Snasen Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hvilket av forholdene tror du varer lengst? Jeg tror at de som har oppvaskmaskin vil ha et lengre forhold. de slipper rett og slett å krangle om oppvasken. Det er et lite element, men aj så viktig. De fattige uten oppvaskmaskin må derimot krangle om oppvasken, og etter hvert går de lei denne "unyttige" mannen som aldri tar oppvasken (og så kommer de inn hit og klager over det). Som med penger, spiller også oppvaskmaskinen en rolle i et forhold. Har dere oppvaskmaskin? Hvis ikke, ville dere ikke nå gått til innkjøp av en for å redde forholdet? Har dere ikke råd, da er dere jo i den økonomiske krisa allerede, så da sier det jo sitt.... Endret 23. juli 2007 av Snasen
Brukernavn Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Oppvaskmaskin var en av de første tingene vi gikk til innkjøp av etter vi ble samboere...vi så det på samme måte som deg; en investering i forholdet
Snasen Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2007 Jajamen! Folk sier det samme når man bor i kollektiv. Ha oppvaskmaskin, ellers blir det bare krangling. Da blir det det i et forhold også. Heia oppvaskmaskinen. Den er med på å redde en del av forholdene til folket verden over.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Vi har oppvaskmaskin, har faktisk ikke merket noen forskjell fra før til etter. Ettersom det ble lettere og vaske opp, så har sambo begynt og "krangle" på andre ting som og sette inn og ta ut av oppvaskmaskine, og vel resten av husoppgavene..
Gjest StockDama Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Vi har ikke oppvaskmaskin, rett og slett fordi vi har så ekstremt lite oppvask at det er bortkasta med penger, og tar 5 minutter å gjøre. Av og til tar jeg den, av og til gjør han det. Men selvfølgelig, om forholdet holdt på å skrante pga mangel av oppvaskmaskin hadde vi nok lett skaffa en, men for å være ærlig, så trur jeg det ville vært noe annet som var sentralt til problemene enn mangel på oppvaskmaskin.
aline Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 vel, om oppvaskmaskinen er det store være eller ikke være, så er kanskje ikke forholdet skapt til å overleve uansett. bortsett fra det ville jeg helt klart valgt å kjøpe oppvaskmaskin, men det er vel egentlig at i de fleste forholdene jeg har vært i, så lager mannen mat og jeg tar oppvasken, ergo kjøper vi selvsagt oppvaskmaskin.. *flirer* at økonomi kan ta livet av forhold, ser jeg ja, men dersom det største problemet man har er oppvasken, så har man kanskje sklidd litt for lett igjennom livet?
Gjest Deception Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Oppvaskmaskinen vår er helt genial, men jeg ser ikke for meg at oppvask uansett ville blitt en kilde til krangel hos oss. Nå er neste steg å finne opp servise og bestikk som hopper pent inn i oppvaskmaskinen av seg selv, i stedet for å legge seg på vent på benken.
Rainbow Brite Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 En venninne av meg fikk sjokk da hun kom inn på kjøkkenet og så at vi ikke har oppvaskmaskin ("Og dere er fortsatt gift?!? " ) Lite er mer klisje enn å krangle om oppvasken, men kan nok ikke stå her og kaste den første steinen heller... (Så har sånne unyttige krangler en tendens til å komme når begge parter er slitne og dunker hodet i veggen, og da blir jo gjerne alt ulogisk så fryktelig logisk! )
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Vi fikk oss nylig oppvaskmaskin. Deilig å kunne legge seg oppå hverandre på sofaen etter middag i stedenfor å stå med oppvasken. Men noen kilde til krangel har aldri oppvasken vært hos oss. Vi pleide å ta den ca. annenhver gang.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Bofellesskap uten oppvaskmaskin hadde vært utenkelig nå. Å bo sammen uten oppvaskmaskin gikk, man må bare bli enig om en retterdig fordeling av husarbeidet. Om denne fordelingen er med eller uten oppvask er mindre viktig, men fordelingen må stemme. Nå har vi oppvaskmaskin, og mannen har fått et nytt ansvarsområdet; å henge opp den store klesvasken (sengetøy ol), for det må henge oppe på loftet i tillegg til at han tar ekstraoppvasken (de tingene som ikke kan vaskes i oppvaskmaskinen).
ceca Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Ettersom det ble lettere og vaske opp, så har sambo begynt og "krangle" på andre ting som og sette inn og ta ut av oppvaskmaskine, og vel resten av husoppgavene.. du er ikke alene med en slik mann..
Gjest Elfrida Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Nå er neste steg å finne opp servise og bestikk som hopper pent inn i oppvaskmaskinen av seg selv, i stedet for å legge seg på vent på benken.Og hopper pent tilbake på riktig plass i skuffer og skap når det er rent :D
Arkana Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror ikke det er "problemene" (som krangling om oppvask) som avgjør om et par holder sammen eller ikke, alle har sine problemer, men hvordan man velger å takle dem. Forøvrig har vi oppvaskmaskin, det har alltid vært uaktuelt å ikke ha det, ikke pga evt krangling, men fordi ingen av oss liker oppvask.
kamela Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 som og sette inn og ta ut av oppvaskmaskina Det minner meg om mitt tidligere liv...
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 Vi kjøpte oss oppvaskmaskin nesten med det samme vi flyttet sammen. Jeg hadde da vært på besøk på hybelen hans og sett hvor mange dagers oppvask som sto på benken der :D!!! Jeg tror ikke en oppvaskmaskin kan redde et forhold, men jeg tror det kan hjelpe bittelitt ;D
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Det minner meg om mitt tidligere liv... Skjønner ikke hvordan han kan krangle om det hehe.. Jeg gjør alt annet, men for han er det så ork og sette inn/ta ut av maskinen.. Dakar sambo må jo hvile seg siden han sto opp seks.. Ikke pokker.. Lurer på hva som skjer om han blir alene, han sover jo hele dagen..
Gjest vimselot Skrevet 23. juli 2007 #17 Skrevet 23. juli 2007 Det ideele er å ha minst to oppvaskmaskiner, en man legger inn i skitne kopper osv, og en man som bare inneholder det som er rent...da slipper man i alle fall å ta ut av maskinen, men kan la maskinene fungere som "skapplass"... Har ikke oppvaskmaskin nå, er singel og ser ikke behovet, dessuten er ikke kjøkkenet så stort at det gjør noe... Men ser absolutt fordel med å ha oppvaskmaskin, selv om jeg ikke tror oppvask er en direkte årsak til samlivsbrudd (spørs hvilken oppvask...)
Arkana Skrevet 23. juli 2007 #18 Skrevet 23. juli 2007 Det ideele er å ha minst to oppvaskmaskiner, en man legger inn i skitne kopper osv, og en man som bare inneholder det som er rent...da slipper man i alle fall å ta ut av maskinen, men kan la maskinene fungere som "skapplass"... Jeg vet om folk som har det, og i realiteten fungerer det ikke slik. Istedet tar man litt fra hver maskin slik at man ender opp med to halvfulle maskiner og skittentøy som må stables på benken likevel.
Gjest vimselot Skrevet 23. juli 2007 #19 Skrevet 23. juli 2007 Jeg vet om folk som har det, og i realiteten fungerer det ikke slik. Istedet tar man litt fra hver maskin slik at man ender opp med to halvfulle maskiner og skittentøy som må stables på benken likevel. Ok. Har aldri testet det i praksis, men har snakket om det med venninner...kanskje det fungerer best når man er singel og vet hvilken maskin som har funksjon som "skap" og hvilken de skitne koppene skal inn i...
Rainbow Brite Skrevet 23. juli 2007 #20 Skrevet 23. juli 2007 Å bruke som skapplass er heller ikke ideelt, har en ødelagt oppvaskmaskin her, men har ikke fjernet den enda, siden vi tydeligvis trenger rørlegger for å gjøre sånt noe, så den brukes som skapplass. Men synes alltid det lukter litt kvalmt inni der.. Så vi burde vel få ut fingern å bytte ut vaskemaskinen eller sette inn et skap i steden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå