Gå til innhold

Jif-mopp

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi har planer om å bli en bedre husmor- og far, og mitt forslag er da å gjøre rengjøring enklere enn ved å dra fram en gammel klut som henger og slenger rundt skaftet som den vil, og som gjør at det blir alt for mye vann på parketten.

Hvis man kjøper en Jif-mopp med en gjengangsvåtmopp, koster det rundt 350.-. Jeg syns det er mye penger å bruke på vaskeutstyr, men kanskje det er fordi dette har vært nedprioritert i alle år. Er disse moppene holdbare og gode å bruke? Det virker så kjekt og greit, men hvis mekanismen som skal holde moppen på skaftet oppløses etter et par gangers bruk, så tror jeg at jeg står over.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Systemet funker utmerket, og moppene tåler masse juling. Vi har hatt vårt system siden 2003, og hvis ikke bikkja hadde fått tak i selve moppen og bitt hull i den, hadde den garantert vart enda lenger. Vi lager blanding av vaskemiddel og vann og har på en sprayflaske, og bruker i stedet for Jif Mopp-sprayen, mest fordi jeg synes den lukter ekkelt. Tidligere brukte vi tørrmoppene også; de er fine til å ta hår og lodotter, men ikke så lure med dyr i hus, som jo drar inn sand.

Skrevet

Vi bruker Jif våtmopp og den er veldig holdbar og gjør gulvvaskingen veldig enkel. I motsetning til Deception synes både jeg og mannen at Jif Sprayen lukter godt, så vi bruker den. Vi bruker tørrmopp også, selv om vi har utekatter. Det er uansett aldri bare støv på gulvene, så kosten må fram helt på slutten likevel, men det er uansett mye enklere enn å bruke støvsuger.

Skrevet

Det er en god investering, har hatt vår i 4 år, fortsatt like fin :)

Skrevet

Vi har hatt vår i 9 år, og den funker fortsatt som den skal. Vi bruker MYE tørrmopp, en del vanlig våtmopp, + den nye vaskemoppen(altså den engangsvåtmoppen)

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med mitt Jif-system.

Synes våtmoppene som følger med er dyre, har kjøpt engangs våtmopper på Nille, og de fungerer kjempefint. Tørrmopper alltid før jeg våtmopper, da varer våtmoppen lenger.

Skrevet

Vi er også veldig fornøyde med moppen, men bruker våtmopper (slike man kan vaske i stedet for tørrmopper (som er veldig dyre synes jeg).

her støvsuges parketten stort sett først for hundehår og rusk, så går vi over med moppen. Bruker godt oppvridd mopp og dropper gjerne vaskemiddel, ettersom vi har oljet parkett. Evt. bruker vi litt spesialmiddel for oljede gulv om det er ekstra skittent.

På badet (fliser) bruker vi stort sett Cillit Bang i vannet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ok, da er det avgjort. Stikker ned på Kiwi, så er huset rent og middagen og tøflene klare til mannen kommer hjem fra kontoret ;) Takk for svar.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja, jeg ble fornøyd. Veldig enkelt å bruke. Samboeren var noe skeptisk, da han mener det ikke blir ordentlig rent uten at man nærmest ligger på gulvet og skrubber, og så drar over gulvet med en nal. Men man kan jo nale gulvet etter moppingen hvis man vil det, men jeg ser at jeg kommer til å dra ofterer over gulvene nå som jeg har en enklere måte å gjøre det på. Vår gulvvasking har ikke blitt særlig prioritert hos oss så langt.

Skrevet

Så enkelt at det nesten er morsomt å vaske gulv :ler:

Skrevet
Så enkelt at det nesten er morsomt å vaske gulv :ler:

Jaja, nesten.... ;)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har hatt vår i 3 år, men skal kjøpe Enjosystemet så snart vi har et par tusen til overs.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Enjosystemet :sjenert: Hva er det?? :)

Tja, hva er det? Et system med mopper og kluter og alt mulig der en ikke bruker såpe i det hele tatt. Koster en del i innkjøp, men det varer gjerne i 15 år og en trenger ikke å kjøpe inn mer vaskemiddel. Har ikke prøvd det selv, men mamma har det og er veldig fornøyd.

Om du googler litt så finner du sikkert en del info :)

Skrevet

Bruker dere jif spray til våtmoppen? Er den noe god? Har ikke prøvd den...

Skrevet
Bruker dere jif spray til våtmoppen? Er den noe god? Har ikke prøvd den...

Ja, jeg bruker den og synes den lukter godt og fjerner det den skal.

Skrevet
Ja, jeg bruker den og synes den lukter godt og fjerner det den skal.

Hmm, den skal jeg prøve... *ut å kjøpe.. :sol:

Skrevet
Tja, hva er det? Et system med mopper og kluter og alt mulig der en ikke bruker såpe i det hele tatt. Koster en del i innkjøp, men det varer gjerne i 15 år og en trenger ikke å kjøpe inn mer vaskemiddel. Har ikke prøvd det selv, men mamma har det og er veldig fornøyd.

Om du googler litt så finner du sikkert en del info :)

Jeg bruker Jordan sitt moppesystem (brukte Jif før) og bruker heller ikke såpe. Har til og med eget "ekstrautstyr" til å vaske tak og vegger. Funker som tusan! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...