Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Har akkurat vært i Hellas og bestilte flere ganger noen store reker/scampi som nok var flambert i ouzo og kokt i fløtesaus. De kalte det bare for Chefs special shrimps. Har prøvd å gjenskape retten hjemme men fikk det ikke til! Noen som kjenner til denne retten og kan hjelpe?
Toro Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 hmm, spennende. Hva gjikk galt ? Det vanskelige er å vite dette men: Jeg ville startet med å frese litt hvitløk, ha så rekene i ( kun kort steketid ), flamber med ouzo, hell en fløteskvett over, kok opp og sett stekepannen tilside. Smak til med salt og pepper. Retten er ferdig.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Vi freste sjalottløk først og hadde så i de rå scampiene, så ouzoen og så fløten. Det ble for sterk alkoholsmak men så husker jeg jo nå at vi ikke flamberte og det kan kanskje være feilen, Toro?
Toro Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Poenget med flambering er jo at alkoholen forsvinner.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Poenget med flambering er jo at alkoholen forsvinner. Uff, er visst ikke så dreven på dette med flamering. Har visst aldri gjort det før. Så da skal jeg prøve det og se om ikke retten blir litt mer riktig. Takk for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå