Gjest Gjest for øyeblikket :) Skrevet 18. mars 2003 #1 Skrevet 18. mars 2003 Jeg og min kjære gifter oss til sommeren, og har lyst til å begynne å prøve å få barn etter det. Jeg har gått på p-piller i 6-7 år. Er det da lurt å slutte med pillene, og så ha en periode på noen mnd med f.eks. kondom, for at p-pillle-hormonene skal få komme ordentlig ut av kroppen før fosteret blir til, eller er det bare å begynne å prøve rett etter man har sluttet med p-piller? Litt rotete, men jeg mener, er det farlig for fosteret at det kanskje er rester etter p-pille-hormonene i kroppen?? Tusen takk for svar!!!
magnhild Skrevet 18. mars 2003 #2 Skrevet 18. mars 2003 Nå er ikke jeg ekspert, men mener å ha lest at det går mellom 4-6 mnd før pillene er helt ute av kroppen. Men samtidig så er det ganske 'vanlig' å bli gravid første mnd også. Men jeg tror jeg ville sluttet jeg. Med oss så tok det i alle fall fem mnd før vi traff!! Lykke til med både bryllup og prøving!!! Klem fra Magnhild og Knerten
Gjest Zalomine Skrevet 18. mars 2003 #3 Skrevet 18. mars 2003 Jeg er slett ikke ekspert på hvor lang tid det tar å få pillene ut at kroppen, men legene sier jo at det ikke er noen fare for skade på fosteret dersom man fortsatt spiser p-piller etter at man ble gravid fordi man ikke har oppdaget det enda (p-piller er som kjent ikke 100% sikker). så det lkan da umulig være farlig for fosteret å bli unnfanget før "pillene er helt ute av kroppen". Men, det kan godt ta opp til et år å bli gravid, så om du ønsker graviditet snarlig etter bryllupet, men ikke anser det som en skandale om du er gravid når du gifter deg, så ville jeg begynt med en gang Lykke til!
Liz Skrevet 18. mars 2003 #4 Skrevet 18. mars 2003 Godt poeng fredagsbarn, det tenkte jeg ikke på i farten Tror jeg kommer til å slutte rett etter bryllupsreisen. Er greit å kunne utsette mensen litt når vi skal til fillipinene hmmm.......... der røpte jeg nicket mitt ja...... :oops:
waco Skrevet 18. mars 2003 #5 Skrevet 18. mars 2003 Er dere redde for at ungen skal være født med pillen? Sånn som obelix da han fallt i gryta som liten og senere blitt sånn? Hallo, finnes det absolutt ingen nedre grense for kvinners bekymringsliv? W
Gjest Zalomine Skrevet 18. mars 2003 #6 Skrevet 18. mars 2003 Liz: skjønner godt at det er greit å kunne utsette til en slik tur ja. Ha det fint, kos dere, og lag baby etterpå
Sally Skrevet 19. mars 2003 #7 Skrevet 19. mars 2003 Bare et lite obs. Det trnger slett ikke ta lang tid før du blir gravid. Jeg hadde gått på p-piller i 7 år da jeg sluttet, og ble gravid med en gang! Det er veldig individuelt, så hvis det ikke passer å bli gravid nå, så ville jeg ventet med å prøve til dere kom hjem fra bryllupsreisa. Lykke til med både bryllup og baby!
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #8 Skrevet 19. mars 2003 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg og snakket faktisk med min lege forrige uke om det samme. Fikk da til svar at det var INGEN PROBLEMER med å bare slutte for så å prøve. (det er vel det som er det morsomste???? :D ) Lykke til!
Liz Skrevet 19. mars 2003 #9 Skrevet 19. mars 2003 Takk for svar! Har nå gått til innkjøp av folsyre..... :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2003 #10 Skrevet 20. mars 2003 Ja jeg hadde ville ventet til etter bryllupsreisen. For det er veldig mange som blir gravid med en gang de slutter. Du har på en måte en GOD sjans første mnd etter(kroppen spyr ut egg) og etter det kan det være litt vanskelig igjen. Dette sa i alle fall min lege. Og babyen i magen min er beviset på at man er veldig fruktbar første mnd etter slutt :-)
Gjest Zalomine Skrevet 20. mars 2003 #11 Skrevet 20. mars 2003 Ja, jeg sa jo at hun kunne droppe dem nå bare dersom hun ikke hadde noe mot at de to blå dukket opp før bryllupsdagen. Mange blir gravide første måned, men mange venter også i over et år. Babyer kommer når de selv vil, ikke når vi vil.... Å planlegge dem blir derfor litt vanskelig :-?
Sheba Skrevet 20. mars 2003 #12 Skrevet 20. mars 2003 Er dere redde for at ungen skal være født med pillen? Sånn som obelix da han fallt i gryta som liten og senere blitt sånn? W Waco - hater å måtte innrømme det, men der berga du dagen min ihvertfall!
Power Skrevet 3. april 2003 #13 Skrevet 3. april 2003 Hei! Jeg har også dette problemet... Har i det siste fått veldig lyst på barn, og vi gifter oss i august. Vet jo at mange bruker lang tid på å bli gravide etter p-piller (har selv brukt dem i snart 10 år), mens andre blir gravide med en gang de slutter. Har hverken lyst til å ha mensen eller være gravid i 4.måned når jeg gifter meg, men gravid i 1.måned går bra (så lenge kjolen passer ). Det som passer best for meg er enten å slutte midt i et brett to uker før bryllupet, slik at jeg er sikker på å ikke få mens i bryllupet, eller utsette mensen et par uker etter bryllupet (slik at jeg ikke får mensen på bryllupsreisen). Kompliserte greier... Har noen erfaring med å slutte med pillene midt i et brett? Det skal vel egentlig ikke ha noe å si, så lenge man ønsker å bli gravid?
Gjest Mayamor Skrevet 3. april 2003 #14 Skrevet 3. april 2003 Noen strever i åresvis - andre blir gravid ved et øyeblikks ubetenksomhet... Slik er det bare. Noen kan glemme pillen 1 dag - og det er nok til å bli gravid... Maya30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå