Gjest Kattemorderen Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Min samboer hadde enbrun og grå malekatt som het Klor. Ikke spør hvorfor han het det, han var verdens koseligste pusekatt. Katten holdt seg som regel i nabolaget. I dag, da jeg skulle hjem fra jobb, havnet Klor under hjulet. Det skjedde ca. 20 meter unna garasjen, og på offentlig vei. Pusen ville krysse veien, men glemte å se seg for... Jeg viste sambo liket, men utelot en vesentlig detalj, ang. min rolle i saken. Sambo er utrøstelig, for Klor har vært hennes beste venn siden hun var 12 år gammel. Jeg føler meg ikke spesiellt bra selv, heller... Skal jeg tilstå?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Dersom du har skrevet kattens virkelige navn her inne så er det jo stor sjanse for at hun leser her inne og finner det ut... Kjiip situasjon forresten.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Vanskelig situasjon men er vel en sånn situasjon hvor det egentlig ikke kommer noe godt ut av å fortelle sannheten. Hun får jo ikke tilbake pus uansett.... Mitt forslag er å holde tett (og ikke opprøre henne mer med din dårlige samvittoghet) og ta henne med og skaffe ny katt.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 (...) og ta henne med og skaffe ny katt. En ny katt kan aldri bli en fullverdig erstatning for den gamle. La henne få sørge - og selv bestemme om hun vil ha et nytt kjæledyr når tiden er inne. Om du har samvittighet til å ikke si noe, så får du vel bare la være. Men jeg synes du skal fortelle det.
Fakse Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Om du har samvittighet til å ikke si noe, så får du vel bare la være. Men jeg synes du skal fortelle det. Hvorfor det? Tror du det vil bli noe bedre om hun vet at det var kjæresten som kjørte på katten? Å fortelle det blir lettere for han men tyngre for henne, jeg ser ikke poenget med det.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Hadde jeg vært i den situasjonen selv, ville jeg heller ha visst hvem det var som kjørte på katten min og omstendighetene rundt det, enn å aldri få vite noe som helst. - Selv om det var min samboer som hadde vært den uheldige bilføreren.
milla-mor Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 det der er jo veldig trist, men sånt skjer dessverre... katten min ble påkjørt, og han som gjorde det, var anstendig nok til å skrape henne av veien, og ta henne med til meg i en pose. litt makabert, men da fikk jeg begravd henne, og fikk vite omstendighetene rundt ulykken. jeg var overhodet ikke sint på ham. jeg skjønner jo at sånt kan skje, og at han ikke mente det. så... om du sier det, eller ikke, er jo opp til deg, men jeg tror ikke hun ville dumpet deg, akkurat... det er veldig, veldig trist, men katter er ikke alltid så flinke til å passe på, og det vet hun nok :icon_frown:
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil henvise til The 70'ies show, episoden der katta til den rødhåra tøtta ble påkjørt, der får du se hva du ikke burde gjøre.
LukaFrost Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Oi! Kjøre på katten til samboer... Av de tingene man virkelig ikke bør gjøre her i livet, står vel dette nokså høyt på lista. Dog, skulle du bryte sammen og tilstå tviler jeg på at du blir kasta på dør. Vel... kanskje for noen dager. Og ikke regn med noe hanky-panky med det aller første.
aimee Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Vanskelig situasjon men er vel en sånn situasjon hvor det egentlig ikke kommer noe godt ut av å fortelle sannheten. Hun får jo ikke tilbake pus uansett.... Mitt forslag er å holde tett (og ikke opprøre henne mer med din dårlige samvittoghet) og ta henne med og skaffe ny katt. HELT UENIG! Tenk på din egen samvittighet da. Vil du virkelig skjule dette for henne resten av livet? Som en annen nevner her; uhell skjer, og det er jo ikke sikkert at hun blir rasende på deg. Kanskje hun synes det bare er bra at du forteller henne det, og tar det som et tillitstegn (og får dessuten vite hva som egentlig skjedde). Uansett. For din egen samvittighets skyld, vil jeg absolutt fortalt det.
aimee Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Oi! Kjøre på katten til samboer... Av de tingene man virkelig ikke bør gjøre her i livet, står vel dette nokså høyt på lista. Dog, skulle du bryte sammen og tilstå tviler jeg på at du blir kasta på dør. Vel... kanskje for noen dager. Og ikke regn med noe hanky-panky med det aller første. denne er jeg mye mer enig i!
Gjest Vampyra Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde aldri klart å skjule det! Ashton Kutcher drepte bikkja til sin kjæreste i Just Married, og det gikk ikke så bra å skjule det
Gjest dyrebeskyttelsen Skrevet 24. juli 2007 #15 Skrevet 24. juli 2007 Oi! Kjøre på katten til samboer... Av de tingene man virkelig ikke bør gjøre her i livet, står vel dette nokså høyt på lista. Dog, skulle du bryte sammen og tilstå tviler jeg på at du blir kasta på dør. Vel... kanskje for noen dager. Og ikke regn med noe hanky-panky med det aller første. Tåpelig sagt egentlig.. Han har jo ikke gjort det med vilje. håper den uttalelsen om "hanky-panky" er fordi hun er trist over tapet, enn at han skal straffes for det han har gjort. (jeg er av oppfatning at mennesker som bruker sex som straff og belønning har et vridd syn på hva sex er)
Gravenstein Skrevet 24. juli 2007 #16 Skrevet 24. juli 2007 Si det som det er, sannheten kommer alltid for en dag uansett. Du har jo ikke kjørt på og drept katten med vilje, det var et hendelig uhell. Hvis du ikke kan fortelle henne dette mener jeg dere har et alvorlig problem mht ærlighet og åpenhet i forholdet deres.
(-:Domino:-) Skrevet 24. juli 2007 #17 Skrevet 24. juli 2007 Du bør nok fortelle henne det, samtidig som du selvfølgelig må få fram at du er utrolig lei deg for det og selvfølgelig gjorde du det ikke med vilje.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #18 Skrevet 24. juli 2007 du kjenner jo forhåpentligvis kjæresten din godt nok til å vite hva hun forventer. personlig synes jeg ikke det er nødvendig å fortelle henne noe mer med mindre du selv har så samvittighetskvaler at hun uansett skjønner at noe er galt eller at du vet at hun plages mye av å ikke vite omstendighetene. Utover det ser jeg ikke at det tjener HENNE å vite noe mer. Men du bør bestemme deg rimelig raskt dersom du har tenkt å fortelle henne det...skal du først skal fortelle alt så ville jeg tatt det verre om du ventet mange uker med å si det.
Gjest vimselot Skrevet 24. juli 2007 #19 Skrevet 24. juli 2007 Min samboer hadde enbrun og grå malekatt som het Klor. Ikke spør hvorfor han het det, han var verdens koseligste pusekatt. Katten holdt seg som regel i nabolaget. I dag, da jeg skulle hjem fra jobb, havnet Klor under hjulet. Det skjedde ca. 20 meter unna garasjen, og på offentlig vei. Pusen ville krysse veien, men glemte å se seg for... Jeg viste sambo liket, men utelot en vesentlig detalj, ang. min rolle i saken. Sambo er utrøstelig, for Klor har vært hennes beste venn siden hun var 12 år gammel. Jeg føler meg ikke spesiellt bra selv, heller... Skal jeg tilstå? Best for deg å tilstå ja... Ei venninne av meg måtte se på at samboeren (nå eks) knekka nakken på hennes katt, så dermed er det best å være ærlig. At katta døde av en bil, ok for din dame, at du rygga på den (men jeg trur ikke på deg, katter er ikke dumme) Uansett, si det som det var. (kg burde sponset oss med cola, siden det er så mye kvalmt å lese her, og uforvarende...)
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #20 Skrevet 25. juli 2007 ... katter er ikke dumme... Katter blir påkjørt stadig vekk, det er jo ikke fordi de er dumme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå