Gå til innhold

far er ikke far. ) sannsynligvis)

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i kveld
Skrevet

Hvordan griper man sken an? En lei og vond sak.

Et par roter og har mye problemer, men velger å bo sammen pga graviditet. Barnet blir født og fart er overlykkelig. også mor.

Forholdet ar slutt. Mor og barn bor ikke i Norge, men i et naboland.

barnet har kontakt med far og øvrige fam til han. det er kusiner/fettere/besteforeldre/oldeforeldre/venner av venners slekt.

barnet har grodd til uten å nevne alder.

Mor vil helst ikke ha noen nærkontakt med denne fam med barnet.

nå skjønner vi grunnen.

hun har betrodd seg til en venn som har fortalt til en venn.... far er ikke biologosk far til barnet. dette vet hun fra begynnelsen uten noen test.

Hvordan kan en kvinne gjøre noe slikt mot et barn og en del av fam.

en fam som har fulgt barnet ved alle anledninger

Nå har ryktet spredd seg. Nå har hun kalde føtter.

Saken er det at det vil komme frem via en test.

Hvilke reaksjoner vil dette barnet få?En y far vil komme på banen...en ny fam vil få et sjokk. Hvordan vil de takle å innvolvere seg i et nytt ukjent barn? eller vil de det?

Hva med den andre fam?

De vil jo ikke miste følelsene for dette barnet, men det vil ikke bli det samme.

Vil de trekke seg sakte tilbake+

Hvordan kan en kvinne leve på en slik løgn+ greit for henne, men hun har lurt sitt barn i alle år.

Hva er deres reaksjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet
[..]

Hvordan kan en kvinne leve på en slik løgn+ greit for henne, men hun har lurt sitt barn i alle år.

Hva er deres reaksjon?

Fatter meg ikke på hva som foregår oppe i hodet på sånne folk, reinspikka egiost er bare forstavelsen..

..er sjeleglad for at menn faktisk kan kreve en test nå, tidligere måtte de bare finne seg i status quo, selv om de hadde sterke anelser.

Skrevet

Dette kan hun straffes for. Rein svindel...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dette kan hun straffes for. Rein svindel...

Såvidt meg bekjent kan hun ikke det. Straff for å oppgi feil far ble fjernet for noen tiår siden.

Til ts: Stakkars dem som har kommet uforskyldt opp i dette, barnet, lurt "far", "fars familie" og den far og farsfamilie som har blitt holdt uvitende. Det finnes ting man ikke skal lyve om, men det skjer som en av mange måter man kan begå overgrep på. Jeg ser ikke noe uforståelig eller mystisk i det, hun har vel bare hatt svak ryggrad og tenkt på hva som er enklest på kort sikt. Nå må en hel gjeng betale prisen.

Jeg lurer på ditt spm om hvordan man griper saken an. Det er da helt avhengig av hvilken rolle og relasjon man selv har i fht de involverte.

Gjest Gjest
Skrevet
Såvidt meg bekjent kan hun ikke det. Straff for å oppgi feil far ble fjernet for noen tiår siden.

Til ts: Stakkars dem som har kommet uforskyldt opp i dette, barnet, lurt "far", "fars familie" og den far og farsfamilie som har blitt holdt uvitende. Det finnes ting man ikke skal lyve om, men det skjer som en av mange måter man kan begå overgrep på. Jeg ser ikke noe uforståelig eller mystisk i det, hun har vel bare hatt svak ryggrad og tenkt på hva som er enklest på kort sikt. Nå må en hel gjeng betale prisen.

Jeg lurer på ditt spm om hvordan man griper saken an. Det er da helt avhengig av hvilken rolle og relasjon man selv har i fht de involverte.

Ja, hvordan griper man an en slik sak? (bortsett fra far/dna-test)

Når mor er lite intr i kontakt nå, så sier det seg selv at hun har grunn til å bryte senere. For sin egen del. Hva med barnet?

En hel fam er forvirret og i "sjokk". Hva nå liksom.

Det ble ikke noe tantebesøk av barnet i år pga omstendighetene. hun måtte fordøye det.

Ps) til den andre som svarte. man blir ikke straffet for slikt. Mor er ikke forpliktet til å oppgi barnets far,men den som har trodd han var far kan kreve at en annen mann tar test om han vet hvem det er.

Det er litt "juridisk" alikavel selv om man ikke blir straffet.(mor altså) Om "ikkefar" har navn kan han kreve test, men den personen får rett til å utttale seg først til en dommer(?) der blir han spurt om det har vert sex mellom han og mor på aktuelle tidsp. nekter man å avgi test kan man bli tvunget.

Så mor slipper å bry seg....andre må ordne opp.

dette blir underordnet i forhold til barnet som også må få beskjed. Hvor gammel bør et barn være? skal man leve lengre på en løgn til det er modent for det?

Det beste var at det kom på bordet da barnet var baby...

for meg står mor som et meget uansvarligmennske. Hun skaper problemer for sitt barn, sjokk og sorg i en hel fam. Hva annet er hun i stand til? Hun burde ikke hatt barn.

Skrevet

Han har vel kanskje betalt barnebidrag? Det blir som å stjele spør du meg

Gjest Fliss
Skrevet
Hvordan griper man sken an? En lei og vond sak.

Et par roter og har mye problemer, men velger å bo sammen pga graviditet. Barnet blir født og fart er overlykkelig. også mor.

Forholdet ar slutt. Mor og barn bor ikke i Norge, men i et naboland.

barnet har kontakt med far og øvrige fam til han. det er kusiner/fettere/besteforeldre/oldeforeldre/venner av venners slekt.

barnet har grodd til uten å nevne alder.

Mor vil helst ikke ha noen nærkontakt med denne fam med barnet.

nå skjønner vi grunnen.

hun har betrodd seg til en venn som har fortalt til en venn.... far er ikke biologosk far til barnet. dette vet hun fra begynnelsen uten noen test.

Hvordan kan en kvinne gjøre noe slikt mot et barn og en del av fam.

en fam som har fulgt barnet ved alle anledninger

Nå har ryktet spredd seg. Nå har hun kalde føtter.

Saken er det at det vil komme frem via en test.

Hvilke reaksjoner vil dette barnet få?En y far vil komme på banen...en ny fam vil få et sjokk. Hvordan vil de takle å innvolvere seg i et nytt ukjent barn? eller vil de det?

Hva med den andre fam?

De vil jo ikke miste følelsene for dette barnet, men det vil ikke bli det samme.

Vil de trekke seg sakte tilbake+

Hva er deres reaksjon?

Dette er langt fra noen sjeldenhet. Etter at Barneloven ble endret i 2003 har det vært stor pågang fra menn som ønsker DNA-test .. spesielt ifm samlivsbrudd. Av de som testet viste det seg at hver fjerde test viste at den oppgitte faren ikke var biologisk far .. Så det lever tusenvis av unger rundt omkring i Norges land hvor Pappa ikke er pappa allikevel ..

I slike tilfeller mener jeg det er bedre at barnet lever i den tro at pappa faktisk er pappa .. ihvertfall om har har fungert som pappa i store deler av oppveksten. Noe annet kan få katastrofale følger ..

Gjest Nedfall
Skrevet
Dette er langt fra noen sjeldenhet. Etter at Barneloven ble endret i 2003 har det vært stor pågang fra menn som ønsker DNA-test .. spesielt ifm samlivsbrudd. Av de som testet viste det seg at hver fjerde test viste at den oppgitte faren ikke var biologisk far .. Så det lever tusenvis av unger rundt omkring i Norges land hvor Pappa ikke er pappa allikevel ..

I slike tilfeller mener jeg det er bedre at barnet lever i den tro at pappa faktisk er pappa .. ihvertfall om har har fungert som pappa i store deler av oppveksten. Noe annet kan få katastrofale følger ..

Faren som allikevel ikke er biologisk far skal ihvertfall ikke betale barnebidrag, det er jo reinspikka svindel, dessuten blir vel moren erstatningsansvarlig, hvis hun urettmessig har "tappet" ett annet menneske for bidrag i årevis ? Trygdeetaten er jo veldig flinke til å "ta" folk som urettmessig har fått utbetalt f.eks arbeidsledighetstrygd, hvis det er utbetalt på feil grunnlag. Det samme burde gjelde her.

Skrevet

1. Først må sannheten bekreftes,- alle kort må på bordet.

2. Så får man sette sin lit til ansvarlige menneskers klokskap og raushet.

Hat og bebreidelse vil ikke ha noen fordelaktig innflytelse for noen av partene i denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...