kamela Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg benytter FotoKnudsen til lagring av bilder. Etter hva jeg skjønner må jeg bestille noe en gang hvert år for å opprettholde bildene. Har også sett andre steder hvor du kun kan lagre bildene som blir bestilt. Hvor lagrer du bildene dine?
Gjest Gjest_moon_angel_* Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har kjøpt meg en ekstern harddisk som jeg bruker som backup av bildene mine. Veldig liten og grei! Lagrer ikke bilder "online" fordi jeg syns det er tungvindt og usikkert. Det er denne jeg har : http://prisguide.amobil.no/product.php?product_id=55269 Kobler den bare til USB-porten. Siden den er så liten er det lett å ta den med når man reiser. F.eks hvis man vil vise bilder til venner og kjente. Litt OT siden du spør om lagring av bilder online... men men...
Arkana Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Jeg lagrer dem på harddisken rett og slett. Har også en ekstern harddisk til backup. Liker heller ikke tanken på å lagre på nett.
kamela Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2007 Hmmm, mannen snakker også om å innstallere ekstra harddisk, men jeg synes det bør være en ekstra kopi et eller annet sted, men kanskje det ikke er så viktig :klø:
MellonCollie Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Vi har de på både bærbare PCen min + på den stasjonære. I tillegg lagrer jeg på Eurofoto. Her kan du lagre så mange du vil, og du trenger ikke kjøpe noe. Veldig fornøyd!
Gjest Lea Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har mine på laptopen. Så har jeg sortert ut de jeg liker best og lagt dem over på en ekstern harddisk (samme som den det er linket til over). Av og til brenner jeg en DVD eller CD med disse bildene også, slik at de ikke tar opp så mye plass på harddisken. En ekstern harddisk i tillegg til regelmessig backup er veldig greit.
evilla Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Vi har bildene på en server hjemme, og på en server på hytta. Sånn at hvis det brenner en av plassene, så forsvinner ikke bildene. I sånne tilfeller kan det være greit å ha de på nett en plass også, så vil du fremdeles ha de der om det skulle begynne å brenne...
Gjest -eline- Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Har bildene våre på bærbaren og på en ekstern disk, i tillegg ligger et utvalg i lavere oppløsning tilgjengelig på nettet. Har planer om å brenne over bildene på dvd-er og lagre de i bankboksen så fort vi får kjøpt ny pc.
Skravla Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Har bildene på laptop'en og sikkerhetskopi på en ekstern harddisk. Skal kjøpe meg en mindre ekstern harddisk også.
Gjest Alou Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Lagret på laptop + ekstern harddisk. Noen ganger lager jeg album, og oppbevarer dem der. Det var mer før alt det digitale ble allemanns-eie. Endret 28. juli 2007 av Alou
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 Har bildene lagret på min harddisk og på samboerens eksterne disk som backup. Tanken var å ha dem på nett i tillegg, slik at vi kunne dele med familien, men jeg synes det er så tungvint å laste opp bildene at det har aldri blitt noe av.
Amadea Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg har de på PCen pluss sikkehetskopier på CD. Med jevne mellomrom bestiller jeg papirkopier av et utvalg som jeg setter inn i album. Synes det er veldig koslig å bla i de albumene. Har tatt sikkerhetskopi med tanke på at PCen kan bryte sammen, men hvis det brenner her mister vi jo alle bildene. Burde kanskje kjöpt en liten bankboks til å ha de CDene pluss pass, viktige papirer og smykker i. Endret 28. juli 2007 av Amadea
kamela Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2007 Med jevne mellomrom bestiller jeg papirkopier av et utvalg som jeg setter inn i album. Synes det er veldig koslig å bla i de albumene. Har tatt sikkerhetskopi med tanke på at PCen kan bryte sammen, men hvis det brenner her mister vi jo alle bildene. Jeg har også papirkopier av noen av bildene, men tenker også spesielt på det med brann eller pc-krasj! Tror jeg skal sjekke Eurofoto - takk skal dere ha, alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå