AlmaCity Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Når man er skikkelig forelsket i kjæresten sin, er det litt nedtur å lese en del artikler. Det går på utroskap, mist av sexlyst, par som ikke tar vare på hverandre i hverdagen osv osv. Det virker nesten som det er uunngåelig at man til slutt tar hverandre for gitt, blir lei, mister gnisten osv. Jeg vet at man ikke skal tenke sånn...Men er det noe man kan gjøre tidlig i forholdet for å ikke ende opp slik?
Gjest Ulva35 Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er like forelsket i mannen min nå som da vi traff hverandre for 10år siden :rødme: Hvorfor? For det første så kan vi snakke om alt, vi fortalte hverandre alt fra fortiden og var ferdige med det. Bladde om i livets bok, og med to blanke ark startet vi vårt forhold. Det er viktig og ikke ta hverandre for gitt. Gjøre små ting for hverandre i hverdagen. En klem og et kjærlig klapp på kinnet, fortelle at man er glad i hverandre. Være våken for den andres føleser og behov. Gi en blomst eller en annen oppmerksomhet i ny og ne. I begynnelsen av et forhold kan det sammenlignes med et brennende bål. :rødme: Det som er vikitg er å passe på at det alltid er fyr i det bålet. La det aldri brenne ned. Lykke til i forholdet ditt. Kos deg masse og ta vare på kjærligheten.
Gjest Mayamor Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Ikke les artikler... Hold på romantikken. Massèr hverandre. Overrask hverandre. Kjøp en blomst. Skriv et romantisk kort. Gjør noe godt/snilt for den andre. Lag en deilig middag, eller inviter på restaurant. Weekendtur. Si unnskyld. Snakk sammen. Ha ofte sex, bruk fantasien, gjør noe for den andre. Gi hverandre albuerom. Bruk tid fra hverandre. Behold venner. Bruk tid på forholdet. Vær ærlig. Yt det du kan i tillegg til at kjæresten yter det han kan. Avtal fordeling av arbeidsoppgaver. Snakk om ønsker. Bli enige om økonomi. Før dere får barn; hvordan ser dere på barneoppdragelse. Vær bare kjærester, ikke "bare" mor og far. Stell deg selv; vær attraktiv. Tør å blottlegge deg selv. Våg å komme med ønsker (ingen er tankeleser). Lykke til!
-Alvildebrud- Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Når man er skikkelig forelsket i kjæresten sin, er det litt nedtur å lese en del artikler. Det går på utroskap, mist av sexlyst, par som ikke tar vare på hverandre i hverdagen osv osv. Det virker nesten som det er uunngåelig at man til slutt tar hverandre for gitt, blir lei, mister gnisten osv. Jeg vet at man ikke skal tenke sånn...Men er det noe man kan gjøre tidlig i forholdet for å ikke ende opp slik? he he det trenger jo ikke å bli sånn! Ta vare på forelskelsen... Ta vare på den respekten du føler for han. Lev ditt liv. Fortid er fortid, respekter hans. Gi hverandre frihet. Gi han komplimenter. Prøv å ta vare på følelesen av den første forelskelsen... luktene, tingene dere sier til hverandre, stedene, musikken ... Invister tid og krefter i forholdet, ikke tro at det går av seg selv. Vær forberedt på "dårlige dager", og se at de skal man ha - uten at forholdet er dømt til å bli slutt. Ta et valg og bestem deg for at dette forholdet skal fungere - og hver bevisst på at det kun handler om valg, til slutt. Det er mye som kan friste - men ingenting som får ødlegge livet dere har skapt sammen.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 jeg synes det er bra at du tenker sånn almacity, ikke noe galt med det!=) dette er en fin tråd, denne skal jeg lagre i "mine favoritter"=)
Gjest Pet Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Å gjøre noe ekstra for hverandre i hverdagen er viktig. Kjøpe en sjokolade til kjæresten når man er i butikken (eller et flaxlodd hvis han står i fare for å bli tjukk), spørre om man kan ta med noe til den andre når man går på kjøkkenet for å hente seg noe, små berøringer i forbifarten, små utflukter til steder dere ikke har vært før, smake på noe ingen av dere har smakt før, rose og oppmuntre hverandre (og gjerne skryte litt av hverandre til andre), snakke sammen og se på bilder av fine opplevelser dere har hatt sammen, planlegge ferier etc i god tid slik at dere får tid til å glede dere og snakke om turen, engasjere seg i den andres små og store problemer og være en støtte når det trengs.
AlmaCity Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2007 Ja, jeg mener jo ikke at det er nødt til å gå slik med alle...Men man skulle nesten tro det med alle selvhjelpsartiklene, og den mye fokuseringen samliv har fått. Det virker som det går dårlig med "alle", også rundt meg. Det starter så bra, og så kræsjer det før eller senere. Vil ikke at det skal bli en kjedelig rutine og mas med kjæresten min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå