Gå til innhold

Hvor kan jeg få kjøpt dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Jeg har trålet nettsider etter diverse hjelpemidler til hjemmet, men finner ingen produkter som tilfredsstiller mine krav.

Her inne er det så mange opplyste mennesker, så dere kan sikkert hjelpe meg å finne de rette produktene! :)

1. Vaskemaskin.

Den bør være kombinert:

* skittentøyskurv som sorterer vasken som blir lagt i den, og vaskemaskin som fyller seg selv, henger opp klær til tørk, bretter sammen klærne og legger dem på plass.

2. Oppvaskmaskin som fyller seg selv, og setter på plass i skapene når oppvasken er ferdigvasket.

3. Støvsuger som rydder, tørker støv, og støvsuger ved behov.

4. Sengetøybytte-robot, som bytter sengetøy på programmert dato.

Noen som vet hvor jeg finner noen av disse produktene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2. Oppvaskmaskin som fyller seg selv, og setter på plass i skapene når oppvasken er ferdigvasket.

Min oppvaskemaskin gjor dette av seg selv. Den slår seg litt vrang når manner er vekkreist dog, og streiker da. Men det er sikkert bare tilfeldig.

Skrevet (endret)
Min oppvaskemaskin gjor dette av seg selv. Den slår seg litt vrang når manner er vekkreist dog, og streiker da. Men det er sikkert bare tilfeldig.

Sikkert bare tilfeldighet.

Like tilfeldig som at min oppvaskmaskin fungerer som den skal når svigerfar er på besøk, men aldri ellers! :sur:

Endret av Verdens verste husmor
Skrevet

Jeg aner ikke, men si ifra om du finner...for sånne produkter vil jeg gjerne ha!

Skrevet

Samme problem her, kanskje det er noe med årgangen? :ler:

Skifte sengetøyrobot finnes jo i det minste! Husker jeg så demonstrasjon på robodex (messe som viser frem det nyeste innen robotteknologi) da jeg var i Japan for fem år siden. Søt var den også! :rødme: Hvor man får kjøpt derimot.. :klø: Men det er jo fem år siden, så bør jo være mer utbredt nå enn da i det minste :)

Gjest Gjest
Skrevet

Mannen min innbilte seg at alle leiligheter hadde slike maskiner da vi ble sammen. Han bodde sammen med moren sin den gangen. Leiligheten min (etterhvert vår) har dessverre ikke disse funksjonene.

Jeg tror de kaller slike "hushjelp", men de er ganske dyre. Mulig en au pair er rimeligere, men de skal egentlig ta seg av barn.

Gjest Tweek
Skrevet
Jeg har trålet nettsider etter diverse hjelpemidler til hjemmet, men finner ingen produkter som tilfredsstiller mine krav.

Her inne er det så mange opplyste mennesker, så dere kan sikkert hjelpe meg å finne de rette produktene! :)

1. Vaskemaskin.

Den bør være kombinert:

* skittentøyskurv som sorterer vasken som blir lagt i den, og vaskemaskin som fyller seg selv, henger opp klær til tørk, bretter sammen klærne og legger dem på plass.

3. Støvsuger som rydder, tørker støv, og støvsuger ved behov.

4. Sengetøybytte-robot, som bytter sengetøy på programmert dato.

Jeg hadde disse produktene før. Fikk en samlepakke som het mamma :sjarmor:

Skrevet

Min "mamma-samlepakke" hadde ikke alle disse funksjonene, jeg må ha fått en defekt modell! :klø:

Skrevet
Samme problem her, kanskje det er noe med årgangen? :ler:

Skifte sengetøyrobot finnes jo i det minste! Husker jeg så demonstrasjon på robodex (messe som viser frem det nyeste innen robotteknologi) da jeg var i Japan for fem år siden. Søt var den også! :rødme: Hvor man får kjøpt derimot.. :klø: Men det er jo fem år siden, så bør jo være mer utbredt nå enn da i det minste :)

Så morsomt! :ler:

Mannen min innbilte seg at alle leiligheter hadde slike maskiner da vi ble sammen. Han bodde sammen med moren sin den gangen. Leiligheten min (etterhvert vår) har dessverre ikke disse funksjonene.

Jeg tror de kaller slike "hushjelp", men de er ganske dyre. Mulig en au pair er rimeligere, men de skal egentlig ta seg av barn.

Jeg har vurdert "hushjelp", men det koster nok litt i overkant av hva jeg kan betale.

Au-pair-modellen ble uaktuell for mange år siden. :tristbla:

Skrevet

Samme hadde jeg. I tilleg lagde den mat, kjempepraktiskt.

Skrevet

Min oppvaskmaskin forteller meg at electrolux har laget en selvdreven støvsuger. Og at det finnes kjøleskap som bestiller mat av seg selv.

Må si jeg er fornøyd med oppvask-modellen min, som i tillegg til å ha alle disse egenskapene, innehar så mye informasjon, og ikke minst som også fungerer som varm armkrok å legge seg inntil på kveldene!

Skrevet
Og at det finnes kjøleskap som bestiller mat av seg selv.

Men den funker vel kun i landet det er utgitt i, og tror ikke det har kommet enda, men er usikker der..

Skrevet

Det kan godt være, oppvaskmaskinen min bærer ned noe greier i boden akk nå, så da er jeg clueless :legrine:

Gjest Tweek
Skrevet
Min "mamma-samlepakke" hadde ikke alle disse funksjonene, jeg må ha fått en defekt modell! :klø:

Hmm, det var jo dumt. Sånn går det når du ikke sparer på kvitteringen :sprettoy:

Skrevet

Hvis du plasserer to oppvaskmaskiner ved siden av hverandre har du delvis løst dette problemet. For da trenger du ikke flytte så mye inn i skapet, bare sørge for å ta fra den som er ren og sette det skittne inn i den der det er møkket. Kjøre vask når den er full, og gjøre motsatt neste gang...

Skrevet

Dessverre er ikke alle mammaer sånn, ihvertfall ikke jeg ;)

Skrevet
Hmm, det var jo dumt. Sånn går det når du ikke sparer på kvitteringen :sprettoy:

Garantien har vel gått ut for noen år siden, og dessuten delte jeg den med min bror, kanskje han slet den ut før jeg ble født?

Den har i alle fall ikke fungert helt på den måten så lenge jeg kan huske. ;)

Hvis du plasserer to oppvaskmaskiner ved siden av hverandre har du delvis løst dette problemet. For da trenger du ikke flytte så mye inn i skapet, bare sørge for å ta fra den som er ren og sette det skittne inn i den der det er møkket. Kjøre vask når den er full, og gjøre motsatt neste gang...

Det blir for dyrt, for da må jeg bygge ut huset for å få et større kjøkken.

Nei, vil heller ha en modell som fyller og tømmer seg selv. :)

Ellers liker jeg også Rainbow Brites modell som også er et oppslagsverk.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Sånn litt på siden og kanskje mer for oss single som helt må klare oss uten Mamma-modellen og Manne-moddellen:

Jeg venter på kjøkkenet som har hyller/skuffer som passer i oppvaskmaskinen. Dvs. man tager kurven med rene kjørler direkte ut av maskinen og rett inn i skapet. Ingen omstabling.

De har denne på ALLE restauranter og hvis jeg noen gang kommer dit hen å eie min egen kåk der jeg må legge inn nytt kjøkken så vurderes dette seriøst.

Det finnes allerede både støvsuger og gressklipper som gjør jobben selv - i tilfelle gressklipper må man gjerde den inn med en viss type "gjerde" - en sensor som forteller at "nei nei ikke naboens plen, bare min". I tilfelle støvsuger plasserer man dingsen på gulvet og så jobber den til det ikke er støv mer. Riktignok må den stå fremme, jeg husker ikke helt om den hadde et "hi" eller lignende under sofaen der den kan sove etter endt jobb.

Jeg vil veldig gjerne ha sjølgående swiffer også.

Endret av Blondie65
Skrevet
I tilfelle støvsuger plasserer man dingsen på gulvet og så jobber den til det ikke er støv mer.

Ja, det stemmer - det har jeg hørt om. Noen som vet hva den heter/er å få tak i?

Har tenkt endel på en slik som kan romstere på soverommet om dagen - har oppdaget at det bor kaniner under sengen. Like etter jeg tror jeg har ryddet dem ut, er det en ny koloni der.....

Gjest Blondie65
Skrevet
Ja, det stemmer - det har jeg hørt om. Noen som vet hva den heter/er å få tak i?

Har tenkt endel på en slik som kan romstere på soverommet om dagen - har oppdaget at det bor kaniner under sengen. Like etter jeg tror jeg har ryddet dem ut, er det en ny koloni der.....

På Elkjøp: http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...;visavdeling=43

Her er den omtalt:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.2651050

Vil ha vil ha vil ha ... nå ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...