Gå til innhold

HVA gir kviser?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg lurer på hva som er vitenskapelig bevist gir kviser og uren hud.

Kom med det du vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testosteron og arv/gener.

Gjest Gjest
Skrevet

Men av det du spiser mener jeg.

Løpe i ost er jo noe.

Og melk sier forskerne gir kviser og.

Skrevet (endret)

Vil bare tilføre noe til spørsmålet. Vennligst legg med referanser til forskningsresultatene som legges til grunn for svaret.

Å ta for god fisk at det man spiser påvirker kviser klarer jeg ikke helt å tro. Ikke uten et bevis.

(edit: jeg er ikke TS)

Endret av Supraspinatus
Skrevet
Å ta for god fisk at det man spiser påvirker kviser klarer jeg ikke helt å tro. Ikke uten et bevis.

Det er nettopp det, det eneste som beviselig fører til kviser, er betennelse i talgkjertelen. Resten er hypoteser.

Skrevet

jeg mener å ha lest at det man spiser overhodet ikke har noen innvirkning på kvise-produksjonen... men jeg vet jo at man får veldig fin hud av å spise fisk, så kanskje det er noe i det.

dårlig hud er vel først og fremst arvelig. selv får jeg kviser hvis jeg er veldig sliten og stressa en periode...

Skrevet
Vil bare tilføre noe til spørsmålet. Vennligst legg med referanser til forskningsresultatene som legges til grunn for svaret.

Hvis det er vitenskapelige svar du er ute etter, så stiller du spørsmålet feil. Du må ikke spørre om hva slags mat som fører til kviser, men heller hva slags mat som øker sjansen for kviser. Sagt annerledes, man kan ikke engang si at røyking fører til kreft..

Det er dessuten individuelle forskjeller som vil forkludre de aller fleste korrelasjoner man måtte finne..

Selv reagerer jeg på stort inntak av melk. Det er vitenskapelig i den forstand at x (mye melk) fører til y (kviser). Men noen referanse i Lancet har jeg ikke :) Du må nesten bare prøve deg frem og se om mat har noen innvirkning på din hud.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Helt enig.

Da jeg var yngre hadde jeg så mye kviser og fikk stadig høre "ikke spis ditt og ikke spis datt". Bare tull.

Da er det bedre at man viser til dokumentasjon eller sier fra om at dette er ens egen erfaring (som er å betrakte som en allergisk reaksjon).

Endret av Blondie65
Gjest Gjest
Skrevet

Hormoner og arv er hovedårsakene til acne. Det er vel det eneste man er sikre på.

Hormoner kan være i forb med pubertet, graviditet, bruk av p-piller, overgangsalder og stresshormoner.

Så er det arv da. Se på foreldre og besteforeldre og se hvordan du selv blir..

Men når det gjelder mat er vel ingen tilng vitenskapelig bevist, men om man har allergier osv kan dette gi utslag i huden. Det kan man jo se på at man kan få eksem osv. Så hvorfor ikke kiser og?

Men at sjokolade er ensbetydende med kviser er bare tull.... Men har man kviser og er allergisk mot melk eller egg og ikke holder seg unna det så tror jeg man kan si at det kan ha en sammenheng ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...