Tule Skrevet 27. juli 2007 #121 Skrevet 27. juli 2007 hei er det denne artikelen det vises til? http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/26/507187.html uanset dete er lit rart na sier han at det var femtimeter fra hotelet og at di sa rommet hele tiden rart at di ike sa at noen gikk inn da og en annen ting er det naturlig og spise uten barna, barna må jo ha mat også skal man sta og tripe og si at nå ma du spise op vennen min så vi får gåt ut og spise og det naturlige ma vel vere og ga ut og spise sammen nar di har så store barn, alle av di spiser vel normalt, og heler kledd av barna etterpa og levert dem til barnepasset da og tat en drink i baren eterpa, jeg hade forstat det om di hade gjort det men og spise alene og det er barnepas tilbud der ogsa er man pa ferie med barn sa er man på ferie med barn hilsen
Gjest Peppa Skrevet 27. juli 2007 #122 Skrevet 27. juli 2007 hei er det denne artikelen det vises til? http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/26/507187.html uanset dete er lit rart na sier han at det var femtimeter fra hotelet og at di sa rommet hele tiden rart at di ike sa at noen gikk inn da og en annen ting er det naturlig og spise uten barna, barna må jo ha mat også skal man sta og tripe og si at nå ma du spise op vennen min så vi får gåt ut og spise og det naturlige ma vel vere og ga ut og spise sammen nar di har så store barn, alle av di spiser vel normalt, og heler kledd av barna etterpa og levert dem til barnepasset da og tat en drink i baren eterpa, jeg hade forstat det om di hade gjort det men og spise alene og det er barnepas tilbud der ogsa er man pa ferie med barn sa er man på ferie med barn hilsen Kan jo hende at dem spiste mat sammen med barna tidligere, og at dem var trøtt og slitne og ville legge seg tidlig? Jeg synest ikke vi skal begynne å spekulere i hvilke matvaner og leggetider dem har med sine barn. det får være deres egen sak.
Tule Skrevet 27. juli 2007 #123 Skrevet 27. juli 2007 Kan jo hende at dem spiste mat sammen med barna tidligere, og at dem var trøtt og slitne og ville legge seg tidlig? Jeg synest ikke vi skal begynne å spekulere i hvilke matvaner og leggetider dem har med sine barn. det får være deres egen sak. hei det var ike det jeg mente men at di gik ut og spiste alene uten barn og at det var et barnepas tilbud di ike brukte hilsen
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #124 Skrevet 27. juli 2007 Her har du misforstått noe grunnleggende. Poenget her - og også for foreldrene - er ikke straffen, men hvorvidt de blir kjent skyldig i å ikke ha tatt godt nok vare på datteren sin, og dermed medskyldig i at hun ble bortført. Om foreldrene blir kjent skyldig i det, så spiller det neppe noen rolle om straffen er en bot eller et par måneder i fengsel. Da må de leve resten av livet med å vite at det er deres feil at datteren deres er borte. Det svir mye mer enn en bot.. Å gni disse foreldrene inn med skyldfølelse er det samme som å banne høyt i kirken! Å legge FORELDRENES skyld på barnet deres død er å drepe dem levende. Dette kunne skjedd ditt barn dersom du var uoppmerksom også selvom barnet ditt var bare ute i gården å lekte
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #125 Skrevet 27. juli 2007 Å gni disse foreldrene inn med skyldfølelse er det samme som å banne høyt i kirken! Å legge FORELDRENES skyld på barnet deres død er å drepe dem levende. Dette kunne skjedd ditt barn dersom du var uoppmerksom også selvom barnet ditt var bare ute i gården å lekte Om ikke død, så bortgang! Er dette bra? Har du aldri et øyeblikk sett vekk fra barnet ditt? Har du det? Da er du en dårlig forelder for barnet ditt kunne i det øyeblikket du så vekk blitt bortført! og DET mener jeg!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #126 Skrevet 28. juli 2007 Om ikke død, så bortgang! Er dette bra? Har du aldri et øyeblikk sett vekk fra barnet ditt? Har du det? Da er du en dårlig forelder for barnet ditt kunne i det øyeblikket du så vekk blitt bortført! og DET mener jeg!!!!!! D Død og bortgang er det samme, kjære vene...Det andre tullet gidder jeg ikke kommentere, alle har vel skjønt nå at det ikke går an å sammenligne det å se bort et øyeblikk og det å stikke på byen og gi faen i de tre små barna de har låst inn på et fremmed hotellrom...
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juli 2007 #127 Skrevet 28. juli 2007 La oss tenke oss noe annet da siden det er så sikkert å sitte 50 meter unna ungene: Hvor langt er egentlig 50 meter? Hvis det hadde begynt å brenne, hvor sikkert ville disse barna hatt det og hvor mye i stand til å nå dit i tide ville foreldrene ha vært? Husk at barna var INNELÅST. Nå vet ikke jeg detaljene rundt hvordan denne kidnapperen greide å komme inn er. Men det er dessverre åpenbart at å sette seg på en restaurant 50 meter unna ikke var sikkert nok. Hadde de sett noe skje ville de ikke hatt nok tid til å redde/sikre barna sine. Det er fakta i denne saken. Spørsmålet er om det i lovmessig forstand er uaktsomt og om de skal straffeforfølges for det, og DET er fremdeles en sak som må avgjøres av de lokale myndigheter. Som jeg har sagt tidligere hender det at andre personer blir straffet på tross av vanvittige tap eller skader fordi de i utgangspunktet har handlet lovstridig eller uaktsomt.
Myrthel Skrevet 28. juli 2007 #128 Skrevet 28. juli 2007 Å gni disse foreldrene inn med skyldfølelse er det samme som å banne høyt i kirken! Å legge FORELDRENES skyld på barnet deres død er å drepe dem levende. Dette kunne skjedd ditt barn dersom du var uoppmerksom også selvom barnet ditt var bare ute i gården å lekte Så det du sier her er at hvis jeg putter min 3 åring i bilen og suser avgårde - uten å sette henne i sete, vi krasjer og hun dør.........- så er det ikke min skyld???? Hvis jeg lar min 3 åring sykle alene i bygater - hun blir påkjørt......men dette er heller ikke min skyld???? Hva mener du er foreldreansvar ovenfor barn?? Skal ikke vi foreldre passe på barna våre..men slippe de løs, dra fra de alene og håpe på det beste....???? Ja, det er noen foreldre som har en slik holdning, men forhåpentligvis blir disse tilfellene plukket opp av barnevernet.... Hvis det å legge skyld på foreldrene er å drepe dem levende, så lurer jeg på hva du mener de utsatte sin datter for??? Hadde det skjedd en kidnapping inne i min hage, med gjerde og porter - ville jeg umiddelbart hørt lyder... Jeg er ikke lenger unna min 3 åring enn at jeg ville oppfattet lyder i porten. Hennes roping på at noen kom osv..før de hadde fått tak i henne. Nei, dette kunne ikke skjedd i min egen have.. Jeg er aldri så mye som 50 meter unna henne, nei..... (Du skjønner at slike små kan finne på mye rart, og det rare kan være veldig farlig....Derfor er det viktig Å VÆRE I NÆRHETEN, slik at man kan unngå farlige ting...)
Gjest Peppa Skrevet 28. juli 2007 #129 Skrevet 28. juli 2007 Tror nok det at når noen planlegger å kidnappe et barn, så kan, og må de gjøre det veldig stille. Så det er nok ikke så sikkert at du hadde hørt det nei. Døren på hotellrommet var låst, så kidnapperen hadde brutt opp låsen. og siden ingen av barna våknet av det eller ingen i naborommet hørte det, da kan kidnapperen sine saker vil jeg tro. Og det kan godt hende de gav barnet noe søvndyssende før de tok henne ut av sengen slik at hun ikke kunne rope. Å gå umerket ut av et hotell med en sovende unge i armene er godt gjort. Så jeg tror nok det at selv om man sto alene i hagen sin, hvor det var aldri så stille så kunne det godt ha hendt hjemme hos deg. Disse folkene kan sine greier. Det har gått 86 dager siden hun forsvant nå, og de står fortsatt uten spor. har vel hatt 3-4 avhør av han som er hovedmistenkt i saken, men har fortsatt ikke kommet noen vei der heller. Han mener han var hjemme hos sin mor, hun kan vitne for det. men vennene til McCann`s mener de såg han luske rundt hotellet.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #130 Skrevet 28. juli 2007 Tror nok det at når noen planlegger å kidnappe et barn, så kan, og må de gjøre det veldig stille. Så det er nok ikke så sikkert at du hadde hørt det nei. Døren på hotellrommet var låst, så kidnapperen hadde brutt opp låsen. og siden ingen av barna våknet av det eller ingen i naborommet hørte det, da kan kidnapperen sine saker vil jeg tro. Og det kan godt hende de gav barnet noe søvndyssende før de tok henne ut av sengen slik at hun ikke kunne rope. Å gå umerket ut av et hotell med en sovende unge i armene er godt gjort. Så jeg tror nok det at selv om man sto alene i hagen sin, hvor det var aldri så stille så kunne det godt ha hendt hjemme hos deg. Disse folkene kan sine greier. Det har gått 86 dager siden hun forsvant nå, og de står fortsatt uten spor. har vel hatt 3-4 avhør av han som er hovedmistenkt i saken, men har fortsatt ikke kommet noen vei der heller. Han mener han var hjemme hos sin mor, hun kan vitne for det. men vennene til McCann`s mener de såg han luske rundt hotellet. Huff...det er så håpløst når folk driver og GJETTER seg til ting, eller til hvordan de VIL at ting skal være... Skjerpe seg! Kidnapperen kom inn vinduet. Uansett: Madeleine hadde ikke vært kidnappet om foreldrene hadde opptrådt ansvarsfullt. end of the story.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #131 Skrevet 28. juli 2007 Disse folkene kan sine greier. Det har gått 86 dager siden hun forsvant nå, og de står fortsatt uten spor. "Disse folkene"???!!! Hvem er de? HVis du vet så ,mye som du innbiller deg (og prøver å innbille oss) så bør du helelr ringe politiet i Portugal...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #132 Skrevet 28. juli 2007 00351 282 405 400 Telefonnummeret til politiet i praia da luz, portugal...
gerotten Skrevet 28. juli 2007 #133 Skrevet 28. juli 2007 Jeg synes det er helt utrolig at noen går fra en 3 åring og to 1åringer uansett..Ærlig talt??Det er jo helt sykt og mer enn bare litt naivt!
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 29. juli 2007 #134 Skrevet 29. juli 2007 Jeg synes det er helt utrolig at noen går fra en 3 åring og to 1åringer uansett..Ærlig talt??Det er jo helt sykt og mer enn bare litt naivt! Dette er utrolig dårlig av foreldrene. Har du noengang vært på eks. danskebåten, lagt ungene i sengen kl.19.00 for så å gå i underholdningsavd.for å slappe av sammen med de andre voksne? Hadde du ment at foreldrene til Madeleine skulle miste foreldreretten til de to andre barna sånn at barne kom vekk fra mamma og pappa? Hvor mange blir straffet da? Det er 4 stk som blir straffet her fordi foreldrene gikk fra barna som sov mens dem selv satt i hotellets restaurant. Hadde dette vært passende straff for foreldrene? Jeg mener ikke det! Gjør du?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. juli 2007 #135 Skrevet 29. juli 2007 fordi paret lot sine tre barn bli alene igjen i ferieleiligheten. En tiltale vil falle inn under lovgivningen som tar for seg vanskjøtsel, og vold mot barn under 16. http://www.abcnyheter.no/node/49384 Jeg mener det er feil å forlate barn alene, men blir ikke dette litt drøyt midt oppi denne forsvinningssaken? Jeg er fult og helt for at de skal tiltales. De har bare seg selv å takke for det som har skjedd dem. Det er tragisk ja. Men de må ta på seg mye av skyllen selv når de lar barn så små være helt alene i et fremmed land man kan jo lure på hva de tenker med.
gerotten Skrevet 29. juli 2007 #136 Skrevet 29. juli 2007 Dette er utrolig dårlig av foreldrene. Har du noengang vært på eks. danskebåten, lagt ungene i sengen kl.19.00 for så å gå i underholdningsavd.for å slappe av sammen med de andre voksne? Hadde du ment at foreldrene til Madeleine skulle miste foreldreretten til de to andre barna sånn at barne kom vekk fra mamma og pappa? Hvor mange blir straffet da? Det er 4 stk som blir straffet her fordi foreldrene gikk fra barna som sov mens dem selv satt i hotellets restaurant. Hadde dette vært passende straff for foreldrene? Jeg mener ikke det! Gjør du? Hmm.. dette er ett vanskelig tema. det er jo helt tydelig at de har fått en jævlig "straff" i å miste jenta si, og vi vet jo ikke hvordan de er som foreldre, men dette er jo helt ekstremt. Å gå fra to tiåringer, ok greit TILNØD!! Men BABYER?? Det er jo helt sykt.. Men hva med det at noen har kommet med "hint" om at det kanskje er dem selv som har "bortført "henne? En mann ble jo sett med en blond liten jente i armene den kvelden hun forsvant, og beskrivelsen av han var VELDIG lik faren..syk tanke men..har den slått dere før?
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2007 #137 Skrevet 29. juli 2007 Kan noen linke til de faktiske forhold i denne saken? Det begynner å bli veldig mange spekulasjoner nå. Fakta jeg lurer på er: 1) Satt de i hotellets restaurant eller et par kvartaler lenger bort eller 50 meter fra rommet. 2) Var det innbrudd gjennom vindu? Var det vinduet eller døren til rommet foreldrene kunne se fra der de satt? Jeg kan ikke forstå med min beste vilje hvordan man kan la 3 barn 3 og 1 år gamle være alene innelåst på et hotellrom. Jeg kan virkelig bare ikke fatte hvordan det er mulig. At de satt i nærheten er et spørsmål hva i nærheten betyr. Folk har sammenlignet det med å være ute i egen hage og nå sist på danskebåten. Det er dessverre ikke direkte sammenlignbart i forhold til kidnapping. For det første ville en kidnapper på danskebåten ikke kommet en meter uten å bli tatt. Når det gjelder hjemme i egen hage har man vel babycall og man slipper å låse døren til ungenes rom. Jeg synes at det Maddies foreldre har glemt oppe i dette er at de har barn, da kan de ikke dra på ferie som om de ikke har det. Jeg har tenkt veldig mye på dette, jeg kommer ikke forbi det.
Gjest Peppa Skrevet 29. juli 2007 #138 Skrevet 29. juli 2007 2) Var det innbrudd gjennom vindu? Var det vinduet eller døren til rommet foreldrene kunne se fra der de satt? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167663 Her er hva jeg har lest. Må ærlig innrømme å si at jeg trodde jeg hadde lest et sted at døren var blitt brutt opp.
Gjest Peppa Skrevet 29. juli 2007 #139 Skrevet 29. juli 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168050 Lengre ned på siden står det at dem spiste på en resturant 40 meter unna.
Gjest tomat Mina Skrevet 29. juli 2007 #140 Skrevet 29. juli 2007 Hmm.. dette er ett vanskelig tema. det er jo helt tydelig at de har fått en jævlig "straff" i å miste jenta si, og vi vet jo ikke hvordan de er som foreldre, men dette er jo helt ekstremt. Å gå fra to tiåringer, ok greit TILNØD!! Men BABYER?? Det er jo helt sykt.. Men hva med det at noen har kommet med "hint" om at det kanskje er dem selv som har "bortført "henne? En mann ble jo sett med en blond liten jente i armene den kvelden hun forsvant, og beskrivelsen av han var VELDIG lik faren..syk tanke men..har den slått dere før? Hva med hint om at noen mener at foreldrene har bortført!? Tror du virkelig atr foreldrene står bak!? Tror du at dette var fattige foreldrepar som lot barnet deres bli borte for pengers skyld? ???? ????? Du kan ikke mene det?? Mener du at foreldrene er skyld i bortføringen?
Anbefalte innlegg