Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Rundt juletider møtte jeg en mann, jeg er 27 og han 39 og har to barn. Vi møttes ute.. ble sittende og prate hele kvelden. Fant tonen med en gang. ENdte med at vi spiste sammen før vi dro hjem hvert til vårt. Han Ba om nr mitt og fikk det. Dagen etter fikk jeg melding, han lurte på om vi kunne treffes før juleferien. Noe jeg sa nei til, datet en annen og trodde han her var uaktuell siden han hadde sakt han ikke ville ha flere barn (noe som er uaktuelt for meg da jeg elsker barn og ønsker meg det selv). Han andre jeg datet ble det ikke noe av med.. ut i januar tenkte jeg mer og mer på han jeg hadde møtt, hadde hatt han i hodet i hele julen egentlig.. vi hadde en kjemi den kvelden som jeg ikke har hatt med noen på leenge Endte med at jeg sendte en mld til han og spurte om han ville ta en kaffe, noe han sa ja til med en gang.. endte med at vi møttes ganske ofte, sov hos hverandre og hadde det veldig fint sammen. Han beklaget at han hadde vært litt "hard" første kvelden, da han sa han ikke ville ha barn osv.. Kom frem at han var veldig uheldig med x-en sin.. Hun hadde vært utro og flyttet med han nye kort til etter at de fikk en sønn. Han hadde blitt veldig "brent" og var liveredd for å bli såret igjen..Visste ikke om han våget å gå inn i noe nytt. Etter to fine måneder med han, avsluttet han det.. Han sa at han på en måte ville fortsette men på den andre side ikke våget å gå igang med noe igjen. Ar jeg var så ung og hadde livet forand meg, at jeg skulle slippe å ha hans bagasje på kjøpe. At jeg fortjente så mye mer.. Vi avsluttet det. Noe jeg ikke ville.. Etter tre mnd møtte jeg han ute igjen.. (har felles beskjente) Da satt vi sammen hele kvelden, hadde det kjempe hyggelig!! Vi tok taxi sammen hjem (bor i samme retning) han ville jeg skulle bli med han hjem, men sa nei! At jeg ikke er interessert i det.. Har ikke snakket noe mer med han.. møtte han på fest en gang, men jeg ble sittende å prate med en andre. Har ikke hørt noe mer fra han eller sett han.. men tenker sånn på han.. tror dere jeg kan sende en mld og vise at jeg fortsatt er her og IKKE ville såret han eller gått fra han? Ikke lett den kjærligheten
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Synes du skal sende en melding. Kanskje han tenker på deg og savner deg også? Uansett greit å få en avklaring. Hvis han ikke er interessert, eller hvis han er i et nytt forhold, så er det jo greit for deg å vite det. Da er det lettere å gå videre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Synes du skal sende en melding. Kanskje han tenker på deg og savner deg også? Uansett greit å få en avklaring. Hvis han ikke er interessert, eller hvis han er i et nytt forhold, så er det jo greit for deg å vite det. Da er det lettere å gå videre. Lykke til! Vet ikke om jeg skal gjøre det, er så usikker. Tenker jo på han og skulle ønske vi kunne prøvd. Følte det så bra sammen med han.. Men på en annen måte, så sa han jo at han ikke kunne gi meg det jeg fortjente.. at han ikke klarer å gi så mye som han hadde ønsket. Hvordan vil jeg få det da, trenger jo oppmerksomhet og kjærlighet jeg også.. Vil i hvertfall han skal vite at jeg ikke hadde gått fra han eller gjort noe for å såre han. Hvorfor kunne han ikke bare gitt meg en sjanse?!
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Vet ikke om jeg skal gjøre det, er så usikker. Tenker jo på han og skulle ønske vi kunne prøvd. Følte det så bra sammen med han.. Men på en annen måte, så sa han jo at han ikke kunne gi meg det jeg fortjente.. at han ikke klarer å gi så mye som han hadde ønsket. Hvordan vil jeg få det da, trenger jo oppmerksomhet og kjærlighet jeg også.. Vil i hvertfall han skal vite at jeg ikke hadde gått fra han eller gjort noe for å såre han. Hvorfor kunne han ikke bare gitt meg en sjanse?! Kan det være at han også angrer og at det var derfor han prøvde seg tidligere? Noen ganger ser man ikke hva man går glipp av pga sin redsel for nye svik før man har mistet det. Du avviste han den gangen, noe jeg forstår fullt ut. Men kanskje dere kunne tatt en kaffe og pratet litt om dette og fisket litt frem på for å se om der var mulighet for en gnist? Hvis noe er bra er det verdt å gjøre et forsøk for å finne ut om det er så bra som det virker. I denne situasjonen tror jeg at jeg ville prøvd. Noe mer enn nei kan han jo ikke si ... ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Kan det være at han også angrer og at det var derfor han prøvde seg tidligere? Noen ganger ser man ikke hva man går glipp av pga sin redsel for nye svik før man har mistet det. Du avviste han den gangen, noe jeg forstår fullt ut. Men kanskje dere kunne tatt en kaffe og pratet litt om dette og fisket litt frem på for å se om der var mulighet for en gnist? Hvis noe er bra er det verdt å gjøre et forsøk for å finne ut om det er så bra som det virker. I denne situasjonen tror jeg at jeg ville prøvd. Noe mer enn nei kan han jo ikke si ... ikke sant? Takk for svar Ja, har tenkt på det... at han kanskje angrer. Har tenkt at det gikk litt vel litt fort frem for han da vi datet.. Jeg er jo klar for et forhold og syns det bare var fint.. Han sa tidlig da vi datet at han hadde en god følelse for oss. Var vel da han startet å få følelser at han ble skremt og redd, valgte å trekke seg. Han har to barn med forskjellige damer, en som er 11 og en på 2 år. Han har sakt at det IKKE kan skje igjen, at han IKKE vil oppleve å gå inn i noe og bli såra igjen. Jeg igjen, ser på dette som en "fordel/ trygghet" for min del.. for jeg vil IKKE skille meg, vil gjøre alt for at det ikke ville tatt slutt.. Jeg er glad i barn og hadde tatt barna hans i mot og blitt glade i de.. Ikke lett.. Vanskelig å vite hvordan jeg skal nå frem til han..
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Takk for svar Ja, har tenkt på det... at han kanskje angrer. Har tenkt at det gikk litt vel litt fort frem for han da vi datet.. Jeg er jo klar for et forhold og syns det bare var fint.. Han sa tidlig da vi datet at han hadde en god følelse for oss. Var vel da han startet å få følelser at han ble skremt og redd, valgte å trekke seg. Han har to barn med forskjellige damer, en som er 11 og en på 2 år. Han har sakt at det IKKE kan skje igjen, at han IKKE vil oppleve å gå inn i noe og bli såra igjen. Jeg igjen, ser på dette som en "fordel/ trygghet" for min del.. for jeg vil IKKE skille meg, vil gjøre alt for at det ikke ville tatt slutt.. Jeg er glad i barn og hadde tatt barna hans i mot og blitt glade i de.. Ikke lett.. Vanskelig å vite hvordan jeg skal nå frem til han.. Hva med å foreslå et vennskap først? Hva med å ta en kaffe noen ganger og ufarliggjøre dette med forhold, vise at du er ute etter noe mer enn litt lek uten alvor?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Hva med å foreslå et vennskap først? Hva med å ta en kaffe noen ganger og ufarliggjøre dette med forhold, vise at du er ute etter noe mer enn litt lek uten alvor? Ja, det er jo en mulighet.. Har tenkt på det også! Tenkte bare jeg kunne sende en mld og ønske han en god sommer, et eller annet.. så han skjønner jeg tenker på han. På den siste festen vi var sammen, ble jeg sittende å prate med en annen.. han var kjempe hyggelig og vi var ute å spiste et par ganger og data litt. Men det var ikke noe seriøst. Er redd han har fått vite dette.. Men uansett så er jeg singel og det var jo han som gikk fra meg i først.. Sitter vel med litt dårlig samvittighet.. men det fortjener jeg vel ikke? Er vel jenter og vår samvittighet som spiller inn her
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Ja, det er jo en mulighet.. Har tenkt på det også! Tenkte bare jeg kunne sende en mld og ønske han en god sommer, et eller annet.. så han skjønner jeg tenker på han. På den siste festen vi var sammen, ble jeg sittende å prate med en annen.. han var kjempe hyggelig og vi var ute å spiste et par ganger og data litt. Men det var ikke noe seriøst. Er redd han har fått vite dette.. Men uansett så er jeg singel og det var jo han som gikk fra meg i først.. Sitter vel med litt dårlig samvittighet.. men det fortjener jeg vel ikke? Er vel jenter og vår samvittighet som spiller inn her Når en gjør det slutt må det være lov å gå videre. Men det kan jo være at han har tatt det som en bekreftelse på at han hadde rett i at han kom til å bli såret. Det er jo irrasjonelt, akkurat som det er irrasjonelt at du har dårlig samvittighet for det. Så send han en hilsen med ønske om en god sommer, og skriv at du tenker mye på han f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Når en gjør det slutt må det være lov å gå videre. Men det kan jo være at han har tatt det som en bekreftelse på at han hadde rett i at han kom til å bli såret. Det er jo irrasjonelt, akkurat som det er irrasjonelt at du har dårlig samvittighet for det. Så send han en hilsen med ønske om en god sommer, og skriv at du tenker mye på han f.eks. Ja, det er sånn jeg tenker.. at nå tenker han at han gjorde det riktige. Men hadde jo aldri i livet gjort noe sånn om det hadde blitt meg og han. Da hadde jeg bare smilt og vært glad for at han er min. Kan jo ikke bare sitte å vente på han heller, når han har trukket seg. Dette var jo 3 mnd etter at han avsluttet det.. Får han ikke ut av hode.. Det kunne jo vært så bra om han hadde våget. Skjønner jo at han er skeptisk og redd.. men som jeg sa, så vil jeg han bare godt.. Kan jo være han ikke hadde sterke nok følelser for meg siden han avsluttet det.. Hadde han vært super forelska så hadde han jo ikke sluppet meg. MEn, tror du det kan være at han ikke tillot seg å føle eller bli forelska? at han holdt igjen. Var en gang jeg sa jeg startet å like han så ble han helt kald og stiv.. sa ingen ting tilbake.. Så det kan jo være han ikke takler å få følelser og bånd på seg etter det han har vært gjennom..
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Slutt å gruble. Er bare en måte å finne det ut på ikke sant? Eller for å si det på en annen måte: Du kan velge å gå videre i livet ditt og kutte han ut, se på han som en dritt som kammer alle jenter over samme kam på tross av at alle er individuelle og de fleste ikke er som hans to eks'er. Det er jo også slik at hans rolle i disse forholdene og at de røk har du kanskje hørt lite om? Eller du kan si: Han er FOR god til å la passere uten å gjøre et siste forsøk. Det er bare du som kan ta den avgjørelsen, og konsekvensene av den.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Ja, det er jo en mulighet.. Har tenkt på det også! Tenkte bare jeg kunne sende en mld og ønske han en god sommer, et eller annet.. så han skjønner jeg tenker på han. På den siste festen vi var sammen, ble jeg sittende å prate med en annen.. han var kjempe hyggelig og vi var ute å spiste et par ganger og data litt. Men det var ikke noe seriøst. Er redd han har fått vite dette.. Men uansett så er jeg singel og det var jo han som gikk fra meg i først.. Sitter vel med litt dårlig samvittighet.. men det fortjener jeg vel ikke? Er vel jenter og vår samvittighet som spiller inn her Hva i alle dager har samvittighet og kjønn med hverandre å gjøre?? Send melding hvis du har lyst, ikke gruble mer på det der. Det verste som kan skje, er at du får et negativt svar, men da VET du i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Hva i alle dager har samvittighet og kjønn med hverandre å gjøre?? Send melding hvis du har lyst, ikke gruble mer på det der. Det verste som kan skje, er at du får et negativt svar, men da VET du i alle fall. Har intrykk av at jenter oftere får dårlig samvittighet for ting enn gutta. Vi henger oss kanskje litt mer opp i ting enn de.. De er mer rett frem, mens vi tenker og tenker.. som kan ende med at vi får dårlig samvittighet
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Har intrykk av at jenter oftere får dårlig samvittighet for ting enn gutta. Vi henger oss kanskje litt mer opp i ting enn de.. De er mer rett frem, mens vi tenker og tenker.. som kan ende med at vi får dårlig samvittighet Det er selvsagt mulig, men slett ikke hugget i sten. Jeg er ikke jente, og samvittigheten er da ofte på meg også
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 TS her.. Jeg er litt treg, har tenkt veldig.. prøvd å får tankene på han bort uten at jeg har klart det. Derfor jeg skriver her. Sendte en mld i ti tiden i kveld. Hyggelig, nøytral og kort mld. Har ikke fått svar enda.. så starter tanke mine!! Skal jeg tolke dette negativt ? Er så redd for å bli avvist (tidligere dårlige erfaringer)..
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 TS her.. Jeg er litt treg, har tenkt veldig.. prøvd å får tankene på han bort uten at jeg har klart det. Derfor jeg skriver her. Sendte en mld i ti tiden i kveld. Hyggelig, nøytral og kort mld. Har ikke fått svar enda.. så starter tanke mine!! Skal jeg tolke dette negativt ? Er så redd for å bli avvist (tidligere dårlige erfaringer).. Legg vekk telefonen og konsentrer deg om noe annet nå. Svarer han så svarer han. Nistirring på telefonen og oppfølgingsmeldinger gjør ikke sånn at han svarer. Svarer han ikke så er det toget gått ...
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #16 Skrevet 1. august 2007 Legg vekk telefonen og konsentrer deg om noe annet nå. Svarer han så svarer han. Nistirring på telefonen og oppfølgingsmeldinger gjør ikke sånn at han svarer. Svarer han ikke så er det toget gått ... Takk for svar! Sant... vet det jo egentlig selv skal koble av og "glemme" det. Blir jo så sliten av å tenke og tenkte og.. tenke.. Kanskje det er like greit om han ikke svarer.. går jeg bare videre i livet. Men, uansett så slipper jeg å tenke senere at om jg ikke hadde skrevet så vet jeg jo ikke hva som hadde skjedd.. Er bare å lei av å bli avvist.. det jeg er redd for kjenner jeg..
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2007 #17 Skrevet 1. august 2007 Kanskje det er like greit om han ikke svarer.. går jeg bare videre i livet. Men, uansett så slipper jeg å tenke senere at om jg ikke hadde skrevet så vet jeg jo ikke hva som hadde skjedd.. Er bare å lei av å bli avvist.. det jeg er redd for kjenner jeg.. Men hva kan du gjøre med det? Du kan ikke tvinge han til noe som helst. Verken til å svare eller satse på deg. Som du sier: svarer han ikke så har du fått et svar og kan gå videre.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #18 Skrevet 1. august 2007 Men hva kan du gjøre med det? Du kan ikke tvinge han til noe som helst. Verken til å svare eller satse på deg. Som du sier: svarer han ikke så har du fått et svar og kan gå videre. Klart jeg ikke kan tvinge han.. ville aldri vært sammen med en hvor en blir presset inn i noe. Skal være et bra og gjensidig godt forhold. Trives som singel også så det er ingen stress for meg.. vil vel bare å finne ut om dette kunne blitt noe. Når en har blitt avvist så må jeg si det preger en litt, er vel naturlig at fortiden henger ved.. Selv om jeg prøver å ta meg i det..
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #20 Skrevet 1. august 2007 Hei TS Har du fått noe svar? Hei.. Nei, har ikke hørt noe. Så da blir det ikke noe Går bra egentlig.. greit å vite hvertfall, slipper jeg å lure på om det kunne blitt noe. Verdt et forsøk.. Prøver man ikke så "vinner" man jo ikke.. Går bare videre, får håpe jeg møter en annen som VIL ha meg og er klar for et seriøst og godt forhold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå