Gå til innhold

Antivirus

iss

Anbefalte innlegg

Har ny laptop med Vista.

Trenger antivirus, men hvilken?

MacAfee? Noen sommener noe om denne?

AVG?

Avast?

Hvis det er nødvendig, så kunne jeg godt betalt litt for ekstra beskyttelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Norton

Har hatt Norton i mange år. Ingen over og ingen ved siden. Lettvint, sikkert og ikke for dyrt. (ca 600/år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok bl.a ett raskt søk her inne og var flere som var misfornøyd med det. Flesteparten anbefalte å bruke annet program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Norton i mange år og er veldig fornøyd. Nå avslutter vi imidlertid forholdet til telenor, og går vel over til Norman, som tilbys gjennom både Sparebank1 og Postbanken.

Vurderer faktisk å kjøpe en Nortonlisens, for det har vært et supert program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du satse på gratis software vil jeg si AVG gratisversjon, ellers er det NOD32 som er det beste. Unngå for all del Norton, makan til ressurskrevende tullball skal man lete lenge etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Vil du satse på gratis software vil jeg si AVG gratisversjon, ellers er det NOD32 som er det beste. Unngå for all del Norton, makan til ressurskrevende tullball skal man lete lenge etter...

Det er STOR forskjell på de nyeste versjonene av Norton og de som var for et par år siden.

Når mitt antikvariske monster av en PC klarer å kjøre Norton så må en mer moderne versjon klare det også.

Jeg har dessverre hatt nok virusangrep på PC til at jeg rett og slett ikke tar sjanser når det gjelder det, så da er det bare Norton for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig her... har hatt både norton og norman og det er de eneste gangene jeg faktisk har hatt grums på maskinen min. og sist var faktisk for 6 måneder siden på min mors pc så det var ikke en "antikvarisk" versjon av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Jeg har dessverre hatt nok virusangrep på PC til at jeg rett og slett ikke tar sjanser når det gjelder det, så da er det bare Norton for meg.

Du har ingen garanti mot å ikke oppleve nye virusangrep, bare du har ett antivirusprogram. Du har ingen garanti om du har "gode vaner" heller (ikke kjøre igang vedlegg i epost uten å tenke deg om/ditto for filer over msn, ikke laste ned ting fra rare nettsteder, og ihvertfall scanne alt du laster ned), men alt hjelper på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Norton for litt siden, og den funka greit helt til den fant noe snusk. Da begynte den å oppføre seg verre enn et virus, og pepret meg med popups som ikke var mulig å lukke.

Skifta til AVG og er storfornøyd. Kjører som silke i fløte. Gratis er både antivirusen og spywareprogrammet deres, men jeg kjøpte lisens fordi jeg synes det er ok med automatiske oppdateringer. Mener å huske at de hadde en prøveperiode der automatisk oppdatering funket, men slo seg av etter en måned ellerno. Var også fornøyd med SPYBOT som var den eneste luskewarebeskyttelsen som klarte å knekke en irriterende explorerkaprer. Men det var en XPgreie.

Anbefaler AVG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Avast! i Vista og synes det fungerer aldeles glimrende. Automatiske oppdateringer kommer jevnlig og ofte, og dersom du benytter Outlook for mail så har den en plugin som tar seg av virussøk i mail også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest prøver

Har prøvd både AVG og Avast! og Avast er en absolutt vinner. Vi har to veldig like pc'er med ganske lik bruk, og den med AVG fikk virus med jevne mellomrom. Så Avast! ble installert på begge hos oss. I tillegg syne jeg at Avast er enklere å bruke, har glimrende automartiske oppdateringer og er mye mer omfattende enn AVG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
Norton

:redd:

Nei hold deg unna både Norton og Norman! Jeg anbefaler AVG, Panda eller Avast. Er forsåvidt fornøyd med F-secure også.

Litt info:

Et virusprogram hindrer ikke virus å komme inn på maskinen din, det er det brannmuren som gjør. Virusprogrammer kan derimot søke etter virus i filer du laster ned eller mottar via mail etc.

Jeg har aldri hatt et virusprogram og har aldri hatt noen problemer. Den eneste måten å unngå virus på er å bruke hodet! Jeg anbefaler å innstallere en brannmur, og et virusprogram du kan ha til å søke etter virus i filer du mottar, evt for å kontrollere maskinen med jevne mellomrom.

HUSK:

De aller færreste antivirusprogrammer blir så godt oppdatert at de klarer å finne alle typer virus. Til det hadde man trengt mange antivirusprogram som man ALDRI skal innstallere på en maskin. Har du mer enn et virusprogram på maskinen kan/vil disse to begynne å motarbeide hverandre og i værste fall kræsje maskinen din fullstendig.

Norton og Norman er de største hat-programmene blant de it-folka jeg kjenner ;) Det er jo en grunn til at produsenten har vært nødt til å lage egne programmer for å avinnstallere dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil for all del anbefale deg nod32. Med all msn virus som finnes ute nå, så er 300kr i året for nod32 ingenting.

Har til og med sjekket ut virus ved å trykke på linkene jeg har mottatt på msn og sett at nod32 stopper det med en gang.

Vil på det sterkeste anbefale deg dette :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil for all del anbefale deg nod32. Med all msn virus som finnes ute nå, så er 300kr i året for nod32 ingenting.

Har til og med sjekket ut virus ved å trykke på linkene jeg har mottatt på msn og sett at nod32 stopper det med en gang.

Vil på det sterkeste anbefale deg dette :tommel:

Helt enig med deg.

Har prøvd omtrent alle antivirus-program som finnes,

og Nod32 er definitivt det beste :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...