Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 Kan noen hjelpe meg litt her? Har en enorm diskusjon på gang. Vi er en gjeng som skal i dobbelt 30-årslag på lørdag, og vi har bestemt oss for å gå sammen om å kjøpe gavekort i "drømmebutikken" til dette paret. Vi er 12 stk, og er nå i full "krangel" om hvilken sum vi skal spytte inn pr par/pr hode. Forslag mottas med takk!!!
Livets datter Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 Ooops, gjesten ovenfor er meg!!! Var ikke logget inn, gitt.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #3 Skrevet 18. mars 2003 Må det være noe dyrt da? Fantasi og innlevelse i gaven "at man bryr seg" kan være mer verdt.. Bortsett fra det vil jeg si en hundrings pr hode k.man
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #5 Skrevet 18. mars 2003 Summen kommer litt an på hvor mange dere er, 100 - 150 pr. pers. kanskje, men for all del - ta en pris per person, IKKE sånn at et par betaler det samme som en single!
Cilla Skrevet 18. mars 2003 #6 Skrevet 18. mars 2003 Siden dette er til et par ville jeg nok gitt 200 kr per hode. Når vi gir gave til en person som er 30 år gir vi ca 250 fra oss som par, men nå er det til to personer. De kunne jo ha feiret hver sin dag da måtte en gitt to gaver, derfor nesten dobbel gave i dette tilfellet.
Livets datter Skrevet 18. mars 2003 #7 Skrevet 18. mars 2003 Siden dette er til et par ville jeg nok gitt 200 kr per hode Det er denne summen de fleste av oss vil gi pr hode. Men det er to stk som mener at 200 pr par holder lenge. Det synes jeg er knuslete!
Malou Skrevet 18. mars 2003 #8 Skrevet 18. mars 2003 Nå er det jo ikke prisen på gaven som teller, men sånn ca 150 kr per person skulle vel være passende? Man kan jo ikke regne med at man nødvendigvis får 100% dobbelt opp når man velger å feire bursdag sammen. På denne måten sparer man antagelig også noe, i forhold til hvis man skulle holde selskap hver for seg. Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #9 Skrevet 18. mars 2003 Vi var en gjeng som var i dobbelt 30-årsdag for en måned siden. De har masse ting og uhorvelige mengder gjeld, så vi gikk sammen og kjøpte et reisegavekort slik at de får "luftet seg" litt. Vi betalte da 400 kroner hver, altså 200 pr. person. Alle synes egentlig det var en grei sum.
Mrs. Carten Skrevet 19. mars 2003 #10 Skrevet 19. mars 2003 Synes 100 kr fra et hode til et annet er en passe sum jeg. Altså for et par som skal på denne festen blir det kr 400,-. Det er da ikke så mye for å feire to venner!
Livets datter Skrevet 19. mars 2003 #11 Skrevet 19. mars 2003 Det er da ikke så mye for å feire to venner! Nettopp! Det er det jeg mener også.
Cilla Skrevet 19. mars 2003 #12 Skrevet 19. mars 2003 Jeg synes ikke at en skal gi mindre gave selv om noen velger å slå sammen to bursdager. Gir dere gave etter hva festen koster? Det gjør ikke vi ihvertfall. Dessuten; En ber jo ofte litt flere gjester om en slår sammen to bursdager, da de gjerne har noen "egne" venner f.eks kollegaer som den andre ikke kjenner så godt. Flere gjester = dyrere fest!
Livets datter Skrevet 19. mars 2003 #13 Skrevet 19. mars 2003 Litt av poenget her er jo også at "bursdags-barna" har leid lokale og står for all maten. Da synes jeg ikke 200 kr pr. pers er mye å "spytte" inn i en gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå