aba Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 Hei Er det flere av dere her som har termin i August???? Det hadde vært litt gøy å visst om det er flere som ønsker å dele erfaringer/bekymringer med samstemte!!!! :D Er selv 19+3 hvis jeg har talt riktig. Tror jeg blir gal av alle disse dagene, men pytt pytt jeg regner med at "babisen" kommer når h*n måtte ønske det allikevel, uansett hvor mye jeg teller!!!! Kanskje for dere som bor i Oslo og litt ut i Akershus kunne tenke seg et kaffeslabras en dag?? Stror klem fra aba og "babisen" 19+3 tror vi!!
Praksis Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 Hei aba. Jeg har termin 7.august, så da er vi i allefall 2 :D I dag er jeg akkurat 20 uker på vei, etter egne beregninger. Har kjent bevegelse i ett par uker, kjempe herlig!! :D :D Og så har jeg en gutt på 2 år fra før 8)
Sally Skrevet 19. mars 2003 #3 Skrevet 19. mars 2003 Hei. Jeg har termin 8. august. Trur den stemmer ganske bra, ifølge mine egen termin. Det hadde vært litt artig hvis h*n kom 3.aug, for da har vi 1 års bryllupsdag... Trur det blir en gutt, men de kunne ikke si det sikkert på UL. Vi har ikke funnet guttenavn enda, men blir det ei jente skal hun hete Kirsten etter bestemora som er død. Ellers har det vært bevegelse siden vi var 16+3 (i begynnelsen bare av og til, men nå romsterer h*n for fullt!), og min kjære kjente det for første gang da vi var 18+1 (på kvinnedagen...) Har desverre vært veldig plaget, har vært sykemeldt siden 6.uke pga. kvalme og spying, men nå er det bekkenet som plager meg mest. Men jeg holder motet oppe, belønninga får jeg i august! Ellers bor jeg i Tromsø, så jeg kan nok desverre ikke være med på noe møte i Oslo. Det hadde vært vældig gøy, for jeg er den første og eneste i venneflokken som er gravid. Er derfor endel her på nettet slik at jeg unngår å prate vennene mine ihjel med babysnakk... Fredag er vi halvveis, 20 uker. Det skal vi feire!
aba Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2003 Kult!!!! :D :D Da er vi iallefall tre!! Med termin 7, 8 og 9 august!!! Så hvordan er det Praksis, har du et likedan svangerskap som du hadde med nr 1? Det skal bli så godt å ha en lang helg og bare slappe av!! Og Sally vi kan ta en kaffe på nettet!!! Det hefter ikke om du bor i Tromsø!!! Du får ha lykke til med både Kvalme og bekken!! Jeg tror jeg selv har vært en av de heldige, og sluppet både kvalme og andre plager!! Jeg får vel nyte det så lenge det varer, en vet jo aldri..... :-? :-? :-? God helg til dere og stor klem fra aba
Gjest Dandy Skrevet 22. mars 2003 #5 Skrevet 22. mars 2003 Hei, Jeg har termin 23. august. Det hadde vært moro å vite alderen til de som foreløbig er med i augustklubben også, samt om dere har barn fra tidligere osv. osv!. Jeg holder til i Oslo, er sikkert eldst av dere, dvs. 35 og dette er min første :D
CEL. Skrevet 22. mars 2003 #6 Skrevet 22. mars 2003 Jeg har termin 3 august. 21 uker på vei med andre ord. Jeg er 26 år, det samme er mannen min. Dette er vårt første barn. Jeg holder mest til i augustklubben på www.snartmamma.com
Praksis Skrevet 22. mars 2003 #7 Skrevet 22. mars 2003 Jeg er 28 år og er nå altså gravid med nr 2. Har en gutt på 2 år fra før, og har en mistanke om at det blir gutt nå også Svangerskapet nå er veldig likt det forrige, jeg har vært heldig og sluppet unna kvalme og andre plager begge ganger. Sist jobbet jeg 100% fram til 3 uker før terminen. Legen min spurte om det var vanlig i min familie å ha så lette svangerskap, jeg var den eneste han hadde opplevd som ikke ville ha sykemelding. Eneste forskjellen fra sist gang, er at sist var jeg konstant sulten og hadde en del hetetokter. Nå er ømme bryster stort sett de eneste symptomene jeg har. Men jeg har jo halve svangerskapet igjen, så det kan jo dukke opp mye rart. Jordmora jeg går til synes jeg har ganske liten mage enda, men ikke unormalt liten. Hun målte symfyse-fundus til 13 cm i uke 20. Ganske langt under gjennomsnittet. Selv tror jeg den er 15-16 cm da men... Sist svangerskap lå kurven min tett oppunder gjennomsnittet hele veien, og jeg synes ikke magen min er noe mindre nå. Da gikk jeg kun til lege, og jeg tror kanskje de måler litt forskjellig. Til nå har jeg lagt på meg 4 kg, håper og ende opp på max 15 kg tilsammen, må vel prøve være litt aktiv utover våren og sommeren. Sist gang la jeg på meg 16 kg, og da fødte jeg 10 dager før terminen. Gikk ned 10 kg på sykehuset, men de siste 5-6 kiloene måtte jeg svette for. Gikk ikke ned noe iløpet av amme-perioden som mange gjør, ennda jeg ammet i 14 mnd. Det var litt om oss :D
Sunniva Skrevet 23. mars 2003 #8 Skrevet 23. mars 2003 Hei! Jeg er 29 år bor i ØStfold, og jobber i Oslo. Jeg har termin i slutten av august og venter mitt første barn. Morro å "snakke" med dere som har kommet like langt....
aba Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2003 hei Nå er det iallefall litt flere av oss. Trodde en tid at jeg var den eneste men neida så dukker det opp noen og det er hyggelig. I forhold til min graviditet er jeg nødt til å ta en dag om gangen, skal vel snart begynne å pakke. Flytter til Ski kommune om to måneder. Det kan vel kanskje være greit å komme i gang med litt rydding slik at jeg får kastet noe vi ikke bruker. Kan umulig ta med alt vi har samlet på!! En får ta på seg solbriller så ser en ikke hva en kaster!! Vi holder på å bygge nytt hus, og det blir vel en masse å gjøre før en kommer i orden, dessuten må jo ting være litt greit til babisen kommer!! Klem fra aba og babisen
Sally Skrevet 25. mars 2003 #10 Skrevet 25. mars 2003 Hei igjen. I dag var jeg hos jordmora for 2. gang. Hun fant ut at babyen ligger på tvers helt nede i bekkenet, det er derfor jeg har så vondt. Kan ikke gå på kjøkkenet engang uten at smertene river... Ellers så var alt kjempebra. Hadde lagt på meg 5 kg, hjertelyd på 150 og siden jeg har dilla på tomater for tiden, så var blodprosenten min kjempefin (inneholder mye jern). Dette er våres første baby, så alt er både spennende og litt skummelt. Det skummle er fødselen, gruer meg masse, men foreløbig velger jeg bare å ikke tenke på det... Nå må jeg ringe mamma å fortelle, det er deres første barnebarn, så hun er nesten like giret som oss... Ha en flott dag alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå