Gå til innhold

Salt i oppvaskmaskinen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ble det ny oppvaskmaskin, jeg har to lamper på fronen som lyser om det ikke er glansemiddel eller salt i beholderene. Glansemiddel har jeg kjøpt og fylt på, men dette saltet? Hvor selger de det og hva er det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg bare gjelder dersom vannet der man bor er blött, og det er det stort sett ikke i Norge. :)

Skrevet

Bløtt vann? :forvirret: Så jeg trenger ikke å bry meg om det?

Skrevet
Da ble det ny oppvaskmaskin, jeg har to lamper på fronen som lyser om det ikke er glansemiddel eller salt i beholderene. Glansemiddel har jeg kjøpt og fylt på, men dette saltet? Hvor selger de det og hva er det til?

Du kan bruke vanlig grov-salt. Det er dersom du har hårdt vann. Gjelder skjelden for de som har vann fra vannverk, men for noen som har dypvanns-boret.

Skrevet
Det tror jeg bare gjelder dersom vannet der man bor er blött, og det er det stort sett ikke i Norge. :)

Ikke når vannet er bløtt, men dersom det er hårdt...

Skrevet

Da driter jeg i det, men irriterende med den lampen som skal drive å lyse rødt da! :forvirret:

Skrevet
Da driter jeg i det, men irriterende med den lampen som skal drive å lyse rødt da! :forvirret:

fåes kjøp hos bl.a elprice (latmanns varianten) eller elkjøp.

hjelper bl.a mot kalk og smuss - samt at maskinen trenger mindre oppvaskmiddel...

...leste brosjyren på morran i dag :)

Gjest gjest mann
Skrevet

det står heilt sikkert i brosjyren om hvordan du kan stille inn behovet etter salt.. på min oppvaskmaskin var det innstilt på en hardhetsgrad på 4 i fra fabrikk. Jeg stilte den ned til hardhetsgrad 0 og da sluttet lampen å lyse og jeg trengte ikke fylle salt i beholderen,...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...