Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Igår kveld kom min mann gjennom de siste tre år med en merkelig tilståelse. Jeg ville gifte meg i kirken den gangen vi giftet oss, men vi endte opp på tinghuset fordi det var det eneste alternativet hans. Han hadde et ødelagt ekteskap bak seg, og det har jeg også. Så det var andre gangen for begge to. Fra tid til annen plager dette meg, selv om jeg vet det er dumt, for vi har det jo fint sammen. Så altså det merkelige som skjedde igår: Vi snakket om sorg og sorgprosesser fordi en god venn av oss har mistet sin far, og da kom vi inn på skilsmisser av en eller annen grunn. Da sa han at han respekterte det løftet han hadde gitt eksen sin så mye. at den gangen vi giftet oss så var eneste alternativet en ikke kirkelig vielse. For det var i kirken man ga slike løfter, og et løfte gitt på tinghuset ikke var like mye verdt, og like alvorlig. Jeg vet han slet med å bli ferdig med henne den gangen hun dro fra han, men nå har det gått snart åtte år, og jeg trodde han var ferdig med henne for lenge siden. I dag vil han ikke snakke om dette, og jeg er på grensen til å pakke og dra. Hva er det som skjer i hjemmet mitt?
2008brud Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 oi..Jeg hadde følt meg lurt og utrolig såret.. At han ikke tar løftet han gav til deg like seriøst..fy flate! Hvis du velger å pakke trenger du i vertfall ikke få dårlig samvittighet, for "et løfte på tinghuset er jo ikke så seriøst" Men jeg håper dere klarer å ordne opp. Hvis du ikke får til å snakke med han kan du jo prøve med et brev om hvordan du føler det?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Håper han bare formulerte seg veldig dårlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå