Gå til innhold

Trening og kosthold

Anbefalte innlegg

Gjest tjueen
Skrevet

Vil så gjerne leve litt sunnere, gå ned noen kilo (ca 8) og få bedre kondisjon. Er 163 høy, og går opp og ned mellom 66-70 kg. Samtidig har jeg skikkelig dårlig kondisjon, og er rett og slett lat! Hvordan begynne å legge om livsstilen, og hva er effektivt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Vil så gjerne leve litt sunnere, gå ned noen kilo (ca 8) og få bedre kondisjon. Er 163 høy, og går opp og ned mellom 66-70 kg. Samtidig har jeg skikkelig dårlig kondisjon, og er rett og slett lat! Hvordan begynne å legge om livsstilen, og hva er effektivt?

Jeg får ikke provisjon av dette altså ... :D

Men jeg anbefaler www.vektklubb.no for gode råd for nybegynnere. Det er VGs vektklubb og de har eksperter som gir gode råd om trening og kosthold. Har vært der selv for noen år tilbake.

Skrevet

Begynn å gå!

30 min 3 ganger i uken til å begynne med om formen er skikkelig dårlig

Her er en link til Løplabbet sitt 12 ukers nybegynnerprogram http://www.loplabbet.no/index.php?option=c...&Itemid=149.

Det er lurt å få med seg noen, det er mye vanskligere å droppe en tur ut om man har en avtale.

Samtidig er kosthold viktig, spis ofte, men nok. Kutt sukker og for mye mettet fett.

Men vær aktiv, 30 min 3 ganger i uken, det klarer de fleste. Ikke begynn for hardt, da går du trolig lei og kan pådra deg skader. Et nyttig hjelpemiddel er en pulsklokke. Den vil si fra når du trener for hardt, noe veldig mange gjør...

Lykke til! :klem:

Skrevet

Begynn med små forandring og øk etterhvert som det føles greit.

Hvis du legger om "hele livet" er det fort gjort å falle tilbake.

Begynn å mosjoner med noe du trives med, gå tur, sykle, svømme, jogge, roller-blades etc. Kanskje en økt annehver dag?

Viktig at det er noe du trives med. Du skal ha det bra og vanskelig å motivere seg til å fortsette hvis du ikke trives med det.

Jeg bruker MP3-spilleren min mye, det hjelper meg å gå lengre turer.

Vet ikke hva slags kosthold du har nå, men du spiser kanskje ting som du vet at er usunt? Kanskje du kan prøve å begrense disse og evt. finne erstatninger? Sukker, store mengder fet mat og lyst brød er det veldig mange spiser for mye av. Fyll heller på med mye grønnsaker. Mye saft/jus/brus kan byttes ut med vann.

Gjest Gjest
Skrevet

www.iform.no

www.slankenett.no

www.olympicnet.no

Skrevet

Først kan du finne ut hva dine verste uvaner angående kosthold er, og kvitte deg med minst én av dem. For at du skal holde ut lenge (helst resten av livet) er det viktig å ikke kjøre for hardt. Du kan for eksempel kutte ut brusdrikking eller en annen uvane du har.

Så må du begynne med hverdagsmosjon! Det er idioti for en utrent person å begynne rett på knallhard trening, så det å spasere tretti minutter hver dag eller to moderate økter i uken er et godt valg.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...