Gå til innhold

bunad

Anbefalte innlegg

Gjest rahel
Skrevet

Hei,

er det noen her som skal gifte seg i bunad? har inntrykk av at "alle" skal ha brudekjole. hadde vært gøy å høre fra andre som også har tenkt å gifte seg i bunad. skal dere ha på vanlig bunad eller skal dere leie brudebunad?

Videoannonse
Annonse
Gjest cymbid
Skrevet

vi skal gifte oss i bunader!!!

Jeg skal bruke min egen bunad, men skal leie brudekrone pluss bringeklut.

Kjæresten min skal få ny bunad for anledningen, men jeg kjenner ikke til noe ekstra festtilbehør for menn...

Skrevet

Vi giftet oss i bunad, og det var veldig riktig for oss. Jeg kjøpte nytt halstørkle for anledninga, leverte inn sølvet til puss og rens, og leide brudekrone. Mannen min hadde ikke bunad fra før, så vi prukte "brudekjolepengene" på å få sydd en bunad til han. Jeg skifta til selskapskjole senere på kvelden (fikk sydd rød kjole med slep). Mannen min skulle også skifte, men han følte seg så komfortable i bunad at når det kom til stykke ville han ikke skifte likevel :)

For noen som har drømt hele sitt liv om en gedigen hvit kjole tror jeg nok bunad hadde blitt veldig feil, men for meg har det aldri vært viktig. For oss føltes det veldig riktig og personlig å gifte oss i bunad, ville nok ha følt meg mere ukomfortabel i et gedigen hvit prinsessekjole.

Her er forresten bildet:

http://www.cs.uit.no/~ragnhild/t_og_r_fotograf.jpg

Gjest Solskinn
Skrevet

Vi giftet oss i bunad for to uker siden!

Jeg har vel heller aldri ønsket meg hvit kjole, så da vi fant ut at vi skulle ha Vinterbryllup på fjellet med bunad føltes det veldig, veldig riktig.

Mannen min har hatt bunad noen år, jeg har hatt min som håndarbeide som jeg arvet etter bestemor. Den ble gjort ferdig med litt hjelp utenfra, jeg leide hodeplagg og "kjede" som hører til. Tradisjonelt pyntet også bruden seg med ekstra silketørklær, men jeg følte meg pyntet nok i min nye bunad!

Vi gikk i bunad hele kvelden, men så var det også vinter, så det ble bare veldig varmt når man danser. Vi hadde en helt fantastisk dag og det var så mange flotte folk i bunad der, så!

Skrevet

Vi giftet oss i bunad. Min mann hadde sin bunad, jeg leide brudedrakt med krone.

Vi skiftet til hvit kjole (meget enkel) og smoking etter middag.

Skrevet

Hmmm... Har egentlig ikke tenkt på det som et alternativ før nå! Men det høres ikke så dumt ut :D Noen som har peiling på hva det koster for en mannebunad (Dovre)? Jeg har allerede bunad, men typen mangler...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil bare si at med midre Husfliden har monopol på den bunadstypen du vil ha, så kan det nok lønne seg å sjekke opp andre steder også. Husfliden er stortsett veldig dyre, og det finnes mange flinke mennesker rundt omkring som syr bunader til en langt lavere pris. Både jeg og min mann fikk sydd bunader privat og er kjempefornøyde, og prisen ble veldig mye lavere enn hos Husfliden.

Gjest rahel
Skrevet

tusen takk for fine svar.

vi ble enig om å gifte oss i bunad veldig tidlig fordi jeg aldri har drømt om å ha på meg en hvit brudekjole (men elsker å ha på meg bunaden min). vi skal også bruke "brudekjolepengene" til å kjøpe bunad til samboeren min. Jeg skal leie brudetilbehør til bunaden min, som bare kommer til å koste 1800 kr.

gjorde dere noe spesielt på festen? tok dere på konebunad og skaut seinere på kvelden? vi skal få spelemannslaget vårt til å spille opp til dans, men ellers har vi ikke kommet på så veldig mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...