Gå til innhold

Blomster, ikke bukett, til bruden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo mer jeg tenker på det, så kunne jeg tenke meg å ha tre blomster, kanskje bundet sammen med et langt bånd, i stedet for brudebukett. Har tenkt litt på noen typer liljer, eller kanskje så enkelt som tre fine gerbera. Tror dette passer bedre til kjolen jeg har tenkt på også. Men er det noen som har gjort det? Kunne tenkt meg å sett bilder, men finner bare buketter på alle brudebildene jeg har funnet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns gerbera høres veldig enkelt ut fordi de er så veldig smale i stilken og jeg ser for meg at de vil henge med hodene ganske fort (men jeg er ingen blomsterdekoratør eller noe sånt altså så mulig jeg ta feil.)

Men jeg har sett flere som har brukt calla liljer slik du beskriver.

Fant et bilde....det var litt dumt for de hadde jo nesten laget buketter av dem....men m litt ferre liljer og litt lengere stilk har du vel det du ønkser.....om jeg skjønner deg rett?!

Bidle

Endret av *Emma*
Gjest Ballerina
Skrevet

Min mamma hadde tre Calla-liljer liggende på armen (de var ikke bundet sammen på samme stedet så det var som om de lå i rekke - skjønner?) og det var nydelig! Tror nok jeg hadde gått for en sånn blomst, ikke Germini... det blir litt "tynt" vil jeg tro

Gjest Vampyra
Skrevet

Gerbera kommer i forskjellige størrelser. Hvis man velger de største tror jeg ikke det blir for tynt. Jeg har sett mange som snurrer ståltråd oppover rundt stilken for å stive dem opp, og da holder de hele tiden.

Gjest Vampyra
Skrevet (endret)

Her er et bilde.

Her en annen versjon

Dennekan man fint lage med gebera

Endret av Vampyra
Skrevet

Takk, der var det mange fine.

Jeg tenkte å ha oransje blomster, så cala-liljer passer ikke så godt, men det finnes noen orasnej liljer også, gjør det ikke? Hvilike andre oransje blomster som passer finnes det??

Skrevet (endret)

Finnes jo orange calla også.

Vi har noen rød-orange liljer i hagen, men jeg aner ikke hve de heter... Omtrent sånne.

Endret av Frey
Skrevet

Ååå, de oransje calla'ene var rånydelige!!! De blir nok mitt førstevalg ja!

De på det nederste bildet var de jeg tenkte på, de er også kjempefine!

Skrevet

Orange calla liljer er dødsfine! (De er kuule i lilla og men det var ikke det du spurte om :) )

Her er et bilde av en orange calla bukett - se bukett nr 4. Det er riktignok en bukett m litt korte stilker...men det går jo ann å endre på den...

Link - bukett nr 4

Skrevet (endret)
Vi har noen rød-orange liljer i hagen, men jeg aner ikke hve de heter... Omtrent sånne.

Tigerliljer? Mener at mamma hadde noe slikt i hagen för...

Fin idé du har forresten, Stine66.

Endret av Amadea
Skrevet

Jeg ville ikke brukt de liljene som Frey viste bilde av med mindre en florist (heter det det?) kan fjerne all poller fra de derre greienesom står opp i misten. De drysser alltid sykt mye pollen som setter skikkelig gule/orange flekker.....men det er jo mulig at bolmsterbutikken kan fjerne pollenet på et vis :)

Skrevet

Jeg hadde tre solsikker i bånd da jeg gifta meg. Stilig, og billig!! 150,- betalte jeg.

Skrevet (endret)

Jeg tenkte egentlig å bruke lilla calla, men fikk vite at de med farger ikke kommer i den største størrelsen. Jeg kjører da hvite store calla med lilla bånd rundt stilkene. Kan jo også være et alternativ (orange bånd da) hvis du vil ha de største callaene.

Endret av Frey
Gjest vimselot
Skrevet

Unnskyld meg, men liljer er blomster som er passende i en begravelse, og ikke i bryllup, eller er jeg helt på jordet nå...

Tenker symbolikk, men alle forbinder vel ikke det samme...

Hva med tre roser, som du tørker etterpå...

vet ikke om jeg forvekser liljer med ... men tviler... skal ikke mene for mye, men synser litt...

Har lagt både lilje og rose i åpen kiste, så forbinder det bare med, sorg...

Og glede, er glad jeg lærte kjenne dem. Men i et bryllup, aner jeg ikke...

Løvetann f.eks?

dET beste er vel å spørre en blomsterdekoratør?

Om du forteller hvilke farger osv, vil h*n garantert sørge for noe du liker... du kan også maile bilde av kjolen din, om du ønsker at alt skal stå i stil...

Helvete, jeg burde blitt rådgiver...ang hmm...

Skrevet

Liljer var nok kanskje begravelsesblomster -men jeg har sett dem i flere bryllup. Det blir bare mere og mere vanlig.

Jeg tenker ikke begravelse med en calla lilje...men definitivt m en Märtha lilje...

Gjest Vampyra
Skrevet

Det eneste jeg forbinder med begravelser er nelliker. Jeg elsker marthaliljer, og gir det ofte bort i gave. Og jeg får alltid strålende tilbakemeldinger (min mor ville vært ærlig). Dessuten lukter de så godt!

Jeg mener det er måten de settes sammen på som avgjør om de er begravelsesblomster eller festblomster.

Skrevet
Jeg mener det er måten de settes sammen på som avgjør om de er begravelsesblomster eller festblomster.

Veldig enig....

Gjest Vampyra
Skrevet
Denne ligger forøvrig under bryllup hos interflora, og inneholder både nelliker og liljer....
Skrevet

Her er det noen forskjellige bilder (nedover på siden)

Har noen slike bilder pga jeg vurderte det lenge selv. 3 liljer eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...