Smusse Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Det er sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør likevell Skriver man i invitasjonen at barn ikke er invitert? Eller er det nok å kun skrive navnene på foreldrene og så skjønner de at barna ikke er invitert? Vi vil helst ha et barnefritt bryllup Men vil jo ikke støte noen i invitasjonen med å skrive noe på feil måte.
Arkana Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg ville ikke spesifisert i en invitasjon at barn ikke er invitert, det synes jeg er veldig merkelig. Når jeg skriver spesifikke navn på en invitasjon regner jeg med at folk forstår at det kun er disse som er invitert.
Gjest baby-E Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Det skulle holde å skrive navnene på de som er invitert.
Wildy Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tolker i alle fall en invitasjon slik at det er kun de som er nevnt med navn som er invitert.
Frey Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Det har jo dog vist seg i tråder her på forumet at folk ikke nødvendigvis skjønner at det er kun de som er nevnt i invitasjonen som er invitert. Hvis du har noen du er usikker på om faktisk skjønner at det er bare foreldrene kan du komme med en bisetning som "vi kan desverre ikke invitere barna" eller noe slik at de faktisk tar poenget. Men normalt så skjønner man at det er kun de som er nevnt med navn i en invitasjon er de som er invitert.
Dizzy Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Jeg ville ikke skrevet at barna ikke er invitert. Når navnene deres ikke står der, så må de vel skjønne at de ikke er invitert. Fikk nettopp invitasjon selv til bryllup, det står mitt og samboers navn...da tar vi selvfølgelig ikke med oss sønnen vår.
Dinah Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Det har jo dog vist seg i tråder her på forumet at folk ikke nødvendigvis skjønner at det er kun de som er nevnt i invitasjonen som er invitert. Hvis du har noen du er usikker på om faktisk skjønner at det er bare foreldrene kan du komme med en bisetning som "vi kan desverre ikke invitere barna" eller noe slik at de faktisk tar poenget. Men normalt så skjønner man at det er kun de som er nevnt med navn i en invitasjon er de som er invitert. Jeppers, slik var det uheldigvis her. Kusina og mannen hennes var invitert, og det sto kun deres navn på inbydelsen. Likevel klarte hun å få det til at deres tre barn på 2,5 år, 5 år, og 9 år også kommer...
~Minni~ Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Jeppers, slik var det uheldigvis her. Kusina og mannen hennes var invitert, og det sto kun deres navn på inbydelsen. Likevel klarte hun å få det til at deres tre barn på 2,5 år, 5 år, og 9 år også kommer... Hva gjorde dere da? Noen er ikke så rent lite frekke Vi har tenkt å lage en hjemmeside hvor vi har en del praktisk informasjon om brylupet og vurderer å legge en liten notis på denne hjemmesiden om at vi har bestemt oss for at bryllupet vårt blir uten barn og at vi håper det ikke skaper for store problemer for de det gjelder. Synes ikke man kan skrive det i innbydelsen, men synes det kan være greit å få det med et eller annett sted i klartekst for å kanskje unngå slike tilfeller som over...
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tolker i alle fall en invitasjon slik at det er kun de som er nevnt med navn som er invitert. Helt enig
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tolker også invitasjonen til å gjelde kun for de navnene som er på konvolutt og kortet. Faktisk ble min samboer uteglemt ved en feiltakelse en gang, men jeg antok da at det bare var jeg som var invitert selv om det i dette tilfellet var "litt rart". Det ble uansett ordnet opp i seinere Jeg ville ikke skrevet på kortet at barn ikke var invitert, det virker liksom litt unødvendig, litt som å skrive at "ikke ta med naboer, medbragt drikke, hund, katt". Men å nevne det på hjemmesiden er mer ok.
Gjest Gjest_Septemberbrud_* Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Ingen lett sak det der. Vi inviterte uten barn, og mente det kom klart og tydelig frem ved at vi ikke hadde barnas navn i invitasjonene.. mine to nieser på 8 og 10 år var de eneste barna som ble invitert da de skal være brudepiker. De aller fleste har tatt hintet, men vi ender nå opp med 6 barn i alderen 1-3 år i bryllupet - da flere av de tilreisende har kommet tilbake og sagt at de ikke får skaffet barnevakt og at hvis de ikke kan ta med barna kan de desverre ikke komme.. Så da var avveielsen ferre venner eller en del barn... vi endte opp med å si at det var ok å ta med barna. Men nå er jo problemet da, skal vi si til alle at de kan ta med barna? Kommer det nå til å se ut som noen var invitert med barn og noen uten? Har tenkt å ordne dette med å snakke med mine gjester da det er flest på min side som har barn. En annen ting er uro i kirken, men jeg har tenkt å be presten om å si noe om dette. Presten er i mot fotografering under selve vielsen og sa at han ville nevne dette før sermonien begynner, så jeg har tenkt å be han om også å nevne at foreldre med små barn gjerne må gå utenfor dersom barna blir urolige slik at de ikke forstyrrer. Håper de fleste forstår og respekterer dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå