kathrine79 Skrevet 23. juli 2007 #21 Skrevet 23. juli 2007 Om dere skal ha småbord er det mye enklere for gjestene å komme i snakk med hverandre også, da blir det 6-8 personer som kan snakke med hverandre i stedet for de 3-4 det kan være naturlig å snakke med langs langbord. Voksne mennesker trenger ikke underholdning for å kose seg. Jeg tror jeg ville blitt litt irritert om en god samtale skulle avbrytes av "pålagt" aktivitet under middagen. 1
Dinah Skrevet 23. juli 2007 #22 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror man ikke må glemme at veldig mange voksne kveier seg for slike type aktiviteter, så dersom du er 100 % sikker på å ha et "aktivitetsbryllup" bør du kanskje gå gjennom gjestelista deres en gang til å se an gjestene. 1
¤flicka¤ Skrevet 23. juli 2007 #23 Skrevet 23. juli 2007 Jeg synes man burde passe seg for å dra ut bryllupsmiddagen mer enn nødvendig. Gjestene vil sannsynligvis ha mer enn nok med maten, hverandre og eventuelle taler - og selv talene bør være forholdsvis korte. Jeg vet om bryllup der gjestene har gått fra middagsbordet sultne fordi det har vært så mange "morsomme" aktiviteter mellom serveringene. Da er det bedre å ta disse tingene etter middagen, mener jeg. 1
water1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror dere misforstår hva jeg er ute etter...Men jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter selv, så det er vel ikke så greit å forstå. En ting er sikkert det skal ikke være noe som gjør at folk kvier seg...tvert i mot skal det virke forløsende på stemningen. Men, men....Det blir i allefall nok av taler, så vi får kanskje holde oss til det da. En aktivitet kunne vært et lysbildeshow f.eks....det krever jo ikke noe av gjestene, men kan være veldig gøy å se på. Vel, nå var det ikke meningen at jeg som trådstarter skulle komme med tipsene...hehe.... vel, vel...glem det folkens!
Bente:) Skrevet 23. juli 2007 #25 Skrevet 23. juli 2007 Jeg tror dere misforstår hva jeg er ute etter...Men jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter selv, så det er vel ikke så greit å forstå. En ting er sikkert det skal ikke være noe som gjør at folk kvier seg...tvert i mot skal det virke forløsende på stemningen. Men, men....Det blir i allefall nok av taler, så vi får kanskje holde oss til det da. En aktivitet kunne vært et lysbildeshow f.eks....det krever jo ikke noe av gjestene, men kan være veldig gøy å se på. Vel, nå var det ikke meningen at jeg som trådstarter skulle komme med tipsene...hehe.... vel, vel...glem det folkens! Hei! Jeg tror jeg skjønner hva du tenker på!! Vi er ute etter det samme selv! Små artigheter og påfunn som holder stemningen oppe og ikke lager middagen til den standariserter, langtekkelige affæren det vanligvis er.... Nå har vi utelatt de hjemmesnekrede sangene fordi vi synes det er myye mer pinlig enn litt glad underholding under middagen. Vi vil heller ikke ha selskapsleker av slaget laginndeling og poengsanking. Vi har heldigvis en toastmaster som er ett oppkomme av påfunn... han har spurt oss om vi kan si i fra om hvem av gjestene som vi tror IKKE vil være bekvemme med å bli utsatt for "stunts". Vi kjenner gjestene våre såpass godt at dette ikke vil bli noen problem. I utgangspunktet så har han varslet at det er brud og brudgom som vil bli utsatt for mest morsomheter. Og vi tåler det ihvertfall .... skal fritte ham ut for ideer. Hvis han er villig til å fortelle oss noe i forkant, så skal jeg komme tilbake og gi deg tipsene!!
water1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #26 Skrevet 23. juli 2007 Å, så deilig med noen som forstår )J Ja, små artigheter og påfunn er akkurat det jeg tenkte på.. Vi skal snart sette oss ned med toastmaster, så får vi se om han også har noen ideer.. ja, kom gjerne med tilbakemelding dersom dere får noe ut av toastmasteren deres
-Alvildebrud- Skrevet 23. juli 2007 #27 Skrevet 23. juli 2007 Om dere skal ha småbord er det mye enklere for gjestene å komme i snakk med hverandre også, da blir det 6-8 personer som kan snakke med hverandre i stedet for de 3-4 det kan være naturlig å snakke med langs langbord. Voksne mennesker trenger ikke underholdning for å kose seg. Jeg tror jeg ville blitt litt irritert om en god samtale skulle avbrytes av "pålagt" aktivitet under middagen. Sier meg enig i dette...
Rosalie Skrevet 23. juli 2007 #28 Skrevet 23. juli 2007 Å, så deilig med noen som forstår )J Ja, små artigheter og påfunn er akkurat det jeg tenkte på.. Vi skal snart sette oss ned med toastmaster, så får vi se om han også har noen ideer.. ja, kom gjerne med tilbakemelding dersom dere får noe ut av toastmasteren deres Som sagt så er selve middagen allerede laaaaang i de fleste tilfeller, og folk klarer erfaringsmessig ikke å begrense seg når de skal holde taler. Så under middagen er det ikke noen god ide. Med mindre dere dropper tradisjonelle taler og sanger, og får folk til å lage denne type ting i stedetfor. Men under kaffeserveringen kan ting som lysbildeshow etc være en god ide. Man har jo brutt opp fra middagsbordet, og stemningen kan noen ganger bli litt rar når man plutselig ikke har de samme menneskene å prate med.
water1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #29 Skrevet 23. juli 2007 Ja, jeg har skjønt at din subjektive mening er at det ikke er noen god ide Wadjet...Men nå har det seg nå en gang slik at jeg var i et bryllup i fjor hvor det ble veldig bra med "artige påfunn" også under middagen. Men man må selvfølgelig se det an, og tilpasse det....Ikke alt vil passe, og ja...en middag er som regel lang i utg.pkt.
Amadea Skrevet 23. juli 2007 #30 Skrevet 23. juli 2007 Om det er mere typen "påfunn" du tenker på så er det jo endel importerte tradisjoner som kan vaere morsomme. F.eks om alle gjestene klirrer med bestikket på glassene (altså ikke bare én, da skal man jo holde tale) må brudeparet opp på stolene (evt bare stå rett opp og ned hvis dere ikke tör / orker å stå på stolene) og kysse. Om gjestene tramper med bena må dere under bordet og kysse. Om bruden går på do kan alle damene gå og kysse brudgommen på kinnet. Omvendt hvis brudgommen går på do, da er det herrenes tur. Etc. Hvis dere synes slikt er morsomt er det jo bare å si i fra til noen om at de skal starte det (om disse triksene ikke er kjent i familiene deres fra för da). Det gir lösere stemning, gir noe å snakke om og å le litt av.
water1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #31 Skrevet 23. juli 2007 hehe....ja, disse er nok velkjent i familiene våre, så ser for oss at vi må en del opp på de stolene. Det med under bordet visste jeg ikke før jeg var i et bryllup nå i sommer. Ja, det kan være så enkle påfunn som det...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #32 Skrevet 24. juli 2007 Var i bryllup til ei venninne i fjor, der det var 150 gjester til middag. De to familiene og en del venner kjente ikke hverandre, så mellom forrett og hovedrett hadde brudeparet rett og slett en presentasjon av gjestene sine. De gikk rundt bordet og fortalte i to setninger hvem hver enkelt var. Tok litt tid, men var absolutt verdt det. 1
-Simba- Skrevet 24. juli 2007 #33 Skrevet 24. juli 2007 Husk at det er DERES bryllup, så dere gjør det dere vil! Jeg kan jo fortelle om bryllupet som jeg var i nettopp; Når vi skulle sette oss gikk det noen rundt å leste opp navnene til de som skulle sitte der, og så måtte den personen gå å stille seg bak stolen sin. Begynte med brudens foreldre og brudeparet til slutt. Det var en sang, f.eks; de med bart, reis deg opp.. Greit å få en liiiitt aktiv sang.. Men jeg ville tatt quiz og sånt mellom kirken og middagen, den tiden kan jo ta litt tid?.. Kanskje lysbildefremvisning da også? Sånn som bare står å går med bilder av dere? Og tar det lang tid mellom kirke og middag, ha ett tilbud til gjestene med litt snacks og drikke, det fikk vi IKKE! Og det gikk fire timer fra bryllupet til middagen begynte.
evilla Skrevet 24. juli 2007 #34 Skrevet 24. juli 2007 Jeg kom plutselig på en lek/sang vi hadde i et bryllup for mange år siden. Men det var et ganske lite brylup da. Men det var hysterisk morsomt Det var en sang der du skulle synge: Jeg er så glad i dag, jeg er så glad i dag om og om igjen. 3 - 4 vers med denne setningen. Også var det forskjellig melodi til hvert vers. Og første vers skulle synges vanlig. Før andre vers skulle du ta på papp tallerkener (med hull i midten) på ørene. To stk. per pers. Før tredje vers skulle du ta på hvite kanin tenner. Og før siste vers to bruskorker på øyene. Dette var veldig morsomt, og det ble ikke så mye synging, alle bare lo og lo, for du ser bare helt idiotisk ut med alt dette på. Hihi, men vet ikke om det passer så godt når det er så mange gjester?
Dinah Skrevet 24. juli 2007 #35 Skrevet 24. juli 2007 Og første vers skulle synges vanlig. Før andre vers skulle du ta på papp tallerkener (med hull i midten) på ørene. To stk. per pers. Før tredje vers skulle du ta på hvite kanin tenner. Og før siste vers to bruskorker på øyene. Dette var veldig morsomt, og det ble ikke så mye synging, alle bare lo og lo, for du ser bare helt idiotisk ut med alt dette på. * grøsser* 2
evilla Skrevet 24. juli 2007 #36 Skrevet 24. juli 2007 Det var en sang, f.eks; de med bart, reis deg opp.. Greit å få en liiiitt aktiv sang.. Ja en sånn sang hadde vi på klassefesten i fjor sommer. De som har lån reiser seg, de single, de gifte, de med barn, de blonde osv...den er ganske morsom. Også er det godt å få bevegd litt på seg under en så lang middag.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #37 Skrevet 24. juli 2007 I siste bryllupet jeg var i hadde de sånne sanger etter middagen. Det er kanskje litt bedre plass til å reise seg opp og ha ting på bordet etter at måltidet er ferdig? Stort sett er det jo mange glass, noen flasker, tallerkner osv på bordet, og trangt til sidemannen. Men har man plass - og dere har jo ikke langbord - da kan det kanskje være greit. Ellers er det greit med en pause til dobesøk, røyk og beinstrekking f eks mellom serveringer av hovedretten eller før desserten. Lysbildeshow synes jeg imidlertid var en god ide, jeg da... Morsomme og søte bilder fra oppveksten, f eks - med gjennomtenkt rekkefølge kan det bli bra, det. Men det hender jo noen av talerne har slike "multimediagreier" inkludert, enten på video eller bilder, så det kan kanskje bli unødvendig mye.
Jandia Skrevet 25. juli 2007 #38 Skrevet 25. juli 2007 Herregud, merker jeg blir irritert over å lese tråden og endel av svarene her. Hun ber om FORSLAG, IKKE MENINGENE DERES!!!! De som ikke har forslag; IKKE svar.
Daria Skrevet 25. juli 2007 #39 Skrevet 25. juli 2007 Å foreslå at hun dropper å ha det under middagen er vel strengt tatt også et forslag... De tingene Amadea nevner, er jeg vant til at dukker opp under middagen, men det har vært ting som noen av gjestene spontant drar i gang. Arrangerte opplegg under middagen, i tillegg til sanger og taler (og dere vet ikke nødvendigvis på forhånd hvor mange det blir av dem) ville hvertfall irritert meg. *finner skammekroken sammen med Wadjet og Blondie* 2
water1 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #40 Skrevet 25. juli 2007 Ja, Jandia, jeg blir litt oppgitt her jeg også... Men har vel erfart at det fort blir sånn her på kvinneguiden. Noen har bare altfor mye tid til overs kan det virke som....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå