Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne en leppepromade med solfakter, som jeg virkelig funker. det er ikke det at jeg er tørr på leppene, men har brukt så mye leppepromade gjennom årene at jeg føler at de "må" være fuktige hele tiden..Har likt Rosebud, men etter det jeg nå har lært nom mineraloljer, er vel ikke den et særlig godt alternativ?Poenget er at den skal gi fukt, slik at jeg kan bruke den under leppestift, gloss osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare på utprøvingsstadiet enda, og dessverre er det slik at det virker som leppepomadene enten inneholder mineraljoljer og har solfaktor, eller er med sunne ingredienser og uten solfaktor.

De jeg har likt best hittil, er leppepomader som inneholder bivoks, disse gir fukt og holder på fukt. Weleda og Jäson sine er de jeg liker best, men Weleda sin har bare 4 i solfaktor, og Jäson sin mener jeg å huske at ikke har solfaktor i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Dr Hauschka har vel en med solfaktor, tror jeg, og den er såvidt jeg vet ganske lik Weleda sin i kvalitet og "feeling".

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal bruke leppepomade fordi det ødelegger leppens egne fuktighetsdanner, slik at hvis man bruker leppepomade for mye vil man ikke få tilbake den normale fuktighetsproduksjonen i leppene. Og at man derfor skal bruke leppepeeler(som man får kjøpt på parfymerier) og lip-gloss? Vet ikke hvor sant det er, men jeg har merket selv at jeg føler jeg blir mer tørr på leppene når jeg bruker leppepomade.

Skrevet

Jeg er helt avhengig av Savex.

Gjest Tweek
Skrevet

Lilith sitt innlegg svarer vel på dora sitt ;)

Jeg bruker bare vanlig lipbalm fra nivea. Er ikke så veldig fornøyd egentlig, men bruker det av og til på sommeren ellers så pleier jeg å smøre meg heftig inn hver natt når jeg er tørr på leppene og da bruker jeg vaselin

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes man blir mindre avhengig av "sunne" leppepomader uten mineraloljer, f eks bruker jeg ikke leppepomade daglig nå som jeg bruker Dr Hauschka, Jason eller en fra Sante, mens da jeg lot meg blende av de fargerike boksene de selger på tax free og parfymerier, ble jeg nødt til å smøre hver dag, kveld og innimellom...

Men det beste er sikkert å venne seg av med å bruke noe som helst.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg liker Weleda og Jäson best; ingen har noen særlig solfaktor, men begge funker slik at man etterhvert slipper å smøre seg så ofte. Jeg har prøvd begge fra Dr. Hauschka (krukke og stift), men følte at jeg smurte og smurte, uten at det hjalp på tørrheten.

Skrevet
Jeg har hørt at man ikke skal bruke leppepomade fordi det ødelegger leppens egne fuktighetsdanner, slik at hvis man bruker leppepomade for mye vil man ikke få tilbake den normale fuktighetsproduksjonen i leppene. Og at man derfor skal bruke leppepeeler(som man får kjøpt på parfymerier) og lip-gloss? Vet ikke hvor sant det er, men jeg har merket selv at jeg føler jeg blir mer tørr på leppene når jeg bruker leppepomade.

Det er antagelig leppepomader med mineraloljer du snakker om her, men trådstarter ønsker jo et alternativ til disse. Det er ikke usunt med litt fuktighet til leppene innimellom, de trenger fukt som resten av huden vår for å holde seg "unge". Sol, forurensing og annet vær påvirker.

Ser det er en som anbefaler vaselin her, og det er vel verste mineraloljesynderen.

Velg leppepomader uten mineraloljer, men med planteoljer og bivoks.

Skrevet

Må si meg enig med Ce`Nedra her:leppene trenger noe fuktighet men ikke leppepromader som man blir "avhengig" av. Jeg har brukt bla neutrogena, nivea og rosebud- og må smøre meg konstant når jeg bruker disse. Jeg synes at leppestifter, spesielt de som skal holde lenge og vanlig lip gloss i en viss grad virker negativt på leppene og at det er spesielt viktig med en god leppepromade når en bruker disse.

jeg har også hørt dette med at en bør peele leppene, hva mener dere andre om det?Jeg brukte i en kort periode en slik peeling for leppene fra Body Shop.

Men det er svært viktig at det er solfaktor i leppepromaden, og dne burde vel være minst 30. tåpelig om det ikke finnes en leppepromade uten mineraloljer og med solfaktor!

Jeg får fortsette å lete..

Gjest Tweek
Skrevet

Peeling er vel kanskje mest viktig nå leppene er tørre :)

Men heter det leppepromade? For jeg trodde det hette leppepomade..

Skrevet (endret)

En liten skrivefeil fra min side, jeg beklager.

Har funnet to aktuelle leppepomader på strawberrynet:

1.Bliss SuperBalm:

http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=57020

2.Prada shielding balm

http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=46674

har sjekket dem, begge har gode ingredienser. Nummer to virker litt mer som en lip gloss. Noen som bruker noen av disse??Skulle gjerne vært solfaktor 30 da..

Endret av La Gattina
Skrevet

Jeg kjøpte to nye i dag på Vita :) Den ene er fra Jason..den er med naturlig solfaktor 20. Heter Jason sunbrellas lip balm. Virker veldig god, fin til og bruke i solarium blant annet :)

Den andre jeg kjøpte er Savex Cherry, den er mest for og gi fukt, fin og bruke om natten f.eks.

Skrevet

I perioder bruker jeg Lypsyl aloe-vera om natten. Den har fungert fint for meg.

Skrevet

Fant en test som tok for seg ingredienser og solfaktor også:

http://www.kk.no/php/art.php?id=289283

Men hvis Jäson har fått leppepomade med solfaktor som Lola83 sier, er nok den bra :) Jeg har vært fornøyd med den andre leppepomaden fra Jäson i alle fall :)

Skrevet

Jason er super. I tillegg gir den snasene lepper :sexy:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker krem på leppene. Bruker en øye/leppe krem fra ysl som vel egentlig er mot rynker (noe jeg ikke har så mye av ennå) men har fjernet problemet mitt med at jeg blir tørr under øynene og på leppene. Dyrt men verdt det.

Ellers så bruker jeg fet, uparfymert fuktighetskrem.

Skrevet

Jeg lager egne jeg... Sært kanskje, men veldig enkelt... Har en med bivoks, kakaosmør, mandelolje, ricinolje og honning. Og en med bivoks, sheasmør, ricinolje, mandelolje, e-vitamin og eterisk peppermynteolje.... De er veldig gode til mine lepper, men er uten solfaktor....

Skrevet
Jeg bruker krem på leppene. Bruker en øye/leppe krem fra ysl som vel egentlig er mot rynker (noe jeg ikke har så mye av ennå) men har fjernet problemet mitt med at jeg blir tørr under øynene og på leppene. Dyrt men verdt det.

Ellers så bruker jeg fet, uparfymert fuktighetskrem.

Hva heter den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...