Junebug Skrevet 18. mars 2003 #21 Skrevet 18. mars 2003 Vi har hatt en liten klinsj med hans mor angående sanger i bryllupet(som synges ved bordet). Vil vil ikke ha det, det gir oss dårlige assosiasjoner til svette konfirmasjoner, julebord og skoleavslutninger, og det er ikke sånn vi vil ha bryllupet vårt. Men hun sier at hun aldri har vært i et bryllup der det ikke var sanger, og kan ikke skjønne at vi ikke vil ha det. Vi kommer nå til å holde på vårt akkurat på dette punktet, for det er viktig for oss, men selvfølgelig: om noen har skrevet en sang likevel skal vi synge av full hals, for det er gjort som en gave til oss. Men helst vil vi altså unngå det. Hva mener dere? Skal dere ha sanger? Helt enig med deg, loolaa! Sanger til bryllupet gir meg klamme asosiasjoner til konfirmasjonen. Har heldigvis ikke hørt noen familiemedlemmer etterlyse sanger til bryllupet vårt. Men som du sier - har noen skrevet sang likevel, skal jeg synge med. Og solosang fra en som velger å synge istedetfor å tale er flott.
Gjest mars-brud Skrevet 19. mars 2003 #22 Skrevet 19. mars 2003 Vi skal ha velkommen-sang , takk for maten og kaffevise som såkalte standardsanger. Utenom det blir det sang fra meg til brudgommen og fra hans foreldre, en sang fra ham til meg. I tilegg har brudepiken vår laget en tøysesang som skal synges etter middagen er ferdig. Syns dette er nok med sanger,men jeg hadde f.eks ikke klart å holde tale istedenfor sang. Min mor og forloverne våre kommer til å holde tale,pluss brudgommen og hans mor skal også si noen ord. Håper det blir trivelig for alle sammen.
AnitaS.E Skrevet 19. mars 2003 #23 Skrevet 19. mars 2003 Vi hadde velkommen til bordssang og takk for maten sang. Ingen av oss er spesielt glad i å synge selv, men valgte å gjøre det på denne måten da vi ikke hadde noen som ville ønske velkommen til bords eller holde takk for maten tale. I tillegg kom det to sanger til som en overraskelse til oss. Vi synes det var kjempe koselig at noen ville dikte sanger til oss. I tillegg til sangene var det også en del taler. Jeg synes at dersom man ikke ønsker å ha sanger skal man la det være. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå