Gjest ANONYYM Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 jEG ER TYNN.. JEG HAR IKKE NO FETT PÅ KROPPEN NESTEN, HVORDAN KAN JEG BLI TYKK.. ALT JEG SPISER ER NESTEN BARE USUNN MAT.. JEG HAR HØY FORBRENNING, MEN TØR IKKE GÅ I JEANS FORDI JEG ER TYNNERE ENN DE ANDRE! FINNES DET IKKE NO SLAGS PILLER ELLERNO FOR Å LEGGE PÅ SEG, HAR PRØVD Å SØKE PÅ GOOGLE, MEN ALT SOM KOMMER OPP ER BLI TYNN GRIER.. ÅÅÅÅ BEGYNNER PÅ VIDEREGÅENDE NÅ OG VIL GJÆRNE SE LITT BRA UT! HAR IKKE NO SYKDOMMER HELLER BARE ER NATURLIG TYNN..hAR IKKE FÅTT MENSEN ENDA MEN HAR PUPPER OG HÅR PLIIS SVAR!!!! TRENGER HJELP...
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Om du ønsker å legge på deg, kan du jo gjøre det ved å få mer muskelmasse. Styrketrening f. eks. Jeg var også übertynn på vgs. 24 tommer i livet. Ble mobba litt for det, men kunne jo ikke hjelpe for at jeg var sånn. Etter fylte 20 la jeg på meg. Fikk forøvrig mensen da jeg var rundt 16 år.
Gjest Nedfall Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Først og fremst trenger du hjelp til å få operert ut "caps-lock" knappen fra tastaturet ditt.. For det andre, øk antallet måltider til 6 stk hver dag, det er lettere å spise mer da. Hm.. hadde kanskje funket å øke mengden karbohydrater i kosten ? Men det er vel egenlig mest antall kalorier som betyr noe i det store og hele, ikke akkurat typen (selv om det har litt å si). ..og begynn å ta middagslurer !
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Glemte å si at selv om en er aldri så tynn, så kan mye fet og usunn mat gjøre deg tykk invendig. Du har ikke godt av for mye mettet fett som kan legge seg rundt organer og i blodårene og som på sikt kan gi helseproblemer.
Gjest DyneTryne Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Det er fint å være tynn, vær heller stolt av det enn å hyle.
Gjest DyneTryne Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 (endret) DOBBELT Endret 22. juli 2007 av DyneTryne
Gjest Gjest_ANONYM_* Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Jeg mente ikke rope, men jeg har vært tynn hele livet mitt og nå orker jeg ikke mer.. alle venna mine er " fine " imotsetning til meg.. men får vel bare vente..
Gjest DyneTryne Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 jeg har også vært tynn hele livet, men det er ikke så gæli som du skal ha det til. Kan jo se ut som damedame selv om vi ikke har så mye fettansamlinger (pupper og hofter) men så lenge de er definert er det bare fint. Ellers også
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Er enig i at det er mange som er tynne og flotte. Når jeg ser tilbake på meg selv som tenåring, så var jeg jaggu ikke så aller verst selv. Det tok bare litt ekstra tid for meg å få hofter og pupper. Hofter fikk jeg litt av etter jeg fylte 23 ca. Pupper hadde jeg på vgs. De var bare små, faste og fine i stedet for store.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Jo, det er ganske ille for meg, men men.. ikke alle har så god selvtillit når man har blitt mobba for å være tynn nesten hele livet og ikke alle er så veldig fornøyd med kroppen sin.. Er lei av at skal mobbe meg med at jeg er tynn og liten, derfor spør jeg om råd.. kanskje dere syns det er fint å være tynn , men her jeg bor blir man ikke gotatt for den man er..
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Vet ikke om det er så mye hjelp å høre nå men i den alderen så er det somregel en eller annen mal som er normalen for hvor tykk/tynn man skal være, hva man skal ha på seg, hvor mye sminke er passe osv. som ikke har så mye å gjøre med hva som faktisk er sunt, smart eller gjennomsnittlig sånn ellers. Leit å høre at du blir mobbet men håper du er tøff nok til å overse det. Kanskje det bare er sleivete kommentarer fra folk som også er usikre på utseendet ditt og kanskje skulle ønske de var tynne som du? Prøv å trøste deg med tanken på at man alltids klarer å finne feil ved kroppen sin, men akk for et kjipt liv man får om man skal gå rundt og tenke på det og sammenlikne seg med andre hele tiden. Den perioden du er i nå går over! Ting blir bedre etterhvert så ikke skaff deg helsproblemer eller andre problemer ved å prøve for hardt å legge på deg dersom du i utgangspunktet har gjennomsnittlig apetitt og spiser nok til at du blir mett. Hva om du prøver og legge på deg men bare ender opp med å være like tynn men med stor mage? (Skjer jo med noen det....naturen som bestemmer hvordan kiloene fordeles...) Tenk på de bra tingene ved deg selv og blokk alle andres meninger ute.
Gjest myrina Skrevet 23. juli 2007 #15 Skrevet 23. juli 2007 Okej, Takk:) Jeg var også sånn da jeg var på din alder. Kunne spise hva jeg ville, når jeg ville - la aldri på meg. Jeg var syltynn, og jeg gikk aldri i trange bukser. Gjerne i joggebukser, eller en lang jakke over. Jeg syns det var grusomt, særlig da jeg hadde venner som gikk rundt å sa "Æææssj, se på henne, hun er aaaltfor tynn". Så tittet jeg ned på mine egne bein, som var dobbelt så tynne. Dette holdt meg fra å være med ut på ting, helt til jeg begynte å kle på meg under klærne. tok sin tid før jeg kom over dette, men tilslutt fant jeg ut at jeg så lekker ut i forhold til de smålubne vennene mine. Da jeg fylte 18, gikk jeg litt ut i bredden. Og nå må jeg passe på hva jeg spiser, så jeg ikke skal legge på meg så fryktelig mye. Nyt det mens du kan, kanskje du vil savne det senere i livet.
Saeria Skrevet 23. juli 2007 #16 Skrevet 23. juli 2007 Jeg var akkurat likens. Kunne spise hva jeg ville, og jeg spiste i grunnen mye i forhold til mange andre, men la ikke på meg et gram. Jeg gikk kledt som alle andre og hadde jeans som passet. Jeg hadde heldigvis ei venninne som var like tynn. Felles sjebne, felles trøst? Så vi feide dette bort. Etter fylte 20 begynte jeg å legge på meg og jeg synes selv, når jeg ser tilbake at jeg var riktig så flott i begynnelsen av 20 årene. Slank, med en spenstig kropp. Jeg var fin i tenårene. Var en tynn tenåring, men for mange er det slik kroppen er i den perioden. Det var naturlig for meg. Mamma var også veldig tynn i tenårene. Ikke anorexia tynn, men spinkel/spebygd. Nå er jeg 27 og har noen kilo ekstra. Har en del muskelmasse pga. jobben, men også litt fett på magen. Er i grunnen fin nå også. Så ikke la andre ødelegge selvtilliten din. Jeg vet at det er viktig å være som alle andre i tenårene. Jeg ble mobbet og utfryst og prøvde det jeg kunne for å være som de andre, men til slutt gav jeg rett og slett beng og tenkte at siden de andre ikke ville like meg sånn som jeg var, fikk jeg heller like meg selv og ta vare på de ordentlige vennene mine som ikke trakket på meg og som likte meg som jeg var. Det er nettopp de vennene som er verdt noe. Å prøve å forandre seg selv for å tekkes en gruppe unge mennesker som "vet best", som er kulest og som snur ryggen til deg om du mener noe annet enn dem, går i andre klær eller har "rare" interesser er ikke venner. De følger gjerne en leder og da blir gjengen mer som en dronning med sine undersåtter hvor undersåttene kjemper om å være favoritten. Sånt blir det intriger, sårede følelser og dårlige venner av. Du er fin som du er. Kroppen din vokser seg til i sitt tempo. Vær deg selv og vær stolt av det. Noen ganger trengs det styrke for å klare dette, særlig når det føles som om alt butter i mot, men viser du den styrken vil du komme ut som en vinner.
siebaeo Skrevet 25. juli 2007 #18 Skrevet 25. juli 2007 P piller. Jeg gikk opp 10 kg på det. Samme her. eller jeg la ikke på meg så mye men litt i alle fall. Jeg var veldig tynn og vever da jeg var yngre. Nå er jeg fortsatt slank men ikke "tynn-tynn" (30 år nå) og ser hvor mye enklere jeg har det enn mange av venninnene mine. Jeg får stadig komplimenter for min nette figur. Fra jeg var rundt 25 og til nå har jeg langsomt blitt litt rundere i formene. Men fortsatt slank. Det startet vel egentlig rundt 20 årsalderen men ved 25 ble jeg mer "kvinnelig". Jeg hadde store komplekser hele barndommen fordi jeg var så tynn. Skvetter fortsatt litt når noen tar på ryggen min siden det ofte ble fulgt av et "ååå, nei så tynn du er!!". Dumme folk som ikke skjønte at det faktisk såret veldig! Jeg brukte en liten stund en ekstra tykk strømpebukse for å se litt større ut. Men når jeg ser tilbake ser jeg jo at om jeg hadde rettet meg opp, stukket fram brystet og vært stolt av meg selv hadde jeg sett ut som en liten modell.. Som de andre sier, nyt det, du har mange som er misunnelige på deg.. Ofte er det de som mobber deg for det også vet du.. Rett opp ryggen, skrid fram på de slanke beina dine og vit at du er flott!! (svar på topic: styrketrening, sunn kraftig kost og muligens p-piller..)
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #19 Skrevet 27. juli 2007 Hei! mange fine svar her syns jeg! Jeg har også vært tynn hele livet, jeg har aldri blitt direkte mobbet, men har stadig fått kommentarer slengt etter meg, da for det meste fra godt voksne mennesker som burde visst bedre... Min mor var alltid påpasselig med å svare de med at jeg var frisk som en fisk, at hun også var tynn som liten, og at jeg spiste helt normalt og vel så det.... noe som stemte, og fortsatt stemmer. Jeg er fortsatt tynn, men er fornøyd med meg selv, spiser det jeg har lyst på, og har et ganske sunt og variert kosthold tror jeg! Faktisk har jeg i bunn og grunn kun hatt (og har ennå) EN ulempe med å være tynn, og det har vært at voksne mennesker, gjerne noen jeg treffer tilfeldig og som ikke kjenner meg, plutselig, midt i en samtale med meg eller mine foreldre utbryter alt fra "herregud, du er tynn, er du syk, eller?" til "spiser hun nok?" Utrolig hvor tankeløse voksne mennesker kan være.... stort sett kvinnfolk faktisk... Har mange ganger bitt i meg et sviende svar, en saftig kommentar om hvor tjukke DE er eller noe for å få de til å skjønne at det er like sårende å høre at du er så tynn som å høre at du er for tykk... Dette er jo overhodet ikke noe man kan for selv, mange som har noen kilo for mye kan gjøre mye ved å endre på kostholdet, men en som er tynn og spiser normalt vil slite forholdsvis mye hardere for å klare å legge på seg. Så.. mitt svar vil bli å spise sunt og godt, faste måltider er viktig, 4-5 måltider om dagen, (pluss evt. mellommåltider innimellom hvis du har lyst på det ) spis "bredt", dvs BÅDE smør på brødskiva OG gulerot for å si det sånn !! Tren gjerne litt styrke, vi tynne får fort resultater der i form av muskler som vises, prøv ellers å være litt i aktivitet, (noe som øker apetitten også, vi tynne kan med god samvittighet spise et godt måltid etter trening -og forøvrig når som helst ellers også! ) Prøv å hev deg over de negative kommentarene, fortell dem hvor deilig det er å spise det du vil, ...at noen ekstra kilo hadde vært greit, men å slippe dietter og slankepress er også fint, og så lenge du er frisk ellers så må du (og andre!) bare godta deg som du er! (En liten kommentar til deg som anbefaler 16 (eller hva det var) måltider om dagen... Det er ikke å anbefale, kroppen trenger ro mellom måltidene, hverken tennene eller magen har godt av småspising hele dagen... ikke får man i seg mere heller. Og man blir jo aldri mett--- eller sulten!?? Høres fælt ut... Hilsen lille tynne fornøyde meg!
Gjest Kristin_ Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 P piller. Jeg gikk opp 10 kg på det. P-piller kan man gå på om man skal unngå å bli gravid eller om man har voldsomt plagsomme menssmerter. Man tar dem ikke for å legge på seg (om dette kommer av p-piller er også ytterst tvilsomt, det finnes ikke noen vitenskapelige "beviser" på dette.) Legge på deg gjør du ved å spise mer kalorier enn du forbrenner . Enkelt og greit. Nøtter, sunne oljer og avocado, fet fisk eks. er sunne overskuddskalorier. Men jeg tror nok jeg først og fremst ville prøvd å prioritere å bli fornøyd med kroppen jeg hadde, selv om det virker veldig vanskelig i den alderen du er i. Trøsten får være, uansett hvor mager den er at i den alderen der er så og si alle misfornøyde. Og det skjer en del, også med vekt, når du blir litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå