Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 Hei, skal til London med Ryanair snart, i bekreftelsen jeg fikk på mail med reservasjonsnummeret står det at man skalbekrefte bestillingen 72 timer før man reiser.. Men jeg finner ingensteder å gjøre dette til? Må man ringe dit og si det? Hva har dere andre gjort som har reist med Ryanair?
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 Jeg gjorde det i fjor sommer. Tok SAS fra Norge til Dublin og skulle fly fra Dublin til London med Ryan air noen dager senere. Tror jeg gikk innom Ryan Air skranken da jeg kom til Dublin og bekreftet billetten da. Har imidlertid bekreftet andre billetter før og har da ringt direkte til selskapet. Tror litt av grunnen til at du skal gjøre det, er at en del av utenlandsrutene ofte blir endret, avganger slått sammen etc. og at du da får beskjed om dette. Har opplevd det selv iallefall.
Gjest lmari Skrevet 20. mars 2003 #3 Skrevet 20. mars 2003 Hæææ??? Nå skjønner jeg ingenting... Jeg har reist med RyanAir flere ganger, seinest nå i august. Men jeg har da aldri bekreftet noe som helst etter at jeg har fått den bekreftelsen på mail.. Hm... Kanskje jeg har sneket meg med uten lov??? Jeg skal reise med dem til Skottland i april (jippi!!!), men nå ble jeg plutselig litt usikker på hvordan jeg skal gripe det hele an.... Ellers må jeg bare si at Ryan Air er et bra tilbud - jeg digger billige flybilletter!! Da får man plutselig muligheten til å reise litt oftere!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #4 Skrevet 21. mars 2003 Det var jeg som skrev første svar om hvorfor man skal bekrefte. Jeg bruker som regel ikke å bekrefte på utenlandsreiser, og tror som regel det går helt fint uten å gjøre det. Har imidlertid opplevd at flighter har blitt kansellert eller slått sammen med andre slik at man blir flyttet til annen avgang med annen tid etc., og da har man sikkert ikke så mange rettigheter på sin side dersom man ikke har bekreftet billetten og sjekket dette når det står at man skal gjøre det. Tror også noen flyselskaper forbeholder seg retten til å stryke deg fra listen dersom billettene ikke er bekreftet, men kan vanskelig tenke meg at det skjer dersom flyene ikke er dobbeltbooket... Som sagt: Jeg bruker ikke å bekrefte, men gjorde det med Ryan Air fordi jeg aldri hadde reist med dem før og ikke visste hvor strenge de var. Har hørt at de kan være ganske tverre på sånne regler (hvor lenge før avgang man må møte opp etc.).
Nieida Skrevet 22. mars 2003 #5 Skrevet 22. mars 2003 Vi reiste i desember til Frankfurt og ringte selskapet for å bekrefte at vi skulle reise, ble der møtt med et surt svar om at det trengte vi ikke. Skal reise med Raynair nå i april/mai og akter ikke å bekrefte noe som helst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå