Gå til innhold

Underholdning/aktiviteter under middagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere skal ha noen form for aktiviteter som engasjerer gjestene deres, foruten taler og sanger.

Vi har tenkt på å lage noen spørsmål ala: Hvor bor vi om 5 år...., Har *brudgommen* hår igjen på hodet....etc Gjestene svarer på spørsmålene, som igjen legges sammen med en vin til lagring til vår 5. bryllupsdag. Da åpner vi esken, drikker vin og leser hva gjestene har svart.

Men hvordan få opp stemning og liv blant gjestene?? Noe annet morsomt dere har tenkt på?

Merker at det nærmer seg nå....var 4 uker igjen i går.

Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Det med den vinen var jo en ganske god ide da :)

Skrevet

Vi tenkte også at vi kunne ha en "bli kjent" lek før middagen, mens gjestene venter på oss....Noen som har noen forslag til det? Det kan jo også hjelpe på stemningen....

Skrevet

Jeg liker i grunnen å få nyte maten min i fred uten selskapsleker jeg, da. Men det er sikkert ikke så dumt å ha noe lignende mellom middag og kaffen. Den tiden kan jo bli litt langdryg.

Ellers syns jeg tiden fra jeg kommer til et bryllup og til man går til bords er hyggelig å bruke på de jeg allerede kjenner - mange man ikke har truffet på lenge, så kjekt med litt oppdateringer av hverandres liv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror man skal være forsiktig med for mange aktiviteter under middagen. Dette kan lett bli stressende innimellom alt det andre som skjer.

Tror de flerste liker å slappe av, spise og drikke godt i godt selskap og lytte til taler.

For å lage god stemning er det viktig å ha en dyktig toastmaster som legger lista for selskapet, og gjør der klart for gjestene hvor formellt/uformellt brudeparet ønsker at festen skal være.

Sånne ting som at det er tillatt å ta av seg jakka om det er varmt i lokalet etc.

Dermed slipper gjestene og sitte og tvinne tommeltotter og være usikre på hvordan de skal te seg.

En annen ting som er avgjørende er riktig bordplasseringen.

Så kommer den gode stemningen av seg selv :)

Endret av kathrine79
Skrevet

Personlig synes jeg ikke selskapsleker og annen underholdning i samme sjanger hører hjemme i bryllup (men så var det ikke min mening du spurte om heller da...) :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Denne er koselig syns jeg:

3 par velges ut, brudeparet, et av foreldreparene og et enda eldre par. Hvem kjenner hverandre best?

Parene sitter rygg til rygg og skal svare på ulike spørsmål.

Spørsmål som hvem går ut med søpla, tar oppvasken, husker datoer osv (bare fantasien setter stopper)

Parene avgir svar ved å løft sin sko eller mannenssko etter hvem de mener gjør det. Svarer paret likt får de 1 poeng. Etter endt lek finner man ut hvilket par som er mest samkjørte/enige.

Skrevet

Det er ikke selskapsleker jeg er ute etter...men hyggelige ting man kan gjøre ved bordet...små ting, trenger ikke ta mye tid...ala det med vinflaska og spørsmålene...

Noe som gjør gjestene litt engasjert, eller som gjør at de får noe å snakke med sidemannen om..

Skrevet

Sier som han i Posten-reklamen: "Njaaa... Skeptisk..." Med mindre det ikke var særlig med taler og ingen sanger hadde jeg kommet til å sukke tungt og lurt på hva i alle dager dette er for noe idiotisk påfunn som gjør at jeg i enda mindre grad kan få kose meg med maten. Et godt måltid mat er nærmest hellig for meg, og skal ikke stykkes opp av tant og fjas.

• Liker 1
Skrevet

Ikke vet jeg hva du tenker på, men jeg har ikke tenkt å ha verken tant eller fjes...spør etter gode ideer...

Skrevet

Å sitte og svare på oppgaver under middagen er for meg tant og fjas, ja. Tar fokus vekk fra måltidet, og ødelegger samtalen med de jeg sitter sammen med.

Skrevet

Ja da wadjet, vi vet det nå - så nå trenger du ikke lenger å gjenta det.

For å komme med et forslag som ts tross alt spør etter: liten spørrekonkurranse om brudeparet? Vinneren får en spesiallaget drink. Har dere småbord og ikke langbord kan det gjøres til en bordoppgave med en flaske sjampis til vinnerbordet f eks.

Skrevet

Takk Frey...

Ja, det kunne jo vært noe....Har 6-8 mannsbord faktisk.

Vi var i et bryllup i fjor som hadde litt oppgaver til gjestene, og det var nemlig veldig morsomt. Blant annet skulle alle gjestene skrive et ord de forbant med brudeparet, så fikk brudeparet 20 min på seg til å lage en sang med alle disse ordene. Det ble veldig morsomt... Nå er verken jeg eller brudgommen de helt store dikterne, så noe sånt er ikke aktuelt hos oss... Men det er litt sånne "aktiviteter" jeg tenker på.....

Men da har jeg notert ditt forslag bak øret også Wadjet: at vi dropper slikt...

Gjest Blondie65
Skrevet

Under middagen? Altså mens man spiser?

Er det ikke da det er 45 taler og 15 sanger som skal synges? Og brudeparet i den leken Frey nevnte skal de bruke 20 minutter av middagen til å lage sang? :vetikke:

>Tusler til skammekroken sammen med Wadjet< :engel:

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør da bare om noen har noen gode innspill...

Et annet bryllup jeg var i hadde de lagt ut en ballong på hver plass, disse ble i tur og orden på hver rekke blåst opp, for så å bli stukket hull på som i en slags salutt etter "hovedtalene".

Det var også litt moro, som skapte litt latter rundt bordene...

trenger ikke ta 20 min da...

Annonse
Skrevet

<Sitter i skammekroken sammen med Blondie og prøver febrilsk å holde munn om hva jeg mener om barnebursdagsleker under bryllupsmiddag>

Skrevet

Jeg syntes det hørtes litt voldsomt ut med sang. Det tar vel litt tid om 10 sanger skal synges etterpå - for jeg går ut fra at sangene skal synges etter at de er laget?

Jeg ville gått for noe som ikke tar så langt tid å gjennomføre men som samtidig skaper litt samtale ved bordet.

For oss er ikke slikt aktuelt da det er en horv med taler såvidt jeg vet - men heldigvis ingen sanger.

Skrevet

Bare artig med en liten lek spør du meg. Men man kan jo vente til etter middagen. Den med spørreskjema kan jo gjeste fylle ut når de ankommer lokalet og venter på brudeparet.

Man vil likevel ha plenty av tid til å prate med kjentfolk og nyte god mat :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg lurer på om dere skal ha noen form for aktiviteter som engasjerer gjestene deres, foruten taler og sanger.

Vi har tenkt på å lage noen spørsmål ala: Hvor bor vi om 5 år...., Har *brudgommen* hår igjen på hodet....etc Gjestene svarer på spørsmålene, som igjen legges sammen med en vin til lagring til vår 5. bryllupsdag. Da åpner vi esken, drikker vin og leser hva gjestene har svart.

Men hvordan få opp stemning og liv blant gjestene?? Noe annet morsomt dere har tenkt på?

Merker at det nærmer seg nå....var 4 uker igjen i går.

Erfaringsmessig så tar talene og sangene mer enn nok tid og jeg tror ikke at gjestene setter pris på at middagen trekkes enda lengre ut.

Jeg var i et bryllup forrige helg og med kun de obligatoriske talene og noen sanger så varte maten i godt over 4 timer. Da var jeg i allefall glad for å strekke på beina og hadde ikke satt pris på leker/underholdning som hadde trekt middagen enda lengre ut.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

I det siste bryllupet jeg var i tror jeg det var meningen man skulle ha en sånn ordlek av typen vi hadde i barnebursdager; sånn sett inn et ord i en tekst eller sang. I hvert fall var det streket under ord i gjestebeskrivelsene i programmet. Men det ble ikke tid til dette - heldigvis kanskje, ettersom det var flere som reagerte litt på ting som var skrevet om dem. Ikke at det var "ille" ting, men kanskje slik at man følte brudeparet ikke hadde truffet spikeren helt på hodet.

Uansett, det er jo et tips til aktivitet - om man mot formodning får tid til det. I de bryllupene jeg har vært i har taler og sanger uansett tatt nok td.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...