Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 jeg er en ungkar med litt for mye penger mellom hendene for tiden, og er klar for shopping. Jeg tenkte å fornye kles-skapet mitt. Før har jeg handlet en del klær hos Dressmann og sånne steder, generelt billig og en nøytral standar. Nå vil jeg prøve litt annet, litt mer fresh og trendy. Men hvilke butikker går jeg da i? Pris er knekkende likegyldig så lenge jeg liker det jeg prøver. Har sett noen butikker, men mange har ikke stort utvalg i XXL som er min størrelse. Noen her med et godt tips?
Bex Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Personlig synes jeg ikke du skal kjøpe merkeklær bare for å gjøre det. Hvertfall ikke synlig merkeklær. Det viktigste er at klærne sitter perfekt til deg. Hadde ikke synes at en stilig fyr hadde vært mindre stilig om klærne kom fra Dressmann. Carlings er gode på jeans, og det er superviktig at jeans sitter bra. Ellers er jeg veldig glad i stilen på Massimo Dutti, og tror de har alrighte herrestørrelser. Boomerang har mye fint, og Acne og Bruuns Bazar... Andreetasjen på Steen og Strøm har jo mange forskjellige merker, så du kan jo gå dit for å danne den en mening om hvilke merker du liker. Så kan du heller gå på flagship stores etterpå hvor de har litt bedre utvalg. Det aller beste er kanskje å få med en venninne som har litt peiling. Jeg har vært med som shoppingkonsulent for flere av kameratene til min bror. Tror de fleste jenter vil like et sånt oppdrag. Bare ikke kjøp noe som absolutt ikke er deg Endret 23. juli 2007 av Bex
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Er mange steder å gå da, og vifter du litt med lappene finner de str. ER jo mange feitinger med stor lommebok. På Ferner Jacobsen kan du få målsøm da. Ellers så hadde jeg dratt på Zenon, Kamikaze, 2. etg på steen og Strøm ol ... klær skaper virkelig folk om du er litt feit og utiltrekkende så får du mye mere draget med dyre klær i allefall
Ce'Nedra Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men samboer'n handler i alle fall en del på Brandstad, spesielt av merket G-star. Der er det mye tøft, kule jeans også. Jeg er litt usikker på hvordan det ligger an med størrelsene, men han er veldig bred over skuldrene og bruker XL tror jeg. Husk kule sko til
Bex Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Er mange steder å gå da, og vifter du litt med lappene finner de str. ER jo mange feitinger med stor lommebok. På Ferner Jacobsen kan du få målsøm da. Ellers så hadde jeg dratt på Zenon, Kamikaze, 2. etg på steen og Strøm ol ... klær skaper virkelig folk om du er litt feit og utiltrekkende så får du mye mere draget med dyre klær i allefall Er da virkelig ikke nødvendig med dyre klær for å ha draget! Helt unødvendig å handle designerklær. Om man da ikke har så mye penger at man kan tenne på tusenlapper uten å bekymre seg over det. Men har man så mye penger, har man draget uansett hvordan man ser ut (hvertfall på enkelte dager). Da er det bare å stille opp på Turbo Tirsdag... Endel jenter synes det bare er latterlig med gutter i designerklær. Blir liksom så over-the-top. Og XXL er da ikke en veldig stor størrelse for menn. Min bror bruker XL, og han er tynn som en strek, men veldig lang. Det bør da være en vanlig størrelse i alle butikker.
Bex Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men samboer'n handler i alle fall en del på Brandstad, spesielt av merket G-star. Der er det mye tøft, kule jeans også. Jeg er litt usikker på hvordan det ligger an med størrelsene, men han er veldig bred over skuldrene og bruker XL tror jeg. Husk kule sko til Brandstad har mye tøft også, ja. Og Follestad. Og Volt. Tøffe sko og tøff jakke er viktig, og bør være 100%. Det er jo det man viser frem når man er utendørs.
Ce'Nedra Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 XXL er ikke så stort nei. Samboer'n bruker som nevnt XL og han er slank, men trener mye og har bred brystkasse og skuldre. Bør ikke være så vanskelig å finne XXL i vanlige butikker heller.
Catzy Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Hvilken stil vil du gå for? Flashy eller distingvert? Fordelen med merkeklær er at de som regel er i bedre kvalitet enn det du f.eks. kjøper på Dressmann. Bedre stoffer, bedre snitt, bedre søm. Så jeg tror det er lurt å bruke litt ekstra penger på kvalitetsklær når man har det, så lenge man ikke kaster det bort på ting som her hot i dag, not i morgen. Men så er det altså et spørsmål om stil. Trendy eller klassisk? Hvis du vil ha noe som er hot akkurat nå, gå til Zenon, J. Lindeberg eller Tiger of Sweden. Hvis du vil ha mer klassiske ting, kan Ferner Jacobsen, Follestad og Gunnar Øye på Majorstua være interessante. Det betyr ikke at det er bare super-trendy greier hos de to første, og bare trauste på de to siste, men det er kanskje greit å vite hva du kan forvente. Kamikaze i Hegdehaugsveien har en god mix av trendy og mer klassisk, men noen av betjeningen der er litt ... lite kundevennlige. Det er en herrebutikk med forskjellige merkeklær bak Stortinget, ved siden av Coso Como (?). Husker ikke hva den heter. De har både trendy klær og mer dresser etc. 2. etg på Steen og Strøm er også bra. Min kjære er veldig glad i Boss, som er bra kvalitet, har bra snitt, men er ikke helt over-the-top. Det er en bra Boss-avdelingen på S&S, og i den butikken ved Stortinget. Han liker også Gunnar Øye, men går på Kamikaze hvis han vil ha noe spesielt. Tenk litt på hvordan du kan bygge opp en bra garderobe. Bruk penger på en klassisk dress, skjorte og sko. Da er du i boks med mindre du går veldig mye opp eller ned i vekt, for de neste 5-10 årene. Kjøp et par klassiske slips, belte og sokker (tynne, sorte, i ull, til langt opp på leggen). Se også på noen bra fritidssko, jeans, skjorter og t-skjorter, i tillegg til noen gensere. Når du har alle basistingene, kan du bruke masse penger på trendy ting. Killer jeans, flashy skjorter og t-skjorter, blingy belter og rå sko. Hvis du har penger igjen, kjøp en trendy dress eller to. (Enten en helårs, eller en lys sommer-dress og en mørk vinterdress.) Få tak i et eller flere par mansjettknapper og slipsnåler. Ikke bruk alle de super-trendy tingene på en gang, det blir for mye. Og finn ut hvordan du evt. kan bruke disse tingene sammen med de mer klassiske. Skaff deg også flere typer sko, til flere anledninger. Selskapssko, bar-sko, sommersko (tøffe sandaler, dropp sokker ), sko til å rusle i byen med, sko til å rusle i skogen med, etc, etc. Prøv både Hector i Hegdehaugsveien, Lille Vinkel på Majorstua, Sannergata Skotøimagasin ved gamle Ringnes. Som herre er den beste ruta for bra herreklær som følger: 1) Start på Steen og Strøm 2) Gå langs Prinsensgate mot Stortinget (er et par butikker mellom Steen og Strøm og Stortinget i denne gata, i motsetning til Karl-Johan.) 3) Et par butikker i Akersgata 4) Kryss over plassen foran Stortinget og gå innom Ferner Jacobsen og Gant i Stortingsgaten Hvis du gidder, kan du ta en tur innom Paleet på veien. De har også flere herremerker i butikkene i 2. etg. 5) Gå mot Majorstua. Begynn i krysset Parkveien / Hegdehaugsveien og gå oppover. Her finner du Massimo Dutti, Kamikaze og Hector langt nede, Company med bl.a. Tiger of Sweden litt lenger opp. 6) Gå inn på Tatler, herremerker av det trendye slaget i 2. etg. 7) Rusle videre oppover mot Majorstua. Gunnar Øye er på venstre side, ved Valkyrie plass. 8) Lille Vinkel sko ligger altså helt ved Majorstuekrysset Hvis du har energi og penger igjen (evt en annen dag), ta en tur langs Markveien og div andre steder på Grünerløkka. Det er også en del fine butikker i området mellom Solli plass og Briskeby, bl.a. Hassan og Den Dama. Kan også være greit å sjekke ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå