eller glasert som tilbehør til annen middag (gjerne sammen med f.eks. gulrøtter), rå i salater, foliebakt sammen med andre grønnsaker og et godt stykke fisk (hvis du spiser det).
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Har lenge tenkt å forsøke en tyrkisk rett med det morsomme navnet turlu turlu, som blant annet inneholder neper. Eksempel på oppskrift her - det blir litt ratatouille-aktig, og egner seg godt som selvstendig vegetarisk rett.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg tipper neper er godt i grønnsakssuppe. Og ovnsbakt; honningglaserte, f eks, eller sammen med løk og gulrøtter.
Pnin Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har aldri glassert grønnsaker før. Hvordan gjør jeg det?
Elbereth Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Synes kokte nypoteter med skallet på, kokte gulrøtter og kokte neper bare servert med en klatt smør, havsalt og nykvernet pepper er nydelig sommermat. Smøret kan byttes ut med margarin for deg som er vegetarianer.
Rainbow Brite Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Neper er ABSOLUTT best å spise rå som epler! Ellers er de et must i en rotgrønnsakssuppe! Synes også Elbereth er inne på noe, skal jeg absolutt prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå