Gå til innhold

HASTER! Hvilken foundation/brunkrem?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken foundation/brunkrem synes du er best og hvorfor.

Jeg ønsker en som er dekkende, men som ikke legger seg som et pudderlag utenpå huden.

Ønsker noe som ser mest mulig naurlig ut (og som ikke koster all verden)

Mellom 100-200 kr.

Håper på svar raskt for jeg tenkte å se på dette i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken foundation/brunkrem synes du er best og hvorfor.

Jeg ønsker en som er dekkende, men som ikke legger seg som et pudderlag utenpå huden.

Ønsker noe som ser mest mulig naurlig ut (og som ikke koster all verden)

Mellom 100-200 kr.

Håper på svar raskt for jeg tenkte å se på dette i dag.

Tror ikke du får en veldig god foundation til under 200 kr, ikke som jeg har prøvd i hvert fall.

Jeg bruker Kanebo, holder lenge, legger seg ikke som et lag utenpå, blir ikke blank. Fine farger, som ikke blir gule og unaturlige. Kosten litt over 300,-.

Gjest Borghild
Skrevet

Clinique Superbalanced Makeup! :hjerte: Beste jeg har prøvd! Holder hele dagen. Koster ca 250kr tror jeg. Ellers er The Makeup fra Shiseido og Sensual Clone fra HR veldig bra, men de er endel dyrere. Ca 350kr koster de.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bruker Maybeline sin mousse foundation til rundt kr 140,-. Beste jeg har brukt, og føles ikke som et klissent lag utenpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, ønsker gjerne flere også:)

Hvordan finner dere ut hvilken farge dere bør ha på kremen?

Synes dette er vanskelig.

Har det med å alltid finne en som er for lys/for mørk for jeg prøver på hånden og det er ikke alltid den fargen som er der passer med den i ansiktet.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv mineralsminke.

Kjøp av prøver først gjør at du kan teste ut forskjellige farger.

Har du god til prøver du Everyday Minerals som er de billigste, kan ta opptil 3-4 uker før du får dem, sendes fra USA.

Har du litt bedre tid kan kissme være et alternativ tar 3-4 dager.

Må du ha det NÅ - håper jeg du er i en av byene og kan plukke opp Isadora eller i.d. Isadora (150kr), i.d (398kr - tror jeg).

Isadora burde da være det innlysende valget hvis prisen er avgørende ))

Gjest Deception
Skrevet (endret)

For tida liker jeg:

*Helena Rubinstein Color Clone

*Modelco Fluidsplash 3in1 foundation

*YSL Perfect Touch

Disse tre dekker lite, men jevner ut og gir glød.

Til festbruk kan jeg anbefale Teint Innocence fra Chanel, som visstnok ikke skal være så dekkende, men som jeg oppfatter som dekkende etter min smak.

I tillegg har jeg mineralfoundation som jeg bruker når huden min ikke er så tørr.

Alle disse koster over 300 kroner, men mineralfoundation klarer du nok å få tak i en del billigere gjennom ymse nettsteder.

Endret av Deception
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Har det med å alltid finne en som er for lys/for mørk for jeg prøver på hånden og det er ikke alltid den fargen som er der passer med den i ansiktet.

Jeg velger en som er nært opp til huden min (på hånden). Den må heller være gul i skjæret enn hvit, siden jeg har litt rosa hud. Skal jeg ha bruningseffekt (har ikke vært aktuelt hittil) ville jeg valgt et solpudder i tillegg til foundation, siden foundation sin rolle er å dekke ujevnheter og fjerne rosaskimmer.

Hvis jeg er solbrun, bruker jeg innsiden av hånden/håndleddet som mal.

Endret av Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg bruker Everydayminerals, den koster rundt 70 norske kroner. Du kan velge selv hvor mye du vil påføre/hvor dekkende den skal være. Ser du har dårlig tid, men du bør sjekke ut EM når du får tid ;)

www.everydayminerals.com

Ellers er jeg enig i Borghild sitt forslag, Clinique sin kommer som en god nummer to.

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

Jeg bruker for tiden Vitalumière fra Chanel, den er sånn passe dekkende og ser naturlig ut på meg. Var veldig heldig med fargen. Den koster nok over 200 kroner, riktignok. Jeg er veldig fornøyd med denne!

Colour Ideal fra Lancôme er enda mindre dekkende, men jeg synes det er vanskeligere å finne en farge som er naturlig på meg, selv om den etter sigende skal tilpasse seg din egen hudfarge ...

Jeg pleier å prøve litt foundation på kjevebeinet eller kinnet i butikken og få hjelp av de ansatte der til å finne den som passer best. På hånden har jeg jo en helt annen fargetone enn i ansiktet som regel.

Skrevet

YSL Perfect Touch er den beste jeg har prøvd. Veldig naturlig, og gir en fin glød, uten å være maskeaktig.

Skrevet
Clinique Superbalanced Makeup! :hjerte: Beste jeg har prøvd!

Signerer. Og det er en av de billigste du finne i parfymeriet(ca. 230,-). Den passer best til normalt/fet hud.

Skrevet

...OG. Prøv den i ansiktet før du kjøper. Det blir ikke det samme på hånden.

Skrevet

Foundation:

IsaDora mineral foundation:D Elsker denne. Beste jeg har hatt i ansiktet (og jeg har nå så godt som plettfritt ansikt, for bare noen uker siden var det masse utslett, litt kviser og røde partier :) )

Før det brukte jeg Lancome Idole Ultra. Den er dekkende og fin, men etter at jeg prøvde mineralsminke er jeg frelst! :)

Øyenkrem:

Har ikke prøvd så mange da.. Bare to stk. men er godt fornøyd med den jeg bruker nå. Den er fra Clinique og heter "All about eyes rich". Fantastisk!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er egentlig mineralsminke og hvorfor er det så bra?

Har ikke hørt om det før jeg :sjenert:

Gjest Blondie65
Skrevet
Hva er egentlig mineralsminke og hvorfor er det så bra?

Har ikke hørt om det før jeg :sjenert:

Jeg håper noen kan gi et skikkelig svar på dette jeg også.

Jeg har selv prøvd ID-minerals sin foundation og pudder og jeg var ikke imponert. Det føltes som jeg hadde en maske på meg. Denne var profesjonelt lagt av et studio, så det var ikke jeg som hadde lagt den på feil heller.

Skrevet
Jeg håper noen kan gi et skikkelig svar på dette jeg også.

Jeg har selv prøvd ID-minerals sin foundation og pudder og jeg var ikke imponert. Det føltes som jeg hadde en maske på meg. Denne var profesjonelt lagt av et studio, så det var ikke jeg som hadde lagt den på feil heller.

Det finnes omtrent 5000 tråder her inne om mineralsminke,som besvarer ethvert spørsmål.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg bruker Chanel og Clinique og er storfornøyd

Skrevet

Da jeg brukte foundationkremer, pleide jeg å ta litt på fingeren og gni en liten stripe av produkter på kjevebeinet og litt ned mot halsen. Da får du sett om den passer huden din. Hvis du gnir den ut og den blir usynlig er det riktig farge:)

Med mineralsminke kan du spørre i butikken/hos hudpleier, eller du kan påføre litt på det samme stedet med kost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...