Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en projektor siden jeg liker å se film men ikke har råd til å betale lisens. Det jeg lurer på er hva slags høytalere man kan bruke? Kan man koble den til stereoanlegget via aux-funksjon påm stereoanlegget?

Og hvordan kobler man til dvd-spilleren? Kan jeg bruke den videospilleren jeg har som har scart-kabel? Eller må jeg koble pcen til projektoren?

Og må man opp i veldig høy pris for at det skal være helt grei kvalitet? Er ikke så opptatt av super kvalitet, men vil jo ikke at den skal henge seg opp, eller slutte å fungere etter kort tid.

Hva med denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Her står det om tilkoblingsmulighetene :

PC/Video: 15 pin D-Sub VGA (RGB/YPbPr/SCART), 1 x S-Video, 1 x Composite.

Det er vel scarten som er mest aktuell for deg, kanskje, tror det er det som er vanligste tilkobling til dvd-spiller (og denne projektoren støtter ikke HDMI som er en annen tilkoblingsmulighet til DVD om denne har HDstøtte). Høyttalere kobler du vel direkte til DVD-spiller eller DVD-spilleren til forsterker på stereoanlegget, tror jeg? Det er jeg sikker på at ikke vil bli noe problem.

Jeg synes projektoren du linker til virker bra, men vær oppmerksom på at den har 4:3 format og ikke 16:9 (widescreen) og ikke støtter HD, dermed ville jeg kanskje vurdert benq-projektoren til 7 000 kr som et alternativ når man først skal se film i stort format :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...