treningsjenta Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Selvfølgelig når jeg skal handle inn en god del reker så er det ikke noe tilbud, som jeg er bekjent med hvertfall. Er det noen som vet hvilke butikker som kan ha dette på tilbud eller hvor det generelt er billig? Hvor mange kilo beregner man til 4 pers i grunnen?
Grissini Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 På Rema 1000 koster det ikke mer enn 19 kr/kg for frosne reker. Man beregner et halvt kilo reker per person.
treningsjenta Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2007 og dette er greie reker? Altså i størrelse og slikt?
Grissini Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jepp, jeg syntes det. Og jeg spiser ofte reker
Gjest baby-E Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Som nevnt over her, beregner man en halv kg per pers. Men for all del ikke kjøp frosne reker. Da er så mye av den gode smaken borte. Hvor bor du? Vet om flere steder rundt i oslo-området hvor det selges ferske reker fra forskjellige boder ved bensinstasjoner o.l.
monja Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Kjøpte eske med reker på Meny. Knallgode til tross for at de var frosne. Betalte 99 kr for 5 kg, men det var et par uker siden da. Det beste er jo såklart å kjøpe fra båt da.
Gjest baby-E Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Kjøpte eske med reker på Meny. Knallgode til tross for at de var frosne. Betalte 99 kr for 5 kg, men det var et par uker siden da. Greit at noen syns frosne reker er knallgode, men jeg syns ikke det. Blir jeg servert reker som har vært frosne, spiser jeg nok en plikt-porsjon, men ikke mer. Kan jo ha noe med at jeg er født og oppvokst med å bare kunne gå ned på brygga og kjøåe det jeg ville ha av ferske fiskemat og skalldyr. Om dere er fire mennesker, trenger du ca to kg. Det koster jo ikke så mye da. Noe må man vel være villig til å betale for deilig mat.
monja Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Egentlig er jeg kresen på reker jeg og, men disse overrasket meg. Men til vanlig kjøper vi rekene våre rett fra båt. Her koster de ca 70 kr pr liter.
treningsjenta Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2007 vi spiser vel i grunnen alltid frosne reker vi, så det skal jeg ikke være så kresen på. bor i oslo området ja. vi skal ha reker på fersk loff med majones sitron og pepper..mmmm vann i munn...klart jeg vet jeg må betale litt mer for en slik god mat, men kjedlig å kjøpe til 40 kr kilo når man kan få for 20:)
Gjest baby-E Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 men kjedlig å kjøpe til 40 kr kilo når man kan få for 20:) Man betaler for kvalitet vettu Uansett er det jo ikke mange kiloene du skal ha da, så dyrt blir det jo ikke uansett.
Brunhilde Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 vi spiser vel i grunnen alltid frosne reker vi, så det skal jeg ikke være så kresen på. bor i oslo området ja. vi skal ha reker på fersk loff med majones sitron og pepper..mmmm vann i munn...klart jeg vet jeg må betale litt mer for en slik god mat, men kjedlig å kjøpe til 40 kr kilo når man kan få for 20:) 40? Om sommeren ligger ofte prisen på ferske reker på både 120,- og 140,- Som baby-E nevnte, man får hva man betaler for, og jeg gidder heller ikke spise reker som har vært i fryseboksen, til det er jeg faktisk for opptatt av god kvalitet. (Det eneste reker som har vært frosset kan brukes til, etter min mening, er rekeomelett eller fiskeboller i hvit saus.)
Gjest piaf Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 Om sommeren ligger ofte prisen på ferske reker på både 120,- og 140,- Som baby-E nevnte, man får hva man betaler for, og jeg gidder heller ikke spise reker som har vært i fryseboksen, til det er jeg faktisk for opptatt av god kvalitet. Hos fiskehandleren min (som alltid selger gode varer, og tar seg godt betalt) lå kiloprisen for ferske, store reker på 215 kr i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå