Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Hvor ofte spiser du ute på kafe eller reataurant, og omtrent hvor mye penger bruker du på det hver måned? Jeg spiser ute ca en gang i uka. Bruker i gjennomsnitt ca 150 kroner hver gang. Altså 600 kroner i måneden.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Vi går også ut ca 4 ganger (eller noe sånt) pr år. Da bruker vi fort 6-800 kr pr person.
Cilla Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tipper 1000-1500 kr i mnd. Det er for 2 voksne og ett barn. Spiser på restaurant ca 1-2 gng i mnd i gjennomsnitt, men er på cafe 1-2 gng i uka.
Gjest Aloha Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Tipper at jeg bruker rundt en tusenlapp +/- pr måned på restaurant- og cafe-utgifter. Regner jeg med mannen blir det mer. Unner oss det.
monja Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Tja, det er så lite at det ikke kan telles tror jeg. Vi er vel ute og spiser eller på kafe 2 - 3 ganger pr år.
mariposa Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 Dette er ikke vår største utgiftspost akkurat. Er innom en McD en eller 2 ganger i mnd. Vi koser oss desto mer hjemme. Og med 7-8 uker utenlandstur i året så er det nok der vi bruker penger på kafe og restaurantliv.
Malama Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Vi spiser "ute" (stopper på en kafe eller pizzaresturant eller noe sånn) hver gang vi kjører "langtur" (dvds til og fra juleferie, påskeferie etc, da kjører vi 8-9 timer, og må ha mat underveis) Men da er det ikke akkurat dyr mat, gjerne en burger eller vi deler en pizza. Dette regner jeg mer som "reisekostnader" enn "ut og spisekostnader" og bortsett fra dette er nok våre månedlige slike "ut og spisekostnader" sikkert...10 kroner? Vi går rett og slett ikke ut og spiser...
happyhappy Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Tja.. det varierer veldig fra mnd til mnd.. 300kr +/-. Mens nå som det er ferie, så bruker jeg vel 1500-2000kr på cafe/restaurant.
Bex Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Oi, nå føler jeg meg sløsete her... Er vel på kafe/bar/restaurant to til tre ganger i uka, og da går det fort 100-200 kr per gang. Så ca 16-1800 kr i måneden, tenker jeg. Men, spiser frokost, lunsj og middag (når jeg jobber overtid) på jobben, så handler veldig lite mat i matbutikker, da. Og er jo så mye koseligere å spise ute med venner enn alene hjemme!
shatika Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Har egentlig ikke regnet så nøye på det men vi er glad i å gå ut å spise og jeg er veldig glad i å gå på cafe så det går nok fort ca 1000-1200 kr pr mnd
Sluagh Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 går sjelden ut og spiser, er sjelden på cafe. er vi ute og spiser så har vi noen favoritter, og de er forholdsvis rimelige. uner 400kr for mat og drikke for meg og samboer. er på cafe kun ett par ganger i året, kjøper da sjelden mer enn en kaffe eller to.
Gjest vimselot Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 For mye. 3-5 tusen i mnd... Har ikke turt ta opp regnestykket, men for mye ja. Må snart be mine foreldre om et lite lån, om ...jeg må det kansje og det er pinlig siden jeg er 39...og de er ikke så dumme at de ikke vet hvor penga har forsvunnet, taxi, vin, middager, og i tillegg vet de at jeg ofte blri spandert på...av en venn... en venn (en eks, men venn) Men de vet at jeg aldri har levd etter evne...eller oppført meg helt etter boka... Hjelper de meg ikke, går jeg til frelesarmeen, men de hjelper meg. Vet det, har lånt før, og alltid betalt tilbake. Men nå drar de snart til utlandet, så jeg må være kjapp for å få gehør... De blir ikke glade, men...de er litt glade fordi jeg er ærlig.... Vet ikke, antar bare, men.
Rosalie Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Alt fra 0 til maaaaange tusen. I snitt 2-3000, kanskje?
Gjest Alou Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Et vanlig kafè besøk ender vel som oftest på max 50,- for min del og det finner vel sted 4-5 ganger i mnd. Resturantbesøk blir jo fort en del mer penger, men det skjer forholdsvis sjelden. Summen pr. mnd eller år blir derfor ikke s stor.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Ofte på café og spiser gjerne også ute men ikke nødvendigvis på veldig fancy steder....men regner med at det går noen tusenlapper i mnd ja. Typisk drøye 200 per gang hvis jeg tar noe mer enn bare kaffe
Gjest Elastica Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 Med tre sultne barn som skal mettes blir et kafébesøk betraktelig dyrere nå enn da vi var alene. Vi spiser ofte frokost ute i helgen, og kanskje en eller to ganger middag i løpet av måneden. I tillegg kommer de gangene vi er så heldige å få barnevakt og kan spise og drikke godt med venner ute. Dessuten når vi trenger pause når vi er ute og kjører... Dette vil jeg nok ikke finregne på. Mat må man jo ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå