Heritære Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hva er øvre grense før prøverør for kvinnen? Hva andre krav stilles det til å få gå igjennom prøverørsmetoden?
Gjest Apple- på jobb Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Usikker på kravene, annet enn at jeg vet det er en øvre aldersgrense på 38 for kvinnen. Er du 38 eller eldre (som meg...) må du gå privat for å få prøverør. Svindyrt...
Heritære Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2007 Noen tips for hvor jeg kan gå privat?
Gjest Apple- på jobb ennå Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Trodde jeg var den eneste "gamle" prøveren på KG, jeg Kun Volvat og Aleris som jeg vet om (Oslo-området). Har ikke hørt at den ene anbefales fremfor den andre, og vet heller ikke om det er noen prisforskjeller. Lykke til
Heritære Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2007 Takker så mye for informasjonen Jeg er straks 45 år så jeg er vel i ganske så øvre sjikte for prøverør regner jeg med. Jeg har i tillegg barn fra før, men ønsker ett til med min nye venn og jeg kan ikke gjøre det på ordinær måte siden jeg er sterilisert på venstre side og høyre side er fullstendig ødelagt i følge legen. Tenkte derfor å finne ett sted hvor de kanskje kan gjøre noen tester først for å se om jeg kan bli gravid og om eggleder på høyre side er "åpen" eller om de kan vurdere prøverørsmetoden. Dessverre så er jeg litt negativ i utgangspunktet da jeg regner med at mitt løp for flere barn er kjørt, . Men, min kjæreste har ikke barn fra før samt at han er yngre enn meg og vi vil så gjerne ha ett barn sammen.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Unnskyld meg, men jeg har nettopp lest i den tråden din om han du hadde møtt på nettet og der skriver du at du har møtt en ny på nett i mars i år, altså for 4 måneder siden, du er 45 år med store barn og nå har du altså tenkt å gå i gang med prøverørsbehandling! Høres ikke noe særlig smart og gjennomtenkt ut. Tenk deg å være enslig mor som 50-åring til en 5-åring...
Heritære Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2007 Vi er fullstendig klar over at 5 mnd er kort tid, men nå er det nå vel en gang slik at slike ting som dette tar tid og mye som må klareres. Som jeg også skriver lengre oppe så er jeg i utgangspunktet negativ til at det er gjennomførbart. Tror neppe dette blir aktuelt før langt ut i 2008.... Men, jeg ønsker for begges skyld og sjekke ut om mulighetene er tilstede, deretter så vil vi gå i tenkeboksen begge to og vurdere om vi virkelig ønsker å få ett barn sammen med alt hva det innebærer. Hvis isåfall jeg skulle i det lange løp ende opp som alenemor så tror jeg nok far ville ha spilt en svært stor rolle i barnets liv. I dagens samfunn så er det vel heller ikke sagt at jeg må ha hovedansvaret for barnet? Far er like velegnet til den oppgaven som mor. Vi vil neppe ta en forhastet beslutning, å føde/oppdra ett barn er nesten en livsoppgave og ikke noe man bør lett på. Sist, men ikke minst kjære gjest...jeg må innrømme at jeg skriver korte ting her inne da jeg ikke har så lyst til å legge ut en hel masse privat informasjon om meg selv. Så min bakgrunn for de valgene jeg tar har du i utgangspunktet svært få holdepunkter for å kunne mene så mye om. Men, det er alltid koselig å se at mennesker bryr seg og tenker på barna og hvordan de vil få det,
Gjest bada Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Unnskyld meg, men jeg har nettopp lest i den tråden din om han du hadde møtt på nettet og der skriver du at du har møtt en ny på nett i mars i år, altså for 4 måneder siden, du er 45 år med store barn og nå har du altså tenkt å gå i gang med prøverørsbehandling! Høres ikke noe særlig smart og gjennomtenkt ut. Tenk deg å være enslig mor som 50-åring til en 5-åring... Jeg tror nok sikkert at en 45-årig kvinne med voksne barn vet hva hun går til, så jeg skjønner ikke helt poenget med dette innlegget.
Kikki86 Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Du kan høre med Hausken i Haugesund, han er veldig flink og hjelpsom. Vi er ganske unge, og han var den eneste som virkelig støttet oss. Kanskje dere vil bli like fornøyd? Der koster IVF 22.000 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå