Gjest Zanzibar Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Hei. Trenger råd og tips å komme overens med min kjæreste venninne i vennegjeng. Vært sammen med ham i 3 år, han har en stor vennegjeng som han har kjent i mange år. Og ei venninne som er Alfa-hunden i gjengen. Hun styrer, fikser,ordner og bestemmer alt sosialt og alle innfinner seg i det uten å mukke. Jeg anser meg selv som en oppegående dame med en normal, sosial antenne, men jeg sliter fælt med å få fotfeste i denne vennegjengen. Spesielt føler at jeg har blitt uglesett og hundset av denne ene venninnen helt fra første dag. Jeg opplever henne som svært manipulativ, slu og spiller folk opp mot hverandre ved å late som hun er "fortrolig" med deg, så å dolke deg i ryggen ved å baktale. Selv føler jeg at jeg har slitt meg selv ut ved å virkelig legge meg i selen, for å komme overens med henne. Vise interesse i henne, spørre henne om seg selv osv. Alle ting som man gjør for å utvikle et vennskap. Til ingen nytte. De første 6mnd etter vi ble sammen, kom hun tilstadighet med små "fortrolige" stikk, som kun var beregnet på å gjøre meg usikker på forholdet til ham. Med tid og stunder, klarte hun å nesten å ødelegge forholdet mellom meg og min kjære. I årenes løp, ble ting så ille med all hennes dramatikk og intriger, at jeg bønnfalte min kjære om å gripe inn og sette en stopper til dette. Han ville ikke, og sa at det er "jente-greier" jeg måtte ordne opp i selv. Jeg føler meg såret og sviktet av ham, da på en merkelig måte, jeg mistenker kjæresten min får et Kick ut av uroen og bråket som oppstår rundt dette. Han sier at hun er svært sjalu på vårt forhold, (hun er gift) og ser på meg som en trussel og konkurent. Jeg orker ikke mer av hennes drama,der hun involverer resten av gjengen. De kommer i klemme mellom meg/kjæresten og henne, så jeg holder meg langt unna alle sosiale tilstelninger som jeg vet hun er tilstede. Det irriterer meg at det er meg som må holde meg unna, da jeg mener at min kjæreste burde snakke med henne om dette. Hun er tross alt hans bestevenninne. Har jeg rett å spørre ham hvor hams loyalitet ligger? I så fall, hvorfor lar han henne herje slik med meg? Vi er alle i 30-årene.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Har jeg rett å spørre ham hvor hams loyalitet ligger? I så fall, hvorfor lar han henne herje slik med meg? Vi er alle i 30-årene.Ja, det har du så absolutt.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Har selv erfart hvordan det er å skulle takle en sånn venninne. Hun kommer jo aldri til å like deg samme hva du gjør fordi hun er så vant til å ha den posisjonen hun har. Er veldig slitsomt og i mitt tilfelle var det medvirkende til at det ble slutt med meg og min kjære. Så ta opp saken med han og finn ut av ting i tide! Han er involvert enten han vil innse det eller ikke, fordi dere er to av de viktigste menneskene i livet hans. Han må ikke nødvendigvis velge men han må være villig til evt å mekle.
Frk Johansen Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Hei Jeg har ikke opplevd noe slikt, men min samboer har en venninne jeg har litt problemer med å like. Jeg tror også hun er sjalu på meg, at vi har det så bra så jeg lar han holde kontakten med henne på egen hånd. De er heldigvis ikke omgangsvenner i den forstand så det har sjelden vært tema å invitere henne og mannen hjem til oss. Det virker jo som om denne vennegjengen er forholdsvis stor, kan dere ikke droppe denne "venninnen" og mannen hennes når dere inviterer folk? Mener ikke at dere skal kun utelate de men be ett eller to par om gangen og ikke dem. Også synes jeg du skal si til din kjæreste at han får forklare denne "venninnen" at grunnen til at hun ikke blir invitert er at dere er lei all spliden og uroen hun forårsaker. Si at dere gjerne vil pleie de vennskapene som gir dere begge glede. Lykke til! Og du, dette er IKKE en jentegreie, jeg har ingen slike venninner og håper virkelig ikke jeg blir ansett for å være slik heller.
Rosalie Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten min prioriterte en venninne framfor meg, i den forstand som han gjør ved å fraskrive seg alt ansvar med å kalle det en "jentegreie" som TS og hun andre får ordne opp i selv.
Gjest synseren Skrevet 23. juli 2007 #6 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Synes ikke du skal omgås denne "venninnen" når du føler det sånn. Hun vil bare suge energi ut av deg, og ellers gi deg lite. I ett vennskap skal man gi og ta. Endret 23. juli 2007 av synseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå