Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner snart i ny jobb, og har i den forbindelse tatt en titt i garderobeskapet for å lete fram passende jobb-antrekk. Oi oi! Ikke mye der som kan brukes, nei.

(har ikke kjøpt jobb-klær på ca to år, pga graviditet og permisjon. Bruker ikke samme type klær hjemme med vesla som jeg gjør på jobb).

Så til saken: Tenkte at nå som jeg skal kjøpe inn en del nye klær, så skal jeg være smart og kjøpe anvendelige klær, som lett kan kombineres med hverandre. Har noen forslag til hvordan jeg "bygger opp en garderobe"?

(skal forresten jobbe med økonomi på kontor, hvis det gir noe hint om typen klær jeg bør satse på)

Veldig takknemlig for hjelp!

:husarbeid: -i mangel av en shoppe-smiley får denne duge - nå viser den Binke som er ute og plukker med seg klær!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer langt med noen smarte dressbukser og fine topper. Og ikke glem ordentlige sko.

Gjest Tweek
Skrevet
Du kommer langt med noen smarte dressbukser og fine topper. Og ikke glem ordentlige sko.

:Nikke:

Med stilfulle dressbukser eller skjørt, fin topp og lekre sko. Man trenger ikke se ut som en kontorotte fordi man er en ;)

LItt farger er alltid fint, men ikke mye på en gang.

Skrevet

Takk for svar!

Man trenger ikke se ut som en kontorotte fordi man er en ;)

:legrine:

Ok. Dressbukse og fine topper. Men som den frysepinnen jeg er kan nok det bli kaldt etterhvert.

*liker ull*...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber på kontor og måtte også fornye garderoben da jeg startet. Jeg har vel alltid vært litt konservativ i klesveien, men klærne jeg hadde var veldig slitt. Jeg har handlet mye på mango (bukser, jakker), zara (bukser og gensere) og benetton (skjorter). H&M kan også ha noe pent, men det holder seg ikk pent så lenge..

Og når det gjelder sko: mange på kontor liker å ha sko med hæler. Men jeg vil anbefale å ikke ha høyhælte sko som har for hard såle, det skaper mye lyd ;)

Gjest Tweek
Skrevet

Høyhælte sko med gummisåler er fint da, for å dempe lyd :)

Hva med en stilig ullcardigan eller noe? Nå vet jeg jo ikke hvor gammel du er og alder har jo mye å si for klesveien..

Skrevet

Takk igjen for svar! :bukke:

Tweek: Jeg er 29.

Gjest Tweek
Skrevet

Men da passer jo du mitt forslag perfekt :sjarmor:

Skrevet

Du er heldig som kan bruke skjørt og kjole på jobb, det kan ikke jeg.

Skrevet

Jeg bruker mye dressbukser med skjorter til på jobb. Vi har litt dresscode, men velger søte skjorter, eller enkle skjorter som jeg kan ha kult belte til for å "myke opp" litt. Kortermede og langermede, gjerne 3/4 dels ermer, de liker jeg best da de skjuler dragen jeg har på armen og ;) Ellers bruker jeg endel enkle topper med cardigan til og knelange skjørt. Enkle svarte dressko med 6 cm hæl brukes mye med tynne strømper i (ikke bruke vanlige sokker!, det er forbeholdt i støvletter/ skoletter) eller andre pumps med samme hælhøyde :) Kule øredobber brukes også for å myke opp litt og ikke bli for "straight" som jeg egentlig ikke liker ;) Prøver å gjøre det straight og enkelt, men med litt av meg selv også. Du finne rut av det. Invester først i noen fine bukser og skjorter du. Det er mange rimelige på HM med 3/4 ermer til 149 kr. jeg bruker de mye...har i flere farger og kjøper bare nye når de blir stygge, men de holder faktisk en stund . Da er du langt på vei. Og et kult belte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...